معرفی و دانلود کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی

عکس جلد کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی
قیمت:
۶۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی

کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی تألیف مهیار همت پور، به موضوع نظارت بر ایمنی و بهداشت کارگاه‌های ساختمانی می‌پردازد و روش‌های مختلف حفاظت از کارگران و کاهش خطر را توضیح می‌دهد. این راهنما که بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های ملی نوشته شده، انواع وسایل حفاظت فردی را معرفی می‌کند، اقسام بیمه‌های کارگاهی را تشریح می‌نماید و چک‌لیست‌هایی برای HSE پیشنهاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی

یکی از صنایع پررونق و رایج در کشور، ساختمان‌سازی است. صنعتی گسترده و دائمی که در تمامی شهرها وجود دارد. این حرفه با تمام فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند، ممکن است خطراتی نیز داشته باشد. مهم‌ترین خطر در این حوزه، آسیب‌هایی است که به کارگران وارد می‌آید. به همین خاطر اداره‌ی کار و دیگر نهادهای متولی قوانینی را تدوین کرده‌اند تا ریسک‌های انسانی پروژه‌های عمرانی را به حداقل برسانند. کتاب متره و برآورد- کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی تألیف مهیار همت پور بر همین موضوع متمرکزشده و کوشیده بخشی از مقرراتی که در این زمینه وجود دارد را مرور کند. کتاب مسأله‌ی حفاظت و نظارت بر کارگاه‌ها را مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد که در هر مرحله از پروژه چطور باید ایمنی را رعایت کرد. در این قسمت شما با ایمنی در حین گودبرداری، آرماتوربندی و تخریب آشنا می‌شوید.

به خاطر ماهیت کارهای ساختمانی، کارگران آن در معرض خطرات گوناگونی قرار دارند؛ سقوط از ارتفاع، ریزش آوار، برق‌گرفتگی یا سوختگی بخشی از تهدیدات این حرفه است که می‌تواند جان آن‌ها را به خطر بیندازد. گاهی هم آسیب‌ها تدریجی است و در بلندمدت خود را نشان می‌دهد؛ برای مثال تنفس هوای آلوده و سمی و حمل بارهای سنگین می‌تواند سال‌های بعد تبعاتش را نشان دهد. برای اینکه همه‌ی این خطرات کنترل یا حذف شوند، واحدی تحت عنوان ایمنی و بهداشت یا HSE در کارگاه‌های ساختمانی مستقر می‌شود. این واحد موظف است بر مسائل ایمنی نظارت داشته باشد، تجهیزات ضروری را فراهم آورد و تهدیدات را گوشزد کند. وجود این نهاد باعث شده آمار مرگ‌ومیر و آسیب‌های جدی بسیار کمتر شود، به همین خاطر نیز حضور آن در پروژه‌های بزرگ و متوسط اجباری است. مهیار همت پور در کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی موضوع نظارت بهداشتی بر کارگاه‌ها را مطرح کرده و در مورد تأسیس مرکز آن در سایت‌ها صحبت می‌کند. در ادامه به انواع وسایل حفاظت فردی می‌پردازد و نصب علائم را توضیح می‌دهد. بیمه موضوع دیگر این راهنماست و نویسنده اقسام آن را تشریح می‌کند. در پایان نیز چک‌لیستی کاربردی برای این واحد ارائه می‌دهد.

کتاب متره و برآورد- کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به پیمانکاران ساختمانی، مهندسین و دانشجویان رشته‌های عمران و مشاورین پروژه‌ها توصیه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: حفاظت و نظارت بر ایمنی کارگاه‌های ساختمانی
فصل دوم: بهداشت عمومی کارگاه‌ها
فصل سوم: علائم ایمنی کارگاه
فصل چهارم: وسایل حفاظت فردی
فصل پنجم: بیمه در ساخت و ساز
فصل ششم: پرسش و پاسخ بازرسی اداره کار در رابطه با حفاظت فنی و ایمنی کارگاه
فصل هفتم: چک لیست‌های نظارتی HSE
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-622-218-027-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی

برای دریافت کتاب متره و برآورد - کتاب سوم: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.