معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک

عکس جلد کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک

کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک نوشته‌ی مریم ابراهیمی‌نیا کتابی درباره‌ی خطرات احتمالی دنیای وب است که امنیت کامپیوتر شما را تهدید می‌کند. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه از پس مشکلات امنیت شبکه برآیید.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک

امروزه با استفاده‌ی روزافزون از محیط وب، کاربران از هکرها و روش‌های آنان در سرقت اطلاعات در امان نیستند. بسیاری از نهادها و سازمان‌ها تمهیدات امنیتی پیچیده‌ای را برای جلوگیری از درز اطلاعات به‌کار گرفته‌اند. همین موضوع دسترسی هکرها به اطلاعات بنیادین آنان را سخت می‌کند. با کوتاه شدن دست هکرها از دستیابی به اطلاعات آنانی که به سیستم‌های امنیت شبکه مجهزند، کامپیوترهای خانگی و سیستم‌های شخصی در قبال حمله‌ی هکرها آسیب‌پذیرتر به‌نظر می‌رسند. درنتیجه کاربران هرچه بیشتر به یادگیری اصول امنیت شبکه احساس نیاز می‌کنند. کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک با هدف آموزش اصول این حیطه با زبانی ساده مفاهیم و عملکردهای مورد نیاز را به شما خواهد آموخت.

کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک در یک مقدمه و چهار فصل با عنوان‌های «فصل اول: آشنایی با خطرات و آسیب‌های اینترنت»، «فصل دوم: محافظت از کامپیوتر»، «فصل سوم: امنیت در وبگردی» و «فصل چهارم: محافظت از اطلاعات، خود و کودکان» نوشته شده است. در فصل اول نویسنده به توضیح مباحث اولیه و خطرات شایع دنیای مجازی می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با بیان اینکه چرا کامپیوترهای خانگی به تمهیدات امنیتی نیاز دارند خواننده را راضی کند تا امنیت کامپیوتر خود را جدی بگیرد. در فصل دوم نویسنده کدگذاری داده‌ها را آموزش می‌دهد و خواننده را برای مقابله با برنامه‌های مخرب آماده می‌کند. فصل سوم به بررسی خطرات وب‌گردی و راهکارهای محافظت از دستگاه در این محیط می‌پردازد. دغدغه‌ی فصل چهارم هم خطراتی هستند که کودکان و افراد بزرگسال را تهدید می‌کنند. همچنین در فصل چهارم خواننده با خطرات پلتفرم‌های مختلف آشنا می‌شود و ده نکته‌ی طلایی کار با کامپیوتر را می‌آموزد.

مریم ابراهیمی‌نیا در کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک تلاش کرده است تا مفیدترین مطالب را در مختصرترین حالت و به‌صورت تصویری به مخاطب عرضه کند. خوانندگان این کتاب باید این نکته را در نظر داشته باشند که با توجه به سرعت برق‌آسای پیشرفت تکنولوژی، ممکن است کارایی برخی از مطالب کتاب‌هایی شبیه به این اثر از بین برود و تکنیک‌ها و رویکردهای جدید جایگزین آن شود. درنتیجه، بسیار مهم است که خواننده تنها به خواندن این کتاب اکتفا نکند و به‌دنبال به‌روزترین مطالب در حیطه‌ی امنیت شبکه در دنیای وب بگردد.

این کتاب را نشر عطران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به آن دسته از مخاطبانی که برای کامپیوترهای خانگی خود نیاز به تمهیدات امنیتی دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک می‌خوانیم

اگر می‌خواهید کامپیوتری 100 درصد ایمن داشته باشید دو راه بیشتر ندارید: یا کامپیوتر خریداری نکنید و یا اگر بر حسب اتفاق کامپیوتری خریداری کردید آن را هرگز روشن نکنید؛ زیرا باید بدانید که اگر کامپیوتری خریدید و آن را روشن کردید هرگز قادر نخواهید بود که یک محیط 100 درصد ایمن برای آن ایجاد کنید؛ اما با در نظر گرفتن برخی نکات می‌توانید همراه با افزایش میزان امنیت سیستم میزان آسیب‌پذیری آن را نیز کاهش دهید.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که امنیت یک مقدار دودویی نیست؛ یعنی امنیت مانند یک کلید که آن را خاموش و یا روشن کنید نمی‌باشد. بسیاری از فروشندگان نرم‌افزار مرتبط با این مبحث سعی دارند به کاربران بقبولانند که تنها با نصب یک نرم‌افزار می‌توان محیط امنی را تجربه کرد.

همچنین برخی از افراد معتقدند چنانچه از ویندوز استفاده می‌کنند محیط ناامن‌تری را نسبت به کاربران مک تجربه می‌کنند. درحالی‌که نوع سیستم‌عامل در میزان امنیت تأثیر چندانی ندارد و این شما هستید که نقش اساسی در تعیین میزان امنیت سیستم خود دارید.

برای روشن‌تر شدن این موضوع به نمودار زیر توجه کنید. شما به‌عنوان یک کاربر می‌توانید با نصیب Firewall، Patch کردن (درصورتی‌که از نرم‌افزارها و سیستم‌های اورجینال استفاده می‌کنید.)، استفاده از نرم‌افزارهای Anti-Virus، Anti-Spyware، رفتار صحیح در محیط اینترنت و تهیه نسخه پشتیبان میزان امنیت سیستم خود را تا جایی افزایش دهید که دیگر نگران مقدار باقیمانده تا 100 درصد نباشید یعنی بالاترین نقطه در نمودار.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: آشنایی با خطرات و آسیب‌های اینترنت
1-1. مباحث اولیه پیرامون افزایش امنیت سیستم
1-2. مهم‌ترین تهدیدات و خطرات اینترنتی
1-3. چرا کامپیوترهای خانگی نیاز به تمهیدات امنیتی دارند؟
1-4. ده قانون تغییرناپذیر امنیت
فصل دوم: محافظت از کامپیوتر
2-1. چگونگی سرقت اطلاعات از کامپیوتر
2-2. روش‌های مختلف حفاظت از اطلاعات کامپیوتر
2-3. چگونه داده‌ها را کدگذاری کنیم؟
2-4. برنامه‌های مخرب و راه‌های مقابله با آن‌ها
فصل سوم: امنیت در وب گردی
3-1. نکات مهم در وب گردی ایمن
3-2. خطر ارتباط Peer to peer
فصل چهارم: محافظت از اطلاعات، خود و کودکان
4-1. روش های سرقت و محافظت از اطلاعات
4-2. مهندسی اجتماعی و راه‌های مقابله با آن
4-3. Phishing و انواع کلاهبرداری ها، خطرات و راه‌های مقابله
4-4. شبکه‌های اجتماعی، خطرات و راه‌های مقابله
4-5. خطرات Email و Instant Messaging و راه‌های مقابله
4-6. خطرات اینترنتی و محافظت از کودکان
4-7. از بین بردن اطلاعات
4-8. ده نکته طلایی کار با کامپیوتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک
نویسنده
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-7529-43-2
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک

برای دریافت کتاب آموزش جامع و کاربردی ضد هک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.