معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO

کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO تألیف مجید شخصی دستگاهیان و حمید خالصی، این برد مبتنی بر میکروکنترلر را معرفی می‌کند و قطعات و تجهیزات اصلی آن را توضیح می‌دهد. این راهنمای کاربردی نحوه‌ی استفاده از این برد را در انواع نمایشگرهای مبتنی بر LCD تشریح می‌کند، راه‌اندازی انواع موتورها و سنسورها با کمک آردوینو را آموزش می‌دهد و شیوه‌ی ایجاد ارتباطات دیجیتالی و مخابراتی با کمک آن را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO

یکی از فناوری‌های محبوب و پرکاربرد در دنیای امروز، بردهای کوچک هستند. این بردها که قابلیت و انعطاف خیلی بالایی دارند، به‌راحتی در سیستم‌ها و تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی آن را بالاتر می‌برند. یکی از معروف‌ترین بردهای این‌چنینی، آردوینو است. کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO تألیف مجید شخصی دستگاهیان و حمید خالصی تلاش کرده این ابزار را معرفی کند و قطعات و تجهیزاتش را توضیح دهد. آردوینو بردی مبتنی بر میکروکنترلر است که برای ارتباط با انواع ماژول‌ها و سنسورها به‌کار گرفته می‌شود. این ابزار از یک سخت‌افزار و یک نرم‌افزار متن‌باز تشکیل شده؛ سخت‌افزار آن یک میکروکنترلر تک بردی است و نرم‌افزار آردوینو هم به شکل اختصاصی برای آن طراحی شده است. این برد در رباتیک، صنعت هوشمندسازی، مهندسی پزشکی و دیگر صنایع کاربرد زیادی دارد. همین‌طور برای پروژه‌های دانشجویی و تحقیقاتی هم از این سیستم استفاده می‌شود. نویسنده در این اثر راهنما پس از توضیحات اولیه در مورد قطعات مختلفش، به بیان کاربردهای عملی آن می‌پردازد و چند مورد آن‌ها را تشریح می‌کند.

سیستم آردوینو اولین بار در سال 2003 برای یک پروژه‌ی درسی توسعه پیدا کرد. نسخه‌ی اولیه‌ی آن بسیار ساده بود و تنها از یک میکروکنترلر ارزان‌قیمت تشکیل می‌شد. هدف سازندگان، استفاده از این برد در تجهیزاتی مثل چراغ‌ها و موتور و ال‌ای‌دی بود. اما پس از چندی قابلیت‌های مختلف و متعدد این برد کشف شد. این‌چنین بود که کم‌کم توسعه پیدا کرد. سخت‌افزارهای فعلی آردوینو از میکروکنترلرهای معروف آرم یا ای وی آر ساخته می‌شوند و بسیار باکیفیت و کاربردی هستند. رکن دوم این ابزار، نرم‌افزار اختصاصی آن است که نقش رابط را بین برد و دیگر تجهیزات ایفا می‌کند. آردوینو IDE نام این نرم‌افزار است که به زبان پراسسینگ نوشته شده. برای اجرای برنامه‌ها، باید کدهای مربوطه را در این نرم‌افزار نوشت و اجرا کرد. به‌طورکلی این برد ویژگی‌های متعددی دارد ولی بیش از هر چیزی سادگی آن است که باعث محبوبیتش شده، تا جایی که حالا حتی افراد غیرمتخصص هم می‌توانند از آن استفاده کنند. مجید شخصی دستگاهیان و حمید خالصی در کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO، ابتدا به انواع چراغ‌های LED و نمایشگرهای مبتنی بر LCD می‌پردازند و نحوه‌ی راه‌اندازی آن‌ها را با کمک این برد آموزش می‌دهند. پس‌ازآن به بحث راه‌اندازی انواع موتورها و سنسورها وارد می‌شوند و کاربرد آردوینو را در آن‌ها مرور می‌کنند. پیاده‌سازی ماژول‌های مخابراتی و ارتباطی دیگر موضوعی است که نویسندگان آن را مطرح کرده و به نکاتی در مورد آن اشاره می‌کنند. کار با کلیدها و رله‌ها و آشنایی با وقفه‌های آردوینو موضوعات بعدی این کتاب به شمار می‌روند که به شکل عملی موردبحث قرار می‌گیرند.

کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنما را به مهندسان برق و مهندسان کامپیوتر و همینطور فعالان حوزه‌ی الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO می‌خوانیم

راه‌اندازی کلید دائمی سه حالته:

کلید 3 حالته، کلیدی دائمی است که دو حالت آن وصل و حالت سوم می‌تواند قطع باشد. اگر اهرم کلید کاملا در سمت چپ و یا راست باشد، کلید متصل و اگر در وسط قرار گرفته باشد کلید قطع است.

نحوه اتصال کلید به آردوینو به این صورت است که یک سر کلید را به پین دیجیتال 2 و سر انتهایی را به یک پین دیجیتال دیگر مثلا 3 متصل می‌کنیم. سر وسط آن را نیز به زمین متصل می‌کنیم. اگر اهرم کلید در ابتدا و یا انتها قرار داشته باشد، آنگاه پایه‌های آردوینو مقدار صفر منطقی را خواهند دید. در صورتیکه اهرم وسط قرار داشته باشد، به دلیل اینکه کلید قطع است، هر دو پایه یک منطقی را می‌بیند. برای نوشتن برنامه به این صورت عمل می‌کنیم که پس از تعریف پایه‌های دیجیتال به‌عنوان ورودی و تجهیز آن‌ها با مقاومت بالاکش، در صورتیکه پین 2 آردوینو ولتاژ صفر را ببیند، آنگاه یکی از چراغ‌ها روشن و دیگری خاموش خواهد بود. در صورتیکه پین 3 صفر شود، آنگاه وضعیت روشن و خاموش شدن چراغ‌ها برعکس شده و در صورتیکه اهرم در حالت وسط قرار گیرد، هر دو پایه ولتاژ یک منطقی (5 ولت) را خوانده و هر دو چراغ را خاموش می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی آردوینو
فصل دوم: آشنایی با برخی قطعات و تجهیزات مهم در سیستم‌های دیجیتال
فصل سوم: راه‌اندازی انواع مدل‌های چراغ ال‌ای‌دی و نمایشگرهای مبتنی بر LCD
فصل چهارم: کار با کلیدها، صفحه کلیدها و رله‌ها
فصل پنجم: آشنایی با وقفه‌های آردوینو
فصل ششم: راه‌اندازی انواع موتورها به کمک آردوینو
فصل هفتم: راه‌اندازی انواع سنسورها با آردوینو
فصل هشتم: ارتباطات دیجیتالی و مخابراتی، راه‌اندازی انواع ماژول‌ها با آردوینو
کتابشناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات317
زبانفارسی
شابک978-622-218-086-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی آردوینو ARDUINO و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.