معرفی و دانلود کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)

برای دانلود قانونی کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)

یکی از کتاب‌هایی که می‌تواند برای پیشرفت اصولی تازه‌واردان ورزش فوتسال کاربرد داشته باشد، کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) از ویکتور هرمانس، یکی از بهترین بازیکنان فوتسال جهان، به همراه راینر انگلر است. نگاه متفاوت نویسندگان اثر به این ورزش، این کتاب را از باقی راهنماهای فوتسال متمایز کرده است.

درباره‌ی کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)

باوجود اینکه ممکن است بسیاری از افرادْ فوتسال را نیز کاملاً مشابه فوتبال بدانند، باید گفت که این دو ورزش پرطرفدار تفاوت‌های متعددی با هم دارند که گاهی از چشم عموم مردم هم پنهان می‌ماند. علاوه بر تفاوت‌های واضحی مانند مشخصات زمین بازی و تعداد بازیکنان، ویژگی‌هایی که هر بازیکن باید از لحاظ فیزیکی و مهارتی داشته باشد نیز از ورزش فوتبال متفاوت است. کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) (Futsal: Technique-Tactics-Training)، از آن دست کتاب‌های آموزشی در زمینه‌ی ورزش است که می‌توان از کاربردی‌ بودن آن کاملاً مطمئن بود؛ چراکه نویسنده، حاصل سال‌ها تجربه‌ی موفق خود را برای دوست‌داران این ورزش جمع‌آوری و ارائه کرده است؛ ویکتور هرمانس (Vic Hermans)، بازیکن پرافتخار فوتسال که این روزها مشغول به داوری بازی‌های این رشته‌ی ورزشی‌ست، به همراه راینر انگلر (Rainer Engler) کتاب پیش رو را نگاشته‌اند.

در کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)، می‌خوانیم که آموزش تکنیک‌های مختلفی برای ارسال پاس درست، دریافت و گل زدن، به هیچ روشی به اندازه‌ی آموزش از طریق ورزش فوتسال آسان و سریع نخواهد بود! همین امر هم باور این موضوع را که رونالدوی برزیلی و رونالدینیو بازی خود و آموزش مهارت‌های تکنیکی را از فوتسال شروع کرده‌اند، برای ما آسان می‌کند. به گفته‌ی جونینیو پرنامبوکانو، یکی از ستارگان فوتبال برزیل، نیاز به تصمیم‌گیری سریع در فوتسال، و نیاز به آمادگی بدنی بیشتر در این ورزش، باعث می‌شود تا هر بازیکنی که بازی حرفه‌ای خود را با فوتسال شروع می‌کند، در فوتبال موفق‌تر عمل کند!

معرفی و دانلود کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)

نویسنده کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) را ابتدا از توضیحات مقدماتی دررابطه‌با این ورزش آغاز می‌کند و در ادامه به سراغ پی‌ریزی جلسات تمرینی و محیط جلسه‌ی تمرین می‌رود. تکنیک‌های پایه‌ی فوتسال، از جمله دریافت و کنترل توپ، پاس، شوت، فریب و حرکات نمایشی و تکنیک‌های دروازه‌بانی در سومین فصل این اثر مورد بررسی مفصل قرار گرفته‌اند. در فصل‌های بعدی کتاب، تمریناتی برای گروه‌های سنی مختلف، از 6 ساله‌ها تا 18 ساله‌ها و حتی بزرگسالان، ارائه شده است. همچنین با خواندن کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) با نکاتی برای سازماندهی تمرینات و مسابقات آشنا خواهیم شد و لازم به ذکر است که یک فصل مجزا به دروازه‌بانی فوتسال اختصاص داده شده است. در پایان نیز خلاصه‌ای از قوانین آورده شده تا جمع‌بندی مطالب آسان‌تر باشد.

این اثر به دوست‌داران فوتسال و مربیان این رشته کمک می‌کند تا با استفاده از تجربیات ویکتور هرمانس، بازیکن بزرگ فوتسال، مسیر حرفه‌ای خود را اصولی‌تر پیش بگیرند. کتاب پیش رو توسط ضیاء فلاح محمدی، محمد فلاح محمدی و سید حسین میرکریم پور به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) برای چه کسانی مناسب است؟

تمام علاقه‌مندان به فوتسال، به‌ویژه افرادی که به‌صورت حرفه‌ای مشغول