معرفی و دانلود کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو

عکس جلد کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو

علی تیرگان در کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو به تشریح جنبه‌های مختلف این فاز پرداخته و مخاطبان را با ضوابط و اهمیت این بخش آشنا می‌کند. این کتاب که در زمینه‌ی معماری به رشته‌ی تحریر درآمده با ذکر نکات کاربردی و مفید به معماران کمک می‌کند تا به‌خوبی با چالش‌های این فاز مواجه شده و یک پروژه را مدیریت کنند.

درباره‌ی کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو

نقشه‌های معماری معمولا در فازهای متفاوتی ارائه می‌شوند. نقشه‌های فاز یک روی کلیات طرح و ایده‌ی اولیه تمرکز دارند و نقشه‌های فاز دو به جزئیات دقیق‌‌تر می‌پردازند و ابعاد و مصالح و روش‌های ساخت، و سایر اطلاعات مورد نیاز برای اجرای بخش‌های مختلف ساختمان را به‌طور کامل مشخص می‌کنند. این نقشه‌ها به‌سان ستون فقرات در هر پروژه‌ی ساختمانی عمل می‌کنند و راهی حیاتی برای پیمانکاران، مهندسان و سایر متخصصان درگیر در فرآیند ساخت‌وساز به‌شمار می‌روند. این نقشه‌ها مانند یک زبان مشترک در میان طراحان و سازندگان عمل کرده و از بروز ابهامات و ناهماهنگی‌ها در طول فرآیند ساخت جلوگیری می‌کنند. چنین نقشه‌هایی شامل مواردی همچون: نقشه‌های موقعیت و محوطه‌سازی، نقشه‌های پلان، نقشه‌های نما، نقشه‌های مقطع، نقشه‌های جزئیات و مشخصات فنی هستند.

فازهای دیگر (فاز صفر، سه و چهار) به ترتیب مربوط به شناسایی و بررسی اولیه، اجرای پروژه و عملیات ساخت و نظارت بر آن، نگهداری و تعمیرات‌اند.

این پنج فاز به طور کلی به معماران و مهندسان کمک می‌کنند تا یک پروژه را از صفر استارت زده و به نتیجه برسانند؛ اما همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فازها در این میان، فاز دوم است. افراد مشغول در این فاز باید بر مهارت‌هایی همچون: ترسیم فنی، کار با نرم‌افزارهای تخصصی، شناخت مواد و مصالح و غیره مسلط باشند.

حال ما به‌عنوان یک معمار تازه‌کار چطور می‌توانیم بر ابعاد این بخش تسلط یافته و جنبه‌های مختلف آن را بیاموزیم؟

کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو نوشته‌ی علی تیرگان با همین هدف به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب از ضوابط مقررشده در این فاز سخن می‌گوید و مخاطبان را به‌طورکامل با جنبه‌های مختلف این فاز آشنا می‌کند. کتاب پیشِ رو شامل یازده فصل بوده و مواردی همچون «مطالعه و بررسی مواد و مصالح»، «پلان‌های اجرایی»، «برش اجرایی»، «ترسیم راه‌پله»، «بزرگ‌نمایی فضاهای خاص» و... را پوشش می‌دهد.

از نکات مثبت این کتاب زبان ساده و مطالب کاربردی آن است. علی تیرگان در کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو کوشیده تا به شرح مواردی بپردازد که هر معماری در طول کار خود با آن مواجه شده و ناچار است با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند.

این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی و هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای معماران، پیمانکاران و مهندسان ساختمان مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو می‌خوانیم

با توجه به سیستم سازه‌ای در نظر گرفته شده برای ساختمان ممکن است سازه ساختمان در یک یا چند جهت نیاز به مهاربندی داشته باشد. با توجه به اینکه عناصر مهاربندی سازه در میان قاب‌های سازه‌ای واقع می‌گردد، ممکن است در صورت بی‌توجهی در زمان طراحی برخوردهای ناخواسته با المان‌های معماری خصوصا بازشوها و مسیرهای ارتباطی پروژه داشته باشند. از این روی دانستن موقعیت، شکل و ابعاد این عناصر توسط تیم طراحی و طراحی فنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای بر آشنایی با مراحل یک پروژه ساختمانی و تاکید بر جایگاه طراحی فنی
فصل اول: مطالعات مرحله طراحی فنی و فاز دو
فصل دوم: مطالعه و بررسی مواد و مصالح پروژه در مرحله فنی
فصل سوم: پلان‌های اجرایی
فصل چهارم: برش اجرایی
فصل پنجم: ترسیم پله
فصل ششم: بزرگنمایی فضاهای خاص
فصل هفتم: سقف کاذب
فصل هشتم: کنترل وتطبیق مدارک سازه و معماری
فصل نهم: کنترل و تطبیق مدارک تاسیسات و معماری
فصل دهم: طراحی جزئیات اجرایی
فصل یازدهم: نقشه‌های اجرایی نمای ساختمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-218-511-4
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو

برای دریافت کتاب نقشه‌های اجرایی معماری فاز دو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.