معرفی و دانلود کتاب مشاوره استراتژی: اصول کمبریج، استراتژی کسب و کار

عکس جلد کتاب مشاوره استراتژی: اصول کمبریج، استراتژی کسب و کار
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاوره استراتژی: اصول کمبریج، استراتژی کسب و کار

یرون کراینبرینک، استراتژیست و مشاور معروف دنیا در کتاب مشاوره استراتژی، این حرفه‌ی مهم و نوظهور را معرفی می‌کند، از پیشینه‌ی آن می‌گوید و نظریات و رویکردهایی را که درباره‌ی آن وجود دارد، مرور می‌کند. این راهنما ماهیت و هدف مشاوره‌ی استراتژی را به شما توضیح می‌دهد، فرآیندهای اجرای آن را گام‌به‌گام می‌آموزد و ویژگی‌هایی را که یک مشاور خوب باید داشته باشد، تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب مشاوره‌ی استراتژی

یکی از مشاغل نوظهوری که امروزه در خیلی از سازمان‌های بزرگ برای آن اهمیت قائل می‌شوند، مشاوره‌ی استراتژی است. سازمان‌های مدرن اعتقاد دارند برای محقق کردن استراتژی‌هایشان به مشاوری متخصص و خبره نیاز دارند، اما برای بخش زیادی از کسب‌وکارها این حرفه همچنان مبهم و ناشناخته است و درک درستی از آن وجود ندارد. کتاب مشاوره‌ی استراتژی (Strategy Consulting) اثر یرون کراینبرینک (Jeroen Kraaijenbrink) تلاش دارد همین شغل را معرفی کند و ویژگی‌های آن را توضیح دهد. کراینبرینک که از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین استراتژیست‌ها و مشاوران دنیاست، در این کتاب مفهوم مشاوره‌ی استراتژی را تشریح می‌کند و می‌گوید ماهیت و کارکرد آن چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند.

نویسنده بحثش را از تاریخچه‌ی این حرفه آغاز می‌کند و مراحلی را که پشت سر گذاشته تا به امروز برسد، مرور می‌نماید. این مشاور در ادامه بر روی حالت کلاسیک و سنتی این شغل متمرکز می‌شود و نشان می‌دهد که مشاوره‌ی مدرن چه تفاوت‌هایی با حالت گذشته دارد. یرون کراینبرینک در کتابش به این موضوع اشاره دارد که مشاوره‌ی استراتژی به شکل عجیبی حالتی دوگانه دارد؛ هم‌زمان که مورداحترام است و آن را مهم می‌دانند، بسیاری از افراد هم از این کار نفرت دارند و آن را انکار می‌کنند. او می‌خواهد به راز این عشق و نفرت هم‌زمان پی ببرد.

مفهوم استراتژی چیست؟ برخلاف تصور، استراتژی معنایی کاملاً ثابت ندارد و می‌تواند بسته به سازمان و محیط تعاریف متفاوتی داشته باشد. به تعبیر یرون کراینبرینک، هر استراتژیست در دنیا می‌تواند تعریف خود را از آن ارائه دهد. اما در همه‌ی آن‌ها چند نکته‌ی مشترک وجود دارد: استراتژی با مفاهیم پایداری، خلق ارزش و منحصربه‌فرد بودن در ارتباط است. و هر سازمانی می‌تواند به روش خاص خود به این سه مهم دست پیدا کند. مشاور استراتژی دقیقاً کسی است که قرار است در این مسیر به سازمان کمک کند. نکته‌ی مهم اینجاست که او فردی بیرون از سازمان است و قرار است از جایگاه یک متخصص مستقل این مسیر را هدایت کند و از مجموعه پشتیبانی و حمایت نماید.

کراینبرینک در کتاب مشاوره‌ی استراتژی اشاره می‌کند که این مشاوره کاری پیچیده و دشوار است و نیاز به مهارت‌های ویژه‌ای دارد. او معتقد است این مهارتی چندرشته‌ای محسوب می‌شود و فردی که آن را بر عهده می‌گیرد باید در حوزه‌هایی همچون فنی و مهندسی، بازاریابی، تحقیق و توسعه و حتی جامعه‌شناسی و روان‌شناسی هم تخصص داشته باشد. نویسنده برای توضیح بیشتر این مفهوم، از تئوری‌ها و نظریات متفاوتی که درباره‌ی کار مشاوره‌ی استراتژی وجود دارد می‌گوید و رویکردهای مختلف آن را تفسیر می‌کند.

یرون کراینبرینک در کتاب مشاوره‌ی استراتژی این‌طور عنوان می‌کند که این جایگاه در دنیای امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین خاطر نباید تصور کرد فقط محدود به سازمان‌های بزرگ است، بلکه حتی شرکت‌های کوچک هم می‌توانند از آن بهره ببرند. چون درنهایت به سیستم کمک می‌کند خود را ارتقا دهد و پیشرفت کند. او در بخش‌های پایانی کتابش به مراحل اجرایی این حرفه می‌پردازد و آن‌ها را گام‌به‌گام توضیح می‌دهد. درنهایت به نقش‌ها یا ویژگی‌های یک مشاور استراتژی خوب اشاره کرده و عوامل موفقیت آن را یک‌به‌یک مرور می‌کند؛ مثل‌اینکه او باید بتواند خوب گوش کند، کاوشگر، اخلاق‌گرا و عمل‌گرا باشد و ذهنی انتقادی داشته باشد.

