معرفی و دانلود کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی

کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی نوشته‌ی دیوید ا. مانتاگیو، روی موضوع کلاه‌برداری اینترنتی متمرکز می‌شود و انواع شیوه‌های سرقت الکترونیک را توضیح می‌دهد. این راهنمای کاربردی ضمن مرور مفاهیم کلیدی درباره‌ی مدیریت کلاه‌برداری، راهکارهای متنوع و کاربردی را پیشنهاد می‌دهد تا مانع از این اتفاق شوید و به‌هیچ‌وجه اجازه ندهید هکرها به اطلاعات حساب شما و کاربرانتان دسترسی پیدا کنند.

درباره‌ی کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی

در سال‌های گذشته اکثر کسب‌وکارها دیجیتالی شده‌اند و در بستر اینترنت فعالیت دارند. خیلی از تجارت‌های دنیای واقعی هم بخشی از داده‌هایشان را در فضای مجازی ذخیره می‌کنند و قسمت عمده‌ای از تراکنش‌های مالی‌شان را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. این شیوه گرچه باعث تسهیل در روند کارها شده ولی ریسک قابل‌توجهی هم دارد. همیشه این احتمال پجپد دارد که هکرها و سارقان سایبری بتوانند به سامانه وارد شوند و اطلاعات را بدزدند یا به حساب‌های مالی ما دسترسی پیدا کنند. برای رفع این تهدید راه‌های متعددی وجود دارد. کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی (Essentials of Online payment Security and Fraud Prevention) نوشته‌ی دیوید ا. مانتاگیو (David A. Montague) همین موضوع را دست‌مایه قرار داده و کوشیده راهکارهای کاربردی را برای آن پیشنهاد دهد. این کتاب، رویکردی به‌نسبت عمومی دارد و کاملاً تخصصی نیست؛ به‌همین‌خاطر، هم کارشناسان و متخصصان شبکه و هم مدیران و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند آن را مطالعه کرده و از ایده‌هایش بهره ببرند. نویسنده در این راهنما تلاش کرده ترکیبی از انواع ایده‌ها را مطرح کند تا افراد بتوانند از چندین روش هم‌زمان بهره بگیرند. به این شکل ریسک نفوذ و سرقت اطلاعات به‌مراتب کاهش خواهد یافت و بستر فعالیت‌ها امن‌تر می‌شود.

کلاه‌بردار و سارق اینترنتی همیشه از راه‌های متفاوتی برای کارش استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که متخصص کار سختی برای کنترل اوضاع و خنثی کردن تهدیدات آن‌ها داشته باشد. هکرها می‌توانند از کوچک‌ترین رخنه‌ای وارد سیستم شوند و تا مدت‌ها مشغول سرقت باشند. طوری که کسی حتی متوجه حضور آن‌ها هم نشود. برآورد شده روزانه میلیاردها حمله و نفوذ اینترنتی در دنیا اتفاق می‌افتد. گرچه اکثریت مطلق آن‌ها کشف و دفع می‌شوند ولی حتی همان تعداد موفق هم می‌توانند ضرر و زیان مادی و معنوی عظیمی در پی داشته باشند. شاید یکی از همین حملات موفق در سیستم ما اتفاق بیفتد. و این به معنای از بین رفتن اطلاعات و خالی شدن حساب است. و بدتر از همه، از دست رفتن اعتباری که سال‌ها برای کسب آن تلاش کرده بودیم. به همین خاطر کارشناسان معتقدند باید همیشه در بالاترین سطح آمادگی قرار داشت. برای رسیدن به این مهم نیز ضروری‌ست که سیستم‌های امنیتی را به‌طور دائم به‌روز نگه‌داریم. دیوید ا. مانتاگیو که مشاور و متخصص آی‌تی است، در کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی به ده‌ها راهکار در این زمینه اشاره می‌کند و هر یک را به‌تفصیل توضیح می‌دهد. مانتاگیو پس‌ از اینکه تاریخچه‌ی کلاه‌برداری الکترونیک را به شکلی مختصر مرور کرده و مبانی و مفاهیم مدیریت کلاه‌برداری را شرح می‌دهد، به انواع راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازد: مثل استفاده از شبکه‌های عصبی، سیستم‌های بیومتریک، موقعیت جغرافیایی، امضای الکترونیک، به اشتراک‌گذاری داده‌ها و امثالهم. در مورد هر یک نیز شیوه‌ی اجرا، نصب یا پیاده‌سازی را می‌گوید.

کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی را عبدالرضا شریفی حسینی و مهدی معدنچی زاج ترجمه کرده‌اند و موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران آن را به چاپ رسانده است.

کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارشناسان امنیت شبکه و آی‌تی و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی می‌خوانیم

آیا پرداخت‌های جایگزین فرایند جهانی‌سازی و معاملات خارجی را تسهیل می‌کند؟ هر کدام از پرداخت‌های جایگزین مناسب یک منطقه‌ی جغرافیایی خاص است. برای مثال، اگر بخواهید بر مبنای تجارت الکترونیکی در کشور چین کار کنید و فقط از ویزا و مسترکارت استفاده کنید؛ تجارت شما پس از مدت کوتاهی ورشکست خواهد شد. نوع پرداخت‌هایی که در بازار ایالات متحده موثر و کارآمد است، می‌تواند در بازارهای دیگر ناکارآمد باشد. یکی از مزایای پرداخت‌های جایگزین، دسترسی به بازارهای بین‌المللی جدید است. اگر در کشور چین به همراه کارت‌های اعتباری از خدمات شرکت علی‌پی که در عرصه‌ی پرداخت‌های جایگزین فعالیت می‌کند، استفاده کنید به مجموعه‌ی وسیع‌تری از مصرف‌کننده‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. در حال حاضر، کارت‌های اعتباری کماکان انتخاب نخست مصرف‌کننده‌ها در بازار بین‌المللی تجارت الکترونیکی محسوب می‌شوند و بعید به نظر می‌رسد در طی سه سال آینده تغییر کند. تصمیم به استفاده از پرداخت‌های جایگزین برای بازرگانانی که معاملات خارجی انجام می‌دهند، یک امر لازم و ضروری است تا بتوانند رقابت و رشد کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: گزینه‌های پرداخت آنلاین
فصل دوم: مفاهیم پایه در خصوص پرداخت با کارت اعتباری از طریق اینترنت
فصل سوم: آشنایی با اصول مقدماتی کلاهبرداری برای شرکت‌هایی که در عرصه‌ی تجارت آنلاین فعالیت می‌کنند
فصل چهارم: مفاهیم کلیدی در مدیریت کلاهبرداری
فصل پنجم: راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری: احراز هویت
فصل ششم: راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری: پرداخت‌های تضمین‌شده
فصل هفتم: راهکار پیشگیری از کلاهبرداری: رتبه‌بندی احتمال کلاهبرداری
فصل هشتم: راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری: مدیریت عملیاتی
فصل نهم: تکنیک‌های پیشگیری از کلاهبرداری: تجزیه‌وتحلیل
فصل دهم: راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری: کیفیت داده
فصل یازدهم: راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری: فناوری
فصل دوازدهم: راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری: به اشتراک‌گذاری داده‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی
نویسنده
مترجمعبدالرضا شریفی حسینی، مهدی معدنچی زاج
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات433
زبانفارسی
شابک978-600-124-808-5
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی

برای دریافت کتاب مبانی مدیریت پیشگیری از تقلب در تجارت الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.