معرفی و دانلود کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار

عکس جلد کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار

امروزه کیفیت کسب‌وکار برای مدیران موفق شرکت‌ها به همان اندازه اهمیت پیدا کرده که میزان درآمد و بازدهی محصول در طول یک سال کاری مهم است. کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار نوشته‌ی علی رستگار شیوه‌های مفیدی را برای بهبود کیفیت فرایند کسب‌وکار در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار

در دنیای امروز تجارت پویا و هدفمند بیش از هر چیز وابسته به رقابتی است که میان شرکت‌ها وجود دارد. تکاپوی مدیران باهوش در رشد تجارتی پرسود، تصویر دوچرخه‌سواری را زنده می‌کند که در تلاشی مداوم سعی دارد از قطار سریع‌السیر فناوری عقب نماند. همین است که روند پیشرفت کمپانی‌های بزرگ و موسسات تولیدیِ نام‌آشنا در سراسر دنیا حتی برای یک روز هم به تاخیر نمی‌افتد و ما شاهد تغییرات روزافزون این برندهای تجاری هستیم. اما چه نیرویی می‌تواند به بهترین شکل ممکن این رقابت را در سطوح مختلف ارزیابی کرده و بهینه‌سازی آن را صورت دهد؟ کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار با نگاهی تحلیلی روش‌های نوینی را ارزیابی می‌کند که مسیر کار شرکت‌های تجاری برای پیروزی در یک رقابت سالم را هموار می‌سازد.

یکی از اهدافی که مدیران شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا رقابت را در مسیر رشد برند تجاری‌شان جدی بگیرند، عقب نماندن از تازه‌های فناوری و تکنولوژی است. محققان و دانشمندان علم و فناوری در کشورهای توسعه‌یافته هر روز آزمایش تازه‌ای را شروع می‌کنند و نتایج این آزمایش‌ها ممکن است رویکرد مدیران را در شیوه‌ی تولید یک محصول به کلی دگرگون کند. بنابراین مدیران شرکت‌ها تلاش می‌کنند در نمایشگاه‌های ماهانه و سالیانه‌ی فناوری و تکنولوژی در سراسر دنیا شرکت کرده و دانش خود را مطابق تازه‌ترین شگردهای کسب‌وکار افزایش دهند. کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار با در نظر گرفتن نیازی که شرکت‌ها به بودن در دل رقابت‌های سخت دارند، وضعیتی را متصور می‌شود که یک شرکت تجاری یا سازمانی با کارمندان مختلف، با در نظر گرفتن این وضعیت بتوانند کار خود را مورد سنجش مداوم قرار دهند. این هدف‌گذاری ممکن است کار شرکت را در بازه‌های زمانی کوتاه دچار چالش کند، اما بررسی عملکرد یک شرکت با نگاهی دقیق به کیفیت کار خود نتایج مفیدی به‌دنبال خواهد داشت.

کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار فرایندهای مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها را در هفت فصل تشریح می‌کند. علی رستگار در فصل اول این کتاب مطالب اولیه‌ای برای شناخت مفهوم فرآیند ذکر کرده است. اینکه منظور او از فرآیند چیست و فرآیندگرایی برای مدیران شرکت‌ها چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت، در این فصل توضیح داده می‌شود. علاوه بر این، تفاوت اساسی که میان وظیفه و فرآیند وجود دارد نیز در همین فصل شرح داده می‌شود. در فصل دوم کتاب نکاتی کلیدی برای درک بهتر مدیریت فرآیندها با بررسی مفصل در بخش‌های مختلف تالیف شده است. در این بخش مواردی همچون متدولوژی عمومی فرآیند کسب‌و‌کار (BPM) به عنوان یکی از عوامل مهم در بهبود کیفیت کار شرکت‌ها و همچنین چالش‌های مدیریت کسب‌وکار بازنگری شده‌اند.

نویسنده‌ی کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار در فصل سوم این کتاب که مربوط به طراحی فرآیندها است، با ارزیابی اصول طراحی فرایند و مراحل آن، به مخاطب کمک می‌کند تا نگاه جامعی نسبت به برنامه‌ریزی و صورت بخشی مدیریت فرآیندها داشته باشد. در این فصل کاربرد مدل SIPOC در شناسایی و طراحی درست فرآیند نیز بازگو می‌شود. در فصل بعد، علی رستگار به شرح مباحثی درباره‌ی مراحل اجرایی یک فرآیند می‌پردازد. مخاطب کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار در فصل چهارم، با پشت‌سرگذاشتن آموزش‌های اولیه و کسب مهارت کافی برای شناخت هر چه بهتر فرآیندهای کسب‌وکار وارد مرحله‌ی مهم اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها می‌شود. در این فصل، اصول کاربردی در اجرای فرآیندها بررسی و دقت در بهترین انتخاب‌ها به مدیران شرکت‌ها یادآوری می‌شود. علی رستگار در این فصل از کتاب تلاش می‌کند اهمیت استفاده از زمان و انرژی را نیز به مخاطب کتاب گوش زد کند.

کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار نوشته‌ی علی رستگار توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مطالب مفیدی را برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی مدیریت فرآیندها، مدیران کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و کارشناسان حوزه‌ی کسب‌وکار ارائه می‌کند.

در بخشی از کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار می‌خوانیم

مدیریت فرآیندها نیازمند رویکرد جامع‌نگر است. در این رویکرد، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و رهبری و کنترل فرآیندهای کسب‌وکار با تمرکز بر همسوسازی تمامی فرآیندها با نیازهای مشتری و سایر ذی‌نفعان و ایجاد ارزش‌افزوده برای آن‌ها انجام می‌پذیرد. از آنجا که تولید ارزش در تمام کسب‌وکارها صورت می‌گیرد، در نتیجه این رویکرد منجر به افزایش کارایی و اثربخشی سازمان می‌شود.

در واقع می‌توان گفت که مدیریت عملکرد و همسوسازی عملکرد با راهبردهای سازمانی، با کمک رویکرد فرآیندی و مدیریت فرآیندها در سازمان امکان‌پذیر است. لذا امروزه طراحی/بازنگری ساختار سازمانی مبتنی بر فرآیندگرا، نقش و اهمیت غیرقابل‌انکاری در جهت رشد و توسعه روزافزون بازار رقابتی کسب‌وکار و فراهم کردن زیرساخت لازم جهت حرکت سازمان در مسیر تعالی سازمانی و کسب مزیت‌های رقابتی پایدار و ارائه تصویری شفاف از سازمان مبتنی بر مشتری‌مداری دارد.

برای دستیابی به این مهم، کافی است به جای دیدن سازمان از منظر عمودی و مکانیزم‌های عریض و طویل سازمانی، به‌صورت افقی به آن نگریست. آن وقت است که فرآیندها پدیدار شده و خود را نشان می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فرآیند و فرآیندگرایی
فصل دوم: مدیریت فرآیندها
فصل سوم: طراحی فرآیندها
فصل چهارم: اجرای فرآیندها
فصل پنجم: کنترل فرآیندها
فصل ششم: بهبود فرآیندها
فصل هفتم: مدل مرجع طبقه‌بندی فرآیندها (APQC)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-622-218-080-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار

برای دریافت کتاب مدیریت فرآیندهای کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.