معرفی و دانلود کتاب مورچه‌های کارگر

عکس جلد کتاب مورچه‌های کارگر
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مورچه‌های کارگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مورچه‌های کارگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مورچه‌های کارگر

کتاب مورچه‌های کارگر اثر مهدی سلیمانی داستان یک مخترع به نام برزوست که در جهانی پر از آشوب و جنگ بر سر آب شیرین، دستگاهی نجات‌بخش می‌سازد. او براثر حادثه‌ای حافظه‌ی خود را از دست می‌دهد و حالا در پی آن است که کار نیمه‌تمام را تمام کند. این کتاب در ژانر علمی تخیلی و با ویژگی‌های پساآخرالزمانی به رشته‌ی تحریر درآمده است.

درباره‌ی کتاب مورچه‌های کارگر

داستان‌های آخرالزمانی و ژانر علمی تخیلی سبقه‌ی چندانی در ایران ندارند. برخلاف ادبیات حماسی و ادبیات رئالیستی که دو ژانر قدرتمند و پرطرفدار در ادبیات کلاسیک و مدرن ایران هستند، داستان‌های آخرالزمانی نوپدیدند و نویسندگان انگشت‌شماری در آن‌ها طبع‌آزمایی کرده‌اند. از جمله‌ی این نویسندگان مهدی سلیمانی است که اثرش را با نام مورچه‌های کارگر در این ژانر به چاپ رسانده است.

داستانِ رمان مورچه‌های کارگر در دنیایی صورت می‌گیرد که زمین براثر خروج از مدار خود چند درجه به خورشید نزدیک شده است. با آب شدن کوه‌های یخ قطب شمال و جنوب، کشورهای بسیاری به زیر آب فرورفته‌اند و مابقی به کشتار و تصرف مشغولند. در دنیایی بدون آب شیرین، دانشمندی به نام برزو سخت به کار ساخت اختراعش مشغول است؛ اختراعی که می‌تواند پایان‌بخش نزاع و کشتار همه‌گیر باشد. برزو در میانه‌ی یک آزمایش حافظه‌ی خود را از دست داده است و به همین دلیل چیزی از روند اختراعش به خاطر نمی‌آورد. همراهی برزو با شخصیت‌های دیگر داستان و تلاش برای بازیافتن حافظه‌اش پیرنگ این رمان را شکل می‌دهد. بحران آب و جنگ بر سر آن، رشد مهارناپذیر تکنولوژی و اختراعات نجات‌بخش از مضمون‌های اصلی این رمان هستند.

معرفی و دانلود کتاب مورچه‌های کارگر

رمان‌هایی که با تلفیق دو ژانر علمی تخیلی و پساآخرالزمانی نوشته می‌شوند معمولاً چند عنصر مشترک دارند: یک فاجعه‌ی جهانی شکل گرفته و جامعه دچار فروپاشی شده است؛ فناوری‌های پیشرفته در دو جبهه در خدمت نیروهای شر و نیروهای خیر هستند و قرار است یکی از این فناوری‌ها جهان را نجات دهد؛ شخصیت‌ها معمولاً از هوش سرشاری بهره‌مندند و تمام تلاش خود را صرف بقای بشریت در شرایط جدید می‌کنند؛ خطرات و چالش‌ها از دنیای واقعی فراتر است و ممکن است قهرمانان با مسائلی مانند موجودات فرابشری یا سفر در زمان دست و پنجه نرم کنند. در کتاب مورچه‌های کارگر برخی از این عناصر به‌وضوح وجود دارند و ردپای برخی دیگر را نیز می‌توان مشاهده کرد.

مهدی سلیمانی کتاب مورچه‌های کارگر را با لحنی روان نوشته و تلاش داشته تا افزون‌بر رعایت چارچوب ژانر، نیم‌نگاهی به فرهنگ ایرانی داشته باشد. این کتاب را نشر محتوای الکترونیک صاد منتشر کرده است.

کتاب مورچه‌های کارگر برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های آخرالزمانی که به‌دنبال کشف آثاری مهیج در این ژانر هستند، کتاب مورچه‌های کارگر را جذاب و خواندنی خواهند یافت. همچنین علاقه‌مندان به ژانر علمی تخیلی از خواندن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب مورچه‌های کارگر می‌خوانیم

چشم‌های آبی نبیل از زیر ابروهای پر پشت و سفیدش خیره به برزو بود. لبخندی به تمسخر زد و سرش را تکان داد. با انگشت شصت و اشاره سبیل‌هایش را از دو طرف کشید و بعد گفت:

- «یه هفته‌ست که تو اون اتاق خوابیدی. اون روز که به این جزیره حمله کردن تو داشتی روی پروژه‌ت کار می‌کردیا... که یه بمب بادافروز صاف اومد و افتاد وَر دلت. خودتو که صد متر اون ورتر پیدا کردن. خورده بودی به یه درخت خشکیده وگرنه معلوم نبود تا کجا می‌رفتیا. مثل اون افسانه‌ی معروفتون.»

-«افسانه؟»

چشم‌های آبی نبیل تنگ شد و با اخم برزو را نگاه کرد. عینک دودی‌اش را زد. سرش را به طرف دیگر چرخاند و گفت:

-«هیچی اشتباهی گفتم. خلاصه که هم خودت نیاز به تعمیر داشتی و هم دستگاهت. راستی اسمشو چی گذاشتی؟»

برزو لیوان را روی میزی گذاشت که گرد و خاک رویش را گرفته بود. عینکش را برداشت و گفت:

-«کدوم دستگاه؟ چی داری می‌گی واسه خودت؟»

- «ای بابا! چرا هی کدوم کدوم می‌کنی؟»

نبیل بلند شد و چند قدمی عقب رفت. به دورها نگاه کرد و زیر لب باخودش حرف زد. خال گوشتی روی گردنش را مالید. نفسش را بیرون داد و گفت:

-«تو یه دستگاهی اختراع کردی که می‌تونه جهان رو نجات بده! می‌فهمی مرد؟ تو می‌تونی همه این کشت و کشتارها رو تموم کنیا. همین تویی که اینجا نشستی. تو...»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مورچه‌های کارگر
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-5336-75-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مورچه‌های کارگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مورچه‌های کارگر

برای دریافت کتاب مورچه‌های کارگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.