معرفی و دانلود کتاب ماکوتو دختری در زمان

عکس جلد کتاب ماکوتو دختری در زمان
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماکوتو دختری در زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماکوتو دختری در زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماکوتو دختری در زمان

سفر در زمان از آن چیزی که فکرش را می‌کنید ساده‌تر است؛ اما عواقبی جبران‌ناپذیر دارد! کتاب ماکوتو دختری در زمان درباره‌ی دختری دبیرستانی است که ناگهان متوجه می‌شود می‌تواند در زمان سفر کند و با این توانایی، به جبران گذشته‌اش بپردازد. کوتونه رانمارو این مانگا را با اقتباس از انیمه‌ی مشهور «دختری که در زمان پرید» نوشته است.

درباره‌ی کتاب ماکوتو دختری در زمان

دوست داشتید در زمان سفر کنید؟ اگر واقعاً این توانایی را داشتید، می‌خواستید به گذشته بروید یا آینده؟ تا به امروز، نویسندگان و هنرمندان مختلفی مانند اچ. جی ولز، کرت ونه‌گات و استفن کینگ به این موضوع فکر کرده‌اند و رمان‌های مختلفی براساس آن نوشته‌اند. تسوتسوی یاسوتاکا یکی از نویسنده‌های معروف رمان‌های علمی – تخیلی در ژاپن است و کتاب ماکوتو دختری در زمان (The Girl Who Leapt Through Time) را با موضوع سفر در زمان به نگارش درآورد. حدود نیم قرن بعد از انتشار این رمان، مانگای ماکوتو دختری در زمان، با اقتباس از انیمه‌ی مشهور «دختری که در زمان پرید» توسط کوتونه رانمارو (Ranmaru Kotone) نوشته شد. این نسخه تا حدودی با رمان یاسوتاکا تفاوت دارد.

ماکوتو دختری پرجنب‌وجوش و برون‌گراست که نمره‌های خوبی در مدرسه می‌گیرد و یک زندگی کاملاً عادی دارد. او روزی در حین تمیز کردن مدرسه‌شان، در آزمایشگاه شیمی با دستگاهی شبیه گردو مواجه می‌شود که در ابتدا چیز خاصی به نظر نمی‌رسد؛ اما وقتی آن را در دست می‌گیرد، ناگهان زندگی‌اش عوض می‌شود و پشت‌سرهم بدشانسی می‌رود. ماکوتو که متوجه ماهیت این شیء نشده، تصمیم می‌گیرد با دوچرخه به خانه‌ی خاله‌اش برود؛ اما در میانه‌ی راه با قطاری تصادف می‌کند. شاید فکر کنید زندگی ماکوتو در همین لحظه به پایان می‌رسد؛ ولی نه! وقتی ماکوتو از جا بلند می‌شود، می‌بیند که فقط به یک رهگذر خیابان برخورد کرده و هیچ قطاری در کار نبوده. اما مگر چنین چیزی امکان دارد؟

معرفی و دانلود کتاب ماکوتو دختری در زمان

وقتی ماکوتو موضوع را با خاله‌اش در میان می‌گذارد، به دلیل اصلی این اتفاق پی می‌برد: او یک جهش زمانی را تجربه کرده است! خاله‌ی ماکوتو به او هشدار می‌دهد که خودخواهانه از این قابلیت استفاده نکند؛ وگرنه به دیگران آسیب می‌زند. ماکوتو که هنوز نمی‌داند چطور می‌تواند در زمان سفر کند، دست به آزمایش‌های مختلف می‌زند و بالاخره روش اصلی را می‌یابد. او توصیه‌های خاله‌اش را نادیده می‌گیرد و سعی در جبران اشتباهات گذشته‌اش دارد. اما به‌مرور متوجه می‌شود که هر کدام از اعمال او، بر زندگی اطرافیانش تأثیری عمیق بر جای می‌گذارد و حتی ممکن است جانشان را به خطر بیندازد.

تسوتسوی یاسوتاکا که در میان مخاطبان بین‌المللی با رمان «پاپریکا» شناخته می‌شود، چندین کتاب علمی و تخیلی محبوب نوشته است و در اغلب آن‌ها به نتیجه‌ی پیشرفت‌های علمی می‌پردازد. داستان‌های او منبع الهام چندین انیمه، فیلم و مانگای ژاپنی بوده‌اند. کوتونه رانمارو در تبدیل انیمه‌ها به مانگا استعدادی بی‌مانند دارد و تاکنون انیمه‌ی محبوب «اسم تو» و «دختری که در زمان پرید» را به مانگا تبدیل کرده است.

زینب فارغیان با همکاری انتشارات نگاه آشنا، کتاب ماکوتو دختری در زمان را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ماکوتو دختری در زمان

  • کتاب ماکوتو دختری در زمان سنت و مدرنیته، واقعیت و تخیل و بسیاری چیزهای دیگر را با هم ترکیب می‌کند. (دیلی تلگراف)
  • نویسنده‌ی کتاب شبیه یک جی. جی بالارد مجنون است که گذشته‌ای تاریک دارد. (گاردین)

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب ماکوتو دختری در زمان

از سال 1965 که یاسوتاکا سوتسی کتاب «دختری که زمان را درنوردید» را نوشت، چندین اقتباس فرهنگی و سینمایی از آن صورت گرفت. در واقعیت مانگای ماکوتو دختری در زمان، نوشته‌ی کوتونه رانمارو از روی انیمه‌ی محصول سال 2006 نوشته و منتشر شد. برخی از اقتباس‌های صورت‌گرفته از رمان ماکوتو دختری در زمان عبارتند از:

  • فیلم ژاپنی لایو اکشن محصول 1983 به کارگردانی نابوهیکو اوبایاشی. این فیلم بعدها با عنوان‌هایی مانند دختر زمان، دختری که زمان را فتح کرد، دختری که زمان را قطع کرد و... به نمایش درآمد و یکی از فیلم‌های موفق سال 1983 شد.
  • سریال تلویزیونی ژاپنی پنج قسمتی محصول 1994 با موسیقی جو هیسایشی.
  • انیمه‌ی دختری که در زمان پرید محصول سال 2006 که پس از انتشار به یکی از مشهورترین انیمه‌های ژاپنی تبدیل شد.
  • فیلم لایو اکشن سال 2010 که در آن صداپیشه‌ی ماکوتو در انیمه، نقش اصلی را بر عهده داشت. این فیلم دنباله‌ای بر کتاب اصلی به حساب می‌آید.
  • رمان ماکوتو دختری در زمان با تصویرگری گاکو سوگانو به مانگایی دو جلدی تبدیل شد.
  • مانگایی که هم‌اکنون در دست دارید، اقتباسی وفادار است به انیمه‌ و در سال 2010 نوشته شد.

کتاب ماکوتو دختری در زمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مانگاهایی با پس‌زمینه‌ی فانتزی و تخیلی علاقه دارید، کتاب ماکوتو دختری در زمان را بخوانید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماکوتو دختری در زمان
نویسنده
مترجمزینب فارغیان
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-385-008-0
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماکوتو دختری در زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماکوتو دختری در زمان

برای دریافت کتاب ماکوتو دختری در زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.