معرفی و دانلود کتاب مبانی زبان اسپانیایی

عکس جلد کتاب مبانی زبان اسپانیایی
قیمت:
۱۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زبان اسپانیایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی زبان اسپانیایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی زبان اسپانیایی

در گوگل سرچ کنید «شادترین زبان دنیا؟» جوابش «اسپانیایی» است؛ اما در همین زبان شاد آهنگ‌های بسیار غم‌انگیزی مثل No Volvere هم خوانده شده‌اند. اسپانیایی آینه‌ی غم و شادی درون است. کتاب مبانی زبان اسپانیایی ما را برای مسلط شدن به این زبان آماده می‌کند. گیل استاین و سیسی کرایناک به ما می‌آموزند تا از افعال، فاعل و مفعول در جایگاه مناسب استفاده کنیم و جملاتی با ساختارهای کم‌ایراد بسازیم.

درباره‌ی کتاب مبانی زبان اسپانیایی

آموختن زبان مثل بالا رفتن از کوه هیمالیاست. از دور بسیار سخت و نشدنی به‌نظر می‌رسد اما اگر با دانش و آمادگی به‌‌سراغ آن برویم، می‌بینیم که آن‌قدرها هم که فکر می‌کردیم سخت و ناممکن نیست، اما باید آن را مرحله‌به‌مرحله و از راهی مناسب طی کنیم. همه نمی‌توانند به قله برسند اما هر کسی باید خود را از سطحی که در آن قرار دارد، بالاتر ببرد. اگر به زبان ریتمیک اسپانیایی علاقه‌مندید و معنی بعضی از کلمات و جملات آن را می‌دانید، کتاب مبانی زبان اسپانیایی (Spanish Essentials For Dummies) شما را با سطوح پیشرفته‌تری از این زبان آهنگین آشنا می‌کند.

بسیاری از ما به‌لطف آهنگ‌ها و فیلم‌های اسپانیایی، کلماتی مثل «سینیور» را بلدیم و با آهنگ جملاتشان را می‌شناسیم، اما بدیهی است که این میزان تسلط کافی نیست و باید بتوانیم از خودمان جملاتی بسازیم و مثل اسپانیایی‌ها صحبت کنیم. طبیعتاً اگر بخواهیم به زبانی مسلط شویم، باید پرکاربردترین جملات و کلمات آن را بیاموزیم. خواندن ساعت، نوشتن اعداد، ترتیب ماه‌ها و روزهای هفته جزو موضوعاتی هستند که هر روز با‌ آن‌ها سروکار داریم. هنگامی که کسی از ما می‌پرسد :«qué hora es؟» باید بتوانیم جای اعداد عقربه‌های ساعت را به‌درستی به او بگوییم؛ به‌خاطر ضرورت یادگیری و اهمیت اعداد، گیل استاین (Gail Stein) و سیسی کرایناک (Mary Kraynak) ابتدای کتاب خود را به آموزش اعداد اصلی و ترتیبی اختصاص داده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب مبانی زبان اسپانیایی

فکر کنید یک اسپانیایی به ایران بیاید و بگوید :«من هستم خسته.» شاید بتوانیم جلوی خنده‌مان را بگیریم و به‌رویش نیاوریم که چقدر جمله‌سازی‌اش نادرست است، اما مطمئن می‌شویم که او فرد ماهری در زبان‌آموزی نیست. برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل در میان اسپانیایی زبان‌ها، باید شیوه‌ی جای‌گذاری درست کلمات در جمله را بیاموزیم. کتاب مبانی اسپانیایی به ما خواهد آموخت که در چه نوع جملاتی فاعل باید در ابتدا یا انتهای جمله بیاید و جایگاه درست قرارگیری فعل و ضمیر در چه بخشی از جمله است. برای اینکه بتوانیم به‌درستی منظور خود را بازگو کنیم باید از عناصر دستور زبان همچون صفت، قید و متمم در گفت‌وگوهای خود بهره ببریم که همگی با مثال‌های گوناگون، در کتاب حاضر ارائه شده‌اند.

