معرفی و دانلود کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی

عکس جلد کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی

همانگونه که از عنوان کتاب پیداست، مظفر کماندار در کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی به تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی می‌پردازد و امیدوار است با نگارش این کتاب و آگاهی‌رسانی، غنی‌تر کردن منابع علمی و مطالعاتی و معرفی ابزارها و مفاهیم ضروری در این حوزه، قدمی به سوی ایمن‌تر کردن پروژه‌های عمرانی و حفاظت از سرمایه‌های انسانی و مالی کشور بردارد.

درباره‌ی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی

تمام پروژه‌های علمی، صنعتی، عمرانی، هنری و غیره در روند خلق و تولیدشان با ریسک‌های متفاوتی روبرو هستند. این ریسک‌ها می‌تواند به سادگی یک برف و باران غیرمنتظره یا مانند اپیدمی کرونا باشند که ممکن است پروژه‌ها را در سطوح و جنبه‌های مختلف تحت تاثیر قرار بدهند. مدیریت ریسک پروژه، یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین شاخه‌های مدیریت پروژه است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در سال‌های اخیر و با گسترش شرایط غیرقابل پیشبینی در جنبه‌های متنوع، از آب و هوا و شرایط اقلیمی گرفته تا شرایط اقتصادی و سیاسی، متخصصان حوزه‌ی مدیریت روز به روز بیشتر بر اهمیت مدیریت ریسک در مدیریت پروژه‌ها تاکید می‌کنند. لازم به ذکر است که با وجود برنامه‌ریزی و محاسبه‌ی دقیق مرحله به مرحله‌، پروژه‌های عمرانی از دسته‌ی پروژه‌هایی هستند که از اولین تا آخرین مرحله‌ی خود، مورد تهدید ریسک‌های متعددی هستند. با توجه به سرمایه‌های هنگفت مالی و انسانی که سالیانه در سرتاسر جهان به پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ سرازیر می‌شود، ضروری است که به مدیریت ریسک در برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های عمرانی بیش از پیش توجه شود.

معرفی و دانلود کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی

در همین راستا، مظفر کماندار در کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی به بررسی و تحلیل مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی می‌پردازد و هدف خود را از نوشتن این کتاب، تشویق متخصصان و کارفرمایان به توجه به مدیریت ریسک در مدیریت پروژه‌ و به خصوص مدیریت پروژه‌های عمرانی اعلام می‌کند. او در شرح تاریخ و چیستی مدیریت ریسک، می‌نویسد که مدیریت ریسک از دو بخش شناسایی و پاسخگویی به ریسک تشکیل شده است که هر کدام از این موارد خود به بخش‌های دیگری تقسیم می‌شوند. او در ادامه در تعریف ریسک می‌نویسد که ریسک‌ و سود، دو رکن اصلی تحلیل در فرآیند سرمایه‌گذاری هستند و رابطه‌ی تنگاتنگی با هم دارند.

مظفر کماندار همچنین به این نکته اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران همواره به دنبال کمترین میزان ریسک و بیشترین میزان بازدهی در هر پروژه هستند، اما گاهی در ازای قبول سطح بالاتری از ریسک، میزان بیشتری از سود و بازدهی را به دست می‌آورند. او در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که متخصصین، تلاش می‌کنند با به‌کارگیری اصول و راهکارهای مدیریت ریسک در مدیریت پروژه به محاسبه، پیشبینی و کنترل عوامل ریسک هر پروژه دست بزنند و به‌طور خلاصه تلاش می‌کنند به این دو سوال ساده پاسخ بدهند: «چه خواهد شد؟» و «چه باید کرد؟»

مظفر کماندار در کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی در ابتدا به تشریح تاریخچه‌ و توضیح مفاهیم و عناصر اساسی در مدیریت ریسک در پروژه‌ها و به خصوص پروژه‌های عمرانی و معرفی اصول مدیریت ریسک، مدیریت خطر در پروژه‌های عمرانی و مدیریت ریسک پروژه می‌پردازد و تلاش می‌کند مخاطب را با اهمیت و اصول کلی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی آشنا کند. در ادامه و در فصل دوم کتاب با مدیریت ریسک در پروژه و به‌خصوص تخصیص و مدیریت ریسک در انواع قراردادها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم. فصل سوم و آخر کتاب به تعدادی مقاله‌ی علمی داخلی و خارجی در باب مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده که مخاطب را با ادبیات و محتوای مدیریت ریسک در محیط آکادمیک آشنا می‌کند.

این کتاب به کوشش موسسه فرهنگی دیباگران تهران چاپ و منتشر شده است.

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی به تمام علاقمندان و دانشجویان حوزه‌ی مدیریت و همچنین پیمانکارها و سرمایه‌گذاران پروژه‌های عمرانی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی می‌خوانیم

به بیان ساده‌تر از نظر بسیاری از شرکت‌ها ریسک یکی از پدیده‌هایی بود که باید آن را به حداقل رسانید یا از آن پرهیز کرد. در دهه‌ی 1980 و سال‌های نخستین دهه‌ی 1990 شرکت‌ها در بسیاری از موارد، دیدگاه خود را نسبت به ریسک تغییر دادند. فراتر اینکه، بسیاری از رویدادهای این سال‌ها باعث شد که هدف‌های بلندمدت مدیریت ریسک برای همیشه تغییر کند. مدیرانی که از این بابت ناآگاه و بی‌اعتنا بودند دچار مشکلات بزرگی شدند و هزینه‌های سنگینی را پرداخت نمودند. میزان ورشکستگی بانک‌ها به سطحی رسید که از دهه‌ی 1930 تا آن زمان بی سابقه بود. حتی شرکت‌هایی که توانستند جان خود را نجات دهند تنها به افزایش ارزش بسیار اندک و رشدی ناچیز اکتفا کردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف و مفاهیم
فصل دوم: مدیریت ریسک در پروژه‌ها
فصل سوم: مقالات چاپ شده در مجلات علمی معتبر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-622-2183-25-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی

برای دریافت کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.