کتاب مشاوره‌ی استراتژی را رامتین افشین‌فر ترجمه کرده و انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسانده است.

کتاب مشاوره‌ی استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید به حرفه‌ی مشاوره‌ی استراتژی روی‌ آورید، این کتاب راهنمای مناسبی برایتان است و کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب مشاوره استراتژی: اصول کمبریج، استراتژی کسب و کار می‌خوانیم

رویکردهای مشاوره عملیاتی مانند «ناب» یا «شش سیگما» بر بهبود کارایی سازمان تمرکز دارند و بر بهره‌برداری متمرکز هستند. ویژگی چنین مشاوره‌هایی این است که پروژه‌ها را می‌توان از قبل به‌روشنی تعریف کرد و هدف آن‌ها رفع ناکارآمدی‌های در سازمان است. همین امر در مورد بسیاری از اشکال منابع انسانی، بازاریابی، فناوری اطلاعات یا مشاوره مالی صدق می‌کند. آن‌ها استراتژی سازمان (روش فعلی ارزش‌آفرینی آن) را به‌عنوان نقطه آغاز در نظر می‌گیرند و از آن پس کارهایی که برای تحقق این استراتژی از دیدگاه عملیاتی، منابع انسانی، بازاریابی، فناوری اطلاعات یا مالی باید انجام شود را استخراج می‌نمایند. این بدان معنی است که در این نوع مشاوره‌ها، هدف کلی تا حد زیادی مشخص درنظر گرفته شده و این امر باعث می‌شود که مشاوره در درجه اول کمک به سازمان‌ها برای دست‌یابی به آن هدف مشخص باشد.

اما مشاوره استراتژی متفاوت است و هدف اصلی آن تعیین اهدافی است که در انواع دیگر مشاوره فرض گرفته شده است و جهت سازمان را در آینده نزدیک یا دور مشخص می‌کند. بنابراین، مشاوره استراتژی بیشتر به‌سمت جنبه کاوشگری این طیف معطوف می‌شود. این بدان معناست که نسبت به سایر انواع مشاوره بازتر و فرصت‌محور است. به‌جای شروع از یک تعریف مشخص مسئله یا هدف، مشاوره استراتژی از یک مأموریت گسترده‌تر آغاز می‌شود تا به کارفرما کمک کند که راه‌های جدید یا بهتری را برای خلق ارزش منحصربه‌فرد شناسایی و درک کند.

این تفاوت، پیامدهایی برای ماهیت مشاوره استراتژی به‌دنبال دارد. در راستای انتقادات بخش قبل، این یعنی مشاوره استراتژی نمی‌تواند صرفاً مسئله‌محور، فرضیه‌محور، مبتنی‌بر بهترین الگو یا پروژه‌محور باشد، زیرا اغلب هیچ مسئله‌ای وجود ندارد که بتوان برای آن یک فرضیه، بهترین الگو یا پروژه تعریف کرد.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
فصل اول: مقدمه
1-1- کارهای مرتبط
1-2- تعریف مشاوره استراتژی
1-3- مشاوره استراتژی به‌عنوان یک حرفه
1-4- دیدگاه آرمان‌گرایانه در مورد مشاوره استراتژی
1-5- سازمان‌دهی بخش‌ها
فصل دوم: بیشینه مشاوره استراتژی
2-1- تاریخچه بسیار مختصر مشاوره استراتژی
2-2- چرا مشاوره استراتژی وجود دارد
2-3- تاریخچه دیگر
فصل سوم: مشاوره استراتژی سنتی و محدودیت‌های آن
3-1- رویکرد مشاوره استراتژی سنتی
3-2- فرآیند مشاوره سنتی
3-3- مسائل و محدودیت‌های آن
فصل چهارم: ماهیت و هدف مشاوره استراتژی
4-1- ماهیت مشاوره استراتژی
4-2-کارفرما و نیازهای او
4-3- مشاوره استراتژی باید به چه چیزی منجر شود
فصل پنجم: فرآیند مشاوره استراتژی
5-1- ماهیت فرآیند
5-2- بخش‌های فرآیند
فصل ششم: نقش‌های‌ مشاور استراتژی
6-1- شنونده دقیق
6-2- کاوشگر اصلی
6-3- رهبر گفت‌وگوها
6-4- منتقد الهام‌بخش
6-5- کانال ارتباطی
6-6- مدیر پیشرفت
6-7- تکیه‌گاه پایدار
6-8- راهنمای اخلاقی
6-9- مربی عملی
6-10- نقش‌هایی که مشاور استراتژی نباید آن‌ها را ایفا کند
فصل هفتم: نتیجه‌گیری و چشم‌انداز
7-1- مشاوره استراتژی تمام‌مغز، تمام‌شخص
7-2- هشدارها و محدودیت‌ها
7-3- مسیر پیش رو
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاوره استراتژی: اصول کمبریج، استراتژی کسب و کار
نویسنده
مترجمرامتین افشین فر
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-622-5941-80-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاوره استراتژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مشاوره استراتژی

برای دریافت کتاب مشاوره استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.