خوشبختانه در زبان فارسی دردسرهای زیادی نداریم. خبری از کلمات جنسیت‌دار و حروف تعریف مختلف نیست. رایج‌ترین حرف تعریف در زبان ما «یک» یا «ی» نکره است، اما اسپانیایی اصلاً شبیه به فارسی نیست. در اسپانیایی «او مذکر» و «او مؤنث» با یکدیگر فرق دارند. کلمات جنسیت دارند (مثلاً کلمه‌ی رادیو مذکر و کلمه‌ی سلامتی مؤنث است!) اگر زمان جمله‌ای ماضی و زمان جمله‌ای دیگر مضارع و آینده باشد، هر کدام حرف تعریفی مستقل دارند. برخی از صفات اسپانیایی با توجه به جنسیت موصوف تغییر شکل می‌دهند و برخی دیگر همچون قبل باقی می‌مانند. حال که از تفاوت‌های اسپانیایی و فارسی گفتیم، کمی هم به شباهت‌هایشان اشاره کنیم. کتاب مبانی زبان اسپانیایی به ما نشان می‌دهد که افعال اسپانیایی نیز همچون فارسی صرف می‌شوند و گونه‌های متفاوتی همچون ماضی، با قاعده و بی‌قاعده دارند. اگر کمی انگلیسی بدانیم، برای یادگیری اسپانیایی با مشکل مواجه نمی‌شویم. بسیاری از اصول زبان اسپانیایی به زبان انگلیسی شبیه هستند، مثلاً «¡Escriba!» یعنی بنویسید و «No Escribai!» یعنی ننویسید. در اسپانیایی کلمه‌ی No بسیاری از افعال امری را منفی می‌کند.

گیل استاین و سیسی کرایناک با علم بر اینکه تعدادی از افعال اسپانیایی با املای متفاوت، یک معنی را می‌دهند اما جایگاه و کاربردشان در جمله‌ متفاوت است، راه‌های تشخیص و کارکرد این افعال را به مخاطبان خود می‌آموزند. مثلا در اسپانیایی Ser و Estar هر دو به معنای بودن است، اما باید بدانیم تفاوت‌هایشان چیست و در چه جمله‌ای باید به‌کار روند. زبان آهنگین اسپانیایی که گویی برای رقص و موسیقی ساخته شده، مملو از اصطلاحات و کلمات جدید است که در کتاب مبانی زبان اسپانیایی برای دوست‌‌داران این زبان عرضه شده‌اند.

کتاب مبانی زبان اسپانیایی در نشر آوند دانش به کوشش شیما طیبی جزایری به فارسی برگردانده و منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی مبانی زبان اسپانیایی برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان اسپانیایی نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هر کدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب مبانی زبان اسپانیایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که دوست دارند زبان اسپانیایی خود را از سطح مبتدی به سطح مقدماتی ترقی دهند و به صرف کردن افعال و ساختن جملات این زبان مسلط شوند، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مبانی زبان اسپانیایی می‌خوانیم

صحبت درباره‌ی آینده بدون استفاده از زمان آینده

بدون اینکه بدانیم چطور از افعال اسپانیایی صیغه‌ی آینده بسازیم می‌توانیم درباره‌ی اتفاقی که قرار است در آینده بیفتد حرف بزنیم. هیجان‌انگیز نیست؟ می‌توانیم در موقعیت‌های خاصی از زمان حال و در بعضی موقعیت‌های دیگر از فرمول ir (رفتن) + حرف اضافه‌ی a + مصدر استفاده کنیم. در مباحث بعدی دقیقاً توضیح می‌دهیم که چه‌وقت از این ساختارهایی که آینده نیستند برای القای معنای آینده استفاده کنیم.

به کاربردن زمان حال برای صحبت درباره‌ی آینده

وقتی از زمان حال برای القای معنای آینده استفاده می‌کنیم که بخواهیم دستورالعمل چیزی را بپرسیم یا وقتی قرار است عمل پیشنهادی در آینده‌ای نه‌چندان دور یا نزدیک رخ بدهد. نگاه کنید به فصل (3). دو مثال از این نوع کاربرد زمان حال:

?Dejo de hablar دیگر حرف نزنم؟...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1. تمرین مقدمات
فصل 2. پرکردن خلا جنسیتی
فصل 3. همین‌الان دارد اتفاق می‌افتد
فصل 4. جذاب کردن توصیف با صفت، قید و حروف اضافه
فصل 5. تحقیق کردن
فصل 6. فاش کردن گذشته
فصل 7. نگاهی به آینده
فصل 8. تشخیص وجه فعل
فصل 9. ده تفاوت مهم بین افعال
پیوست جدول افعال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی زبان اسپانیایی
نویسنده،
مترجمشیما طیبی جزایری
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-600-8668-14-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش زبان‌ها
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی زبان اسپانیایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی زبان اسپانیایی

برای دریافت کتاب مبانی زبان اسپانیایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.