معرفی و دانلود کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1

برای دانلود قانونی کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1

کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1، نوشته‌ی جانتان مییر و دیوید نیمن، یک مرجع علمی کامل برای ارزیابی نقش ورزش بر طیف مختلفی از بیماری‌های مزمن ازجمله اختلالات عصبی، عضلانی و نقص ایمنی است. مطالب این کتاب بر آخرین یافته‌های کالج پزشکی ورزشی آمریکا تدوین شده و به توان‌بخشان و درمانگران ورزشی کمک می‌کند تا ارزیابی دقیقی از وضعیت جسمانی مراجع خود داشته باشند و برنامه‌ی ورزشی اصولی و راهگشایی برای ایشان تهیه کنند.

درباره‌‌ی کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1

حتماً تا‌حدودی با کارکرد‌های فعالیت ورزشی در کاهش درد‌ها و امراض جسمانی آشنا هستید. تمرینات ورزشی اکنون سال‌هاست که به عنوان یک روش بازدارنده‌ در بیماری‌های قلبی و عروقی به کار گرفته می‌شود و یا همچون یک برنامه‌ی درمانی ویژه در دستور کار بیماران ریوی قرار می‌گیرد. اما آیا یافته‌های علم پزشکی درخصوص تاثیر خارق‌العاده‌ی ورزش بر سلامت، تنها به طیف بیماری‌های قلبی و عروقی و یا امراض ریوی محدود می‌شود؟ مرکز ACSM یا دانشگاه پزشکی ورزشی آمریکا، به این سوال مهم پاسخ خواهد داد.

دکتر جانتان مییر (Jonathan Myers) و دکتر دیوید نیمن (Nieman David)، از پژوهشگران پرسابقه‌ی این مجموعه، در کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1 (ACSM's Resources for Clinical Exercise Physiology) به سراغ دسته‌ی دیگری از بیماری‌های مزمن و شایع رفته‌اند تا به‌طور دقیق تاثیر فعالیت ورزشی بر جلوگیری یا کاهش اثرات این بیماری‌ها را بررسی کنند. تمرکز نگاه پژوهشگران در این کتاب، به گستره‌ای از اختلالات سیستم عصبی، بیماری‌های عضلانی، تومورال، بیماری‌های هماتولوژیک و همچنین بیماری‌های نقص ایمنی‌ست. کالج پزشکی ورزشی آمریکا با ارائه‌ی یک برنامه‌ی درمانی کامل که شامل مراحل ارزیابی تمرین، تجویز، نظارت، آموزش و ارزیابی نتیجه است به متخصصین ورزشی کمک می‌کند تا بیماران درگیر با این اختلالات را به بهترین شکل راهنمایی و هدایت کنند.

سرفصل‌های جامع کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1، بیش از ده عنوان از اختلالات شایع و بیماری‌های مزمن را در بر می‌گیرد. سکته، فلج مغزی، پارکینسون، نوروپاتی محیطی و درد نوروپاتیک، پوکی استخوان، بیماری‌های مفصلی، کمردرد و حتی قطع عضو تنها بخشی از عناوینی‌ست که در این کتاب به بررسی آن می‌پردازیم. در ابتدای هریک از این سرفصل‌ها، به سراغ بحث همه‌گیرشناسی و همچنین آسیب‌شناسی هر بیماری خواهیم رفت و سپس راه‌های تشخیص آن بیماری را برخواهیم شمرد. موضوع درمان‌های پزشکی و همچنین روش‌های جراحی برای درمان هر بیماری، از دیگر موضوعاتی‌ست که درمانگران ورزشی پیش از ورود به بحث تمرینات ورزشی باید از آن خبردار باشند. اما مرحله‌ی بعد، موضوع تخصصی این کتاب یعنی برنامه‌های ورزشی برای کنترل و جلوگیری از هر بیماری‌ست. برای رسیدن به این هدف، مختصصین ورزشی باید به مجموعه‌ای از آزمون‌ها و معیار‌های ارزیابی برای تشخیص وضعیت دقیق بیمار دسترسی داشته باشند.

کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی با دراختیار گذاشتن مجموعه‌ای از این آزمون‌های ورزشی و آمادگی جسمانی، به درمان‌گران ورزشی کمک می‌کنند تا تشخیص دقیق‌تری از سطح عملکرد مراجع خود داشته باشند و همچنین بتوانند روند پیشرفت آن‌ها در طول انجام این تمرینات را محاسبه کنند. بخش‌های بعدی نیز به تجویز و برنامه‌ریزی ورزشی اختصاص دارد. این بخش به مخاطب کمک می‌کند تا یک برنامه‌ی ورزشی اصولی و به‌دور از آسیب را برای مراجع خود طراحی کنند و همچنین نظارت سودمندی بر تمرینات ورزشی آن‌‌ها داشته باشند.

درس‌نوشته‌های کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1، به‌طور اختصاصی افراد را برای شرکت در آزمون‌های فیزیولوژی ورزش بالینی آماده می‌کند؛ اما مطالب جذاب و پراستفاده‌ی این کتاب برای افراد مختصص در امور درمانی و توان‌بخشی، ازجمله پرستاران و فیزیوتراپ‌ها نیز می‌تواند مفید باشد. این کتاب اولین‌بار در سال 2002 میلادی منتشر شده است و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات حتمی و ترجمه‌ی کاظم خدایی، امین فرزانه حصاری، سیده مهسا رستگار مقدم منصوری و مهدی زارعی به دست شما می‌رسد.

کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1 برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های فیزیولوژی ورزش بالینی و همچنین درمان‌گران ورزشی از خواندن مطالب این کتاب استفاده می‌برند.

در بخشی از کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1 می‌خوانیم

فیزیولوژیست ورزش بالینی دارای مسئولیت مهمی برای تدریس به بازماندگان سکته در مورد اهمیت شیوه‌های ارتقای سلامت خوب ارتباط ذهن و بدن است که در آن بیماران و مراقب آن‌ها می‌توانند در مورد راهبردهای مختلف به منظور ارتقاء سلامتی‌شان را یاد بگیرند دسترسی محدود به خدمات و پیگیری بهداشت و سلامتی همراه با فقدان آموزش سلامتی و آگاهی و اطلاعات بهداشتی موانع قوی در برابر ارتقاء سلامت مؤثر در این جمعیت است. متعاقباً بسیاری از بازماندگان سکته اهمیت حفظ سلامت خوب برای مثال، رژیم غذایی ورزش رفتارهای بهداشتی در جلوگیری از عود سکته را درک نمی‌کنند و مولفه‌ آموزشی بخش بسیار مهمی از برنامه ورزشی است.

سخنرانی‌های ساختاریافته که به سؤالات و تصورات غلط پاسخ دهد باید بخشی جدایی‌ناپذیر این برنامه باشد. شرکت‌کنندگان باید روش‌های جدید تفکر برای تغییر در زندگی خود را پس از سکته یاد بگیرند تا سبب تسهیل در زندگی سالم‌تر شود. بحث‌های گروهی در مورد حوادث استرس‌زا مربوط به سکته برای مثال تغییر در نقش‌های خانوادگی می‌تواند بخش مهمی از مؤلفه‌های آموزشی باشد و می‌تواند برای تسهیل توسعه روابط حمایتی با همتایان مورد استفاده قرار گیرد. از طریق ارتباط با همتایان شرکت‌کنندگان می‌توانند برای کمک به یکدیگر در توسعه روش‌های جدید برای مقابله و سازگاری پس از سکته فکر کنند و روش‌هایی برای گنجاندن ورزش، پخت و پز سالم و عادات غذایی و رویکردهای جدید برای وفق دادن خود به تغییرات در زندگی همراه با معلولیت شناسایی کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سکته
فصل 2: فلج مغزی
فصل 3: مولتیپل اسکلروزیس
فصل 4: بیماری پارکینسون
فصل 5: اختلال عملکرد نخاعی
فصل 6: سندروم متعاقب فلج اطفال و گیلن باره
فصل 7: دیستروفی عضلانی و دیگرمیوپاتی‌ها
فصل 8: نوروپاتی محیطی و درد نوروپاتیک
فصل 9: آسیب مغز ناشی از ضربه (تروما)
فصل 10: استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و فیبرومیالژیا
فصل 11: ورزش و فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به کمردرد غیراختصاصی
فصل 12: استئوپروز
فصل 13: اختلالات مهرهایی
فصل 14: قطع عضو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1
نویسنده،
مترجمکاظم خدایی، امین فرزانه حصاری، سیده مهسا رستگار مقدم منصوری، مهدی زارعی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-600-355-336-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1

برای دریافت کتاب منابع ACSM برای فیزیولوژی ورزش بالینی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.