معرفی و دانلود کتاب نگاه علمی به هندبال روز

عکس جلد کتاب نگاه علمی به هندبال روز
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاه علمی به هندبال روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاه علمی به هندبال روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاه علمی به هندبال روز

اگر بخواهید تنها با خواندن یک کتاب، از زیر و بم رشته‌ی هندبال آگاه شوید، بهترین اثری که می‌توانید به سراغ آن بروید، کتاب نگاه علمی به هندبال روز از جواد زارعی و مهدی طالب پور است. از آنالیز بازیکنان تا قوانین و مقررات بازی، همه و همه، با زبانی ساده و به صورت جامع و دقیق در این اثر گردآوری شده‌اند.

درباره‌ی کتاب نگاه علمی به هندبال روز

شاید هندبال انتخاب بسیاری از کودکان و نوجوانان برای ورود به دنیای ورزش نباشد و اکثراً به سمت فوتبال بروند، اما با توجه به جایگاه ایران در ورزش هندبال در سراسر دنیا، به هیچ‌وجه نباید از اهمیت و آینده‌ی این ورزش غافل شد. از همین رو نیاز است تا بیشتر به این رشته‌ی ورزشی پرداخته شود و مربیان و دانشجویان تربیت بدنی نیز آن را به صورت اصولی‌تری دنبال کنند. کتاب نگاه علمی به هندبال روز از جواد زارعی و مهدی طالب پور، از بهترین منابعی‌ست که می‌تواند به طور خلاصه و با زبان ساده اما با دیدگاه‌هایی علمی، شما را از ریزجزئیات هندبال آگاه کند.

این رشته‌ی ورزشی که به عنوان مادر ورزش‌های توپی شهرت دارد، علاقه‌مندان و طرفداران متعددی دارد و نیاز است تا تکنیک‌ها و تاکتیک‌های آن، به صورت ویژه و کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد و آن‌ها را بیش از پیش به سمت دنبال کردن هندبال سوق دهد. کتاب نگاه علمی به هندبال روز، حاصل تلاش افرادی‌ست که جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌ی علوم ورزشی دارند و سابقه‌ی درخشانی در محیط‌های آکادمیک داشته‌اند. از همین رو می‌توان دیدگاه علمی ارائه‌شده نسبت به ورزش هندبال در کتاب پیش رو را بسیار ارزشمند دانست و آن را به عنوان یکی از منابع آموزشی و کمک آموزشی برای دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز پیشنهاد کرد.

نویسندگان، کتاب نگاه علمی به هندبال روز را با معرفی هندبالی که امروز با آن سر و کار داریم آغاز کرده‌اند. زیر و بم این رشته‌ی ورزشی جذاب را به ما نشان می‌دهند و بعد، از تکنیک‌های مقدماتی هندبال می‌گویند که می‌تواند راهگشای بسیاری از افرادی باشد که به تازگی به سراغ بازی هندبال رفته‌اند. یک فصل مجزا نیز به دروازه‌بانی اختصاص داده شده و از ویژگی‌ها و عملکردهای این بازیکن صحبت می‌کند.

از فصل چهارم، کتاب نگاه علمی به هندبال روز کمی پیچیده‌تر، دقیق‌تر و اصولی‌تر جلو می‌رود. این که آنالیز و ارزیابی بازیکنان هندبال چگونه صورت می‌گیرد و در این ارزیابی‌ها باید به چه نکاتی توجه داشت، مبحث اصلی چهارمین فصل کتاب است. سپس نویسندگان به سراغ ارائه‌ی یک روش علمی و کاربردی برای برنامه‌ریزی تمرینات هندبال می‌روند و در ادامه، از اصولی می‌گویند که از لحاظ پزشکی و فیزیولوژی ورزشی باید در بدنسازی بازیکنان هندبال مورد توجه قرار داده شوند. آسیب‌های رایجی که ممکن است بازیکنان در طی بازی‌ها و تمرینات هندبال ببینند نیز از مباحث حائز اهمیتی‌ست که در ادامه‌ی این اثر مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان نیز، یک فصل به قوانین و مقررات بازی‌های هندبال اختصاص داده شده که می‌تواند هم برای بازیکنان و هم برای دانشجویان تربیت بدنی بسیار مفید و موثر واقع شود.

جواد زارعی و مهدی طالب پور، کتاب نگاه علمی به هندبال روز را در 8 فصل تالیف کرده‌اند و هر فصل مباحث مهم ورزش هندبال را به صورت کامل و مفصل پوشش داده است. گفتنی‌ست این منبع جامع ورزشی توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب نگاه علمی به هندبال روز برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزشی را به مربیان هندبال و مربیان بدنسازی، افرادی که به تازگی وارد بازی حرفه‌ای هندبال شده‌اند و دانشجویان رشته‌های مرتبط با تربیت بدنی و علوم ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نگاه علمی به هندبال روز می‌خوانیم

در بعضی از کشورها هندبال جزء برنامهٔ اجباری نظامیان است، زیرا عقیده بر این است که در بالا بردن ارزش بدنی افراد تأثیر بسزایی دارد. در بعضی کشورها هندبال جزء برنامه‌های اجباری ورزش آموزشگاه‌هاست زیرا با وجود اینکه هندبال ورزشی پرتحرک و از ورزش‌های قهرمانی است، با سرپرستی یک مربی آگاه هیچ نوع خطر اساسی برای جوانان آموزشگاهی در بر ندارد. از طرفی، به عقیدهٔ اکثر متخصصان تربیتی و ورزشی، هندبال یکی از مناسب‌ترین بازی‌ها برای دانش‌آموزان آموزشگاه‌ها و بهترین ورزش برای همهٔ قهرمانان زن و مرد است. زیرا از نظر تأمین وسیله، تکنیک و تاکتیک می‌توان آن را با امکانات مالی کم و استعدادهای بدنی و روانی اطفال در سنین مختلف و روحیهٔ قهرمانی بزرگسالان تطبیق داد. می‌توان گفت از بین تمام ورزش‌های دسته‌جمعی برای خردسالان هندبال به طور نسبی از همه آسان‌تر است و می‌توان آن را به ترتیب بر ورزش‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال مقدم قرار داد. حال اگر با این عقیده موافق باشیم که برای مبتدیان باید از آسان‌ترین آموختنی‌ها شروع کرد، اهمیت بازی هندبال را به‌خصوص در محیط‌های خردسال و بزرگسال مبتدی، تأیید خواهیم کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناخت هندبال روز
فصل دوم: تکنیک‌های مقدماتی هندبال
فصل سوم: دروازه‌بانی
فصل چهارم: آنالیز و ارزیابی بازیکنان در هندبال
فصل پنجم: برنامه‌ریزی تمرینات در هندبال
فصل ششم: اصول علمی بدنسازی در هندبال
فصل هفتم: آسیب‌های رایج در بازی هندبال
فصل هشتم: قوانین و مقررات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاه علمی به هندبال روز
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات473
زبانفارسی
شابک978-600-5751-89-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاه علمی به هندبال روز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نگاه علمی به هندبال روز

برای دریافت کتاب نگاه علمی به هندبال روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.