معرفی و دانلود کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit

برای دانلود قانونی کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که تمام مراحل ساخت یک ساختمان را خودتان طراحی کنید؟ کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit اثر مشترک محسن امیدوار مقدم، سعیده بدری و مریم شرکا شیروان به شما آموزش می‌دهد تا تمام ایده‌های خود را درباره‌ی ساختمان به تصویر درآورید.

درباره‌ی کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit

می‌دانیم که امروزه صنعت ساختمان‌سازی از صنایع پیشرو و پول‌ساز به حساب می‌‌آید. این صنعت از اصول و قوانین خاص خود تبعیت می‌کند. همچنین مانند دیگر صنایع، زبان و اصطلاحات ویژه‌ی خود را دارد. هر کسی می‌داند که قدم اول در ساختن ساختمان، فراهم کردن زمین و سپس بررسی طرح و نقشه‌ی اولیه و درآخر اجرای طرح است. مدل‌سازی اجزای ساختمان برترین پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز است و برای مهندسان طراح و معمار ابزاری کاربردی و مفید شمرده می‌شود.

محسن امیدوار مقدم، سعیده بدری و مریم شرکا شیروان در کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit ابتدا ما را با مدل‌سازی اطلاعات ساختمان آشنا می‌کنند که یک بازنمایی دیجیتالی از ویژگی‌های فیزیکی و عملکردی یک ساختمان است. آن‌ها معتقدند که با توجه به اینکه این مدل به‌عنوان یک منبع اطلاعات درمورد یک ساختمان عمل می‌کند، یک پایه‌ی قابل اعتماد را برای تصمیم‌سازی در طول چرخه‌ی حیات از زمان آغاز برنامه‌ریزی طرح تا پس از بهره‌برداری ساختمان تشکیل می‌دهد.

در کتاب مدل‌سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit می‌آموزیم که رویت برنامه‌‌ای کاربردی‌ست که جهت مدل‌سازی از روی اطلاعات ساختمان ساخته شده است و دارای ویژگی‌هایی کاربردی برای معماری و مهندسی ساختمان است. محسن امیدوار مقدم، سعیده بدری و مریم شرکا شیروان توضیح می‌دهند که نرم‌افزار رویت از بهترین نرم‌افزارهای طراحی ساختمان و معماری‌ست که توسط شرکت Autodesk ارائه شده است و به ما این امکان را می‌دهد که با کمک مدل‌سازی اجزای ساختمان، نقشه‌های ساختمانی و مدل‌های سازه‌ای، مکانیکی، برقی و تأسیساتی را به‌طور سه‌بعدی طراحی کنیم و مدیریت پروژه‌های ساختمانی‌مان را بهبود ببخشیم.

کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit به ما می‌آموزد که چگونه با این نرم‌افزار محبوب در صنعت ساختمان کار کنیم. محسن امیدوار مقدم، سعیده بدری و مریم شرکا شیروان در این کتاب به ما کمک می‌کنند تا با فضای این نرم‌افزار آشنایی کاملی پیدا کنیم. آن‌ها بر این باورند که رویت با داشتن ابزارهای دقیق و پیشرفته، دقت بالایی در طراحی و مدل‌سازی ساختمان فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا با داشتن مدل‌های دقیق، خطاهایی که ممکن است در ساختمان وجود داشته باشد را پیش از ساخت و اجرا شناسایی کنند و بهبودهای لازم را اعمال کنند.

کتاب مدل‌سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان معماری و هر کسی که به طراحی ساختمان علاقه دارد، مناسب است. همچنین افرادی که قصد دارند با فضای مدل‌سازی ساختمان آشنا شوند نیز می‌توانند از محتوای این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit می‌خوانیم

در محیط نرم‌افزار رویت به چند روش می‌توان یک پروژه را ترسیم کرد. اولین روش این است که پروژه را از صفر در نرم‌افزار رویت ترسیم کنیم. روش دوم این است که از فایل‌های نرم‌افزارهای دیگر مانند اتوکد کمک گرفته و با استفاده از آن‌ها پروژه را ترسیم و مدل‌سازی کنیم. برای درک بهتر پروژه و ایجاد پیش‌زمینه نسبت به آن به نحوه‌ی ترسیم نقشه‌های ساختمان به کمک فایل اتوکد در محیط نرم‌افزار رویت می‌پردازیم. نحوه ترسیم با وجود نقشه اتوکد یا بدون آن تفاوتی ندارد. با استفاده از روشی که در فصل قبل گفته شد، مدارک پروژه‌ی مدنظر شامل نقشه‌های طبقات همکف تا اول را به محیط نرم‌افزار رویت فراخوانی می‌کنیم. در ترسیم نقشه‌های ساختمان، اینکه از کدام قسمت یا از کدام مدرک شروع به ترسیم کنیم، به پروژه و انتخاب خودمان بستگی دارد. در این پروژه برای درک بهتر کار از پلان طبقات شروع می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: آشنایی با نرم‌افزار رویت
فصل دو: محیط نرم‌افزار
فصل سه: وارد کردن فایل به محیط نرم‌افزار رویت
فصل چهار: ترسیم در محیط نرم‌افزار
فصل پنج: ترسیم مبلمان
فصل شش: آکسبندی و ستون‌گذاری
فصل هفت: متره و برآورد
فصل هشت: ارائه پروژه
فصل نه: ترفندها در محیط نرم‌افزار رویت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-622-218-551-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit

برای دریافت کتاب مدل سازی اجزای ساختمان در رویت AutoDesk Revit و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.