معرفی و دانلود کتاب مبارزه با تعصب درون: راهنمای تشخیص تعصب و حق کشی

عکس جلد کتاب مبارزه با تعصب درون: راهنمای تشخیص تعصب و حق کشی
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبارزه با تعصب درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبارزه با تعصب درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبارزه با تعصب درون: راهنمای تشخیص تعصب و حق کشی

خودباوری و توسه‌ی فردی تنها از طریق کشف مهارت‌ها به دست نمی‌آید و پذیرش واقعیت در شناخت فردی اهمیت زیادی دارد. کتاب مبارزه با تعصب درون نوشته‌ی دالی چوک مخاطب را در کسب آگاهی حقیقی برای توسعه‌ی فردی با حقایقی ضروری آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مبارزه با تعصب درون

همه‌ی ما برای رسیدن به خودباوری به‌دنبال پیدا کردن راهنمای با تجربه‌ای هستیم تا در بهترین شرایط لازم بتوانیم توانایی‌های فردی خود را افزایش دهیم. کتاب مبارزه با تعصب درون (The Person You Mean to Be: How Good People Fight Bias) نوشته‌ی دالی چوک (Dolly Chugh) مثل راهنمایی دلسوز، مخاطب را در جهت رشد توانایی‌های فردی خود کمک می‌کند. دالی چوک در این کتاب با نگاهی واقع‌گرایانه سعی می‌کند تفاوت میان خودباوری و تعصب را برجسته سازد. او بر این باور است که اگر انسان در کشف استعادهای خود به سراغ ظرفیت‌های حقیقی برود، نگاهش نیز به جهان پیرامونش اصلاح خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب مبارزه با تعصب درون

برای همه‌ی ما پیش آمده که برای انجام برخی از کارها به موانعی برخورد کرده‌ایم که هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کردیم. یکی از دلایلی که این موانع بر سر را ما ظاهر می‌شوند، تصور اشتباهی است که از توانایی‌های خود داریم. ممکن است در برنامه‌ریزی برای آینده، پروژه‌ای را متصور شده باشیم که فراتر از داشته‌های ما بوده یا در انتخاب یک شغل، به موقعیتی که در توانایی ما نیست فکر کرده باشیم. طبیعی است که چنین هدف‌گذاری‌ای برای هر فرد باعث شکست می‌شود. کتاب مبارزه با تعصب درون تجربه‌ی ارزنده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در مواجهه با مشکلات کوچک و بزرگ زندگی راه‌حل‌های بهتری را پیدا کنید.

دالی چوک در کتاب مبارزه با تعصب درون جاده‌ای را پیش روی مخاطب باز می‌کند که قدم برداشتن در آن مستلزم کنار گذاشتن توهم‌های کاذب است. البته این نویسنده تاکید می‌کند که تعصب داشتن برای هر فرد به عنوان امری عادی قلمداد می‌شود؛ چرا که انسان در اکثر موارد به مواردی می‌اندیشد که جایگاه او را رفیع سازد و بدیهی است که در این خیال‌پردازی‌های مداوم حد و مرزی وجود ندارد. نکته اینجاست که نابرابری و ناعدالتی‌های روی کره‌ی زمین نیز از باورهایی ریشه می‌پذیرند، که کنترل نشده‌اند.

کتاب مبارزه با تعصب درون در پی شفاف ساختن برنامه‌هایمان برای آینده است و ما را برای پذیرفتن این واقعیت آماده می‌کند که عدالت و برابری تنها به دست بشر و دانایی او ساخته می‌شود. دالی چوک به عنوان یک زن موفق که راه‌های بسیاری را برای پیشرفت خود امتحان کرده، نابرابری را حاصل عدم شناخت افراد جامعه از جایگاه واقعی‌اش می‌داند و معتقد است که بخش عمده‌ای از نابرابری‌ها زمانی صورت می‌گیرند که خودباوری در جهت درستی رشد پیدا نمی‌کند.

کتاب مبارزه با تعصب درون شامل چهار بخش است که دالی چوک طی فصل‌های مختلف آن‌ها را در اختیار شما قرار داده است. راهکارهای دالی چوک در کتاب مبارزه با تعصب درون در واقع تمرین‌هایی برای کنار گذاشتن آرزوهای دست‌نیافتی است. او از مخاطب کتاب می‌خواهد که با پشت سرگذاشتن دوره‌های خودباوری، توانایی‌های اصلی خود را کشف کند و از پرورش آرزوهای غیرواقعی در هزارتوی ذهن بپرهیزد.

کتاب مبارزه با تعصب درون نوشته‌ی دالی چوک با ترجمه‌ی سحر رمضانی توسط انتشارات بذر خرد منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب مبارزه با تعصب درون

  • این کتابی است برای افرادی که فکر می‌کنند توانایی کاملی دارند، اما در اعماق قلب‌شان باور دارند که می‌توانند در جایگاه شایسته‌تری باشند. (Angela dukcworth)
  • کم پیش می‌آید که نویسنده‌ای نقاط ضعف و قوت ما را در بهترین هدف‌ها به این شکل مورد ارزیابی قرار دهد. (Liz Wiseman)
  • کتابی جذاب و مبتنی بر راهنمایی‌هایی درباره‌ی مبارزه با تعصب و حمایت از کسانی که فاقد قدرت و امتیازات خاص هستند. (آدام گرانت)

کتاب مبارزه با تعصب درون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان کتاب‌های توسعه‌ی فردی مناسب است و افرادی که به‌دنبال کشف توانایی‌های حقیقی خود هستند، می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب مبارزه با تعصب درون: راهنمای تشخیص تعصب و حق کشی می‌خوانیم

قبل از اینکه نوزادان بتوانند بنشینند یا حرف بزنند، قادرند داستان بسازند یا قصه‌گویی کنند. روان‌شناسان روش‌های خلاقانه‌ای برای بررسی ذهن نوزادان دارند که عمدتاً نگاه کودکان، مدت‌زمان‌ نگاه کردن و پلک‌ زدن‌های ناگهانی (وقتی انتظاراتشان برآورده نشود، نشان‌دهنده‌ی تعجب آن‌هاست) را ردیابی می‌کنند. هنگامی نوزادان به شکل‌های متحرک ساده‌ای مانند دایره‌ها، مربع‌ها، مثلث‌ها روی صفحه‌ی رایانه نگاه می‌کنند، چشمانشان نشان می‌دهند که آن‌ها داستان می‌سازند. کودکان روابط علت و معلولی را می‌بینند، یک روایت می‌سازند و جاهای خالی را پر می‌کنند؛ یعنی داستانی می‌سازند تا دنیای اطراف خود را درک کنند.

در طول تاریخ به انسان‌ها عناوینی مانند «نخستی‌سانان داستان‌گو» و «انسان راوی» داده شده است. ما از دوران کودکی تا مرگ، درون روایت‌ها نفس می‌کشیم، مانند مه‌دودهایی که بورلی دنیل تاتوم به آن‌ها اشاره می‌کند. مطالبی که از کتاب‌ها برای نوزادانمان می‌خوانیم، گفت‌و‌گوهایی که با دوستانمان داریم و توضیحاتی که برای رویدادهای جاری ارائه می‌دهیم، همگی مه‌دود فرهنگی ما را می‌سازند. ما همواره روایتی از چگونگی عملکرد جهان می‌سازیم. این روایات، با روش‌هایی نامحسوس و ظریف، چنان باورهای ما از بادهای مخالف و موافق را شکل می‌دهند که خودمان نیز متوجه نمی‌شویم.

ما بیش از آنچه تصور می‌کنیم می‌توانیم در شکل دادن به این روایت‌ها مؤثر باشیم. بخشی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم از طریق ریزمکالماتی است که با دوستان، خانواده، همکاران و همسایگان خود داریم (و نداریم)؛ یعنی همان چیزهایی که به فرزندان، در محل کار و یا در محافل اجتماعی خود می‌گویید. بخش دیگری از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم در گفت‌و‌گوهای کلان رخ می‌دهد که ما بخشی از آن هستیم (و نیستیم)؛ مانند زمانی‌ که از رسانه‌ها استفاده می‌کنیم، یا در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داریم، یعنی همان مطلبی که در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک ارسال می‌کنید، افرادی را که در شبکه‌ی اجتماعی توییتر دنبال می‌کنید و فیلم‌هایی را که تماشا می‌کنید. هرکدام از این گفت‌و‌گوها گویای یک روایت هستند. ما به روایت‌هایی عادت می‌کنیم که سوگیری‌های ناخودآگاه و سیستمی را از دید عموم پنهان می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
سخن نویسنده
مقدمه: آدم‌های خوب
بخش اول: افرادِ سازنده ذهنیتی رشدیابنده را فعال می‌کنند
فصل 1: لنگ‌لنگان به‌سمت بالا رفتن
فصل 2: یکی از آدم‌های خوب
فصل 3: اگر بخشی از مشکل نیستید، نمی‌توانید بخشی از راه‌حل باشید
بخش دوم: افراد سازنده امتیاز‌های معمولی خود را می‌بینند و از آن استفاده می‌کنند
فصل 4: آگاهی از موضوعی که قادر به دیدن آن نیستید
فصل 5: قدرت امتیاز معمولی
بخش سوم: افراد سازنده آگاهیِ ارادی را انتخاب می‌کنند
فصل 6: در همه حال چشمانتان را باز نگه ‌دارید
فصل 7: مراقب این چهار نیت «خوب» باشید
بخش چهارم: افراد سازنده کار خود را شروع می‌کنند
فصل 8: همه‌پذیر باشید
فصل 9: هدایت گفت‌و‌گو
فصل 10: آموزش دیگران و گهگاه رویارویی با آن‌ها
فصل 11: نشان دادن حمایت مؤثر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبارزه با تعصب درون: راهنمای تشخیص تعصب و حق کشی
نویسنده
مترجمسحر رمضانی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-5353-80-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبارزه با تعصب درون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبارزه با تعصب درون

برای دریافت کتاب مبارزه با تعصب درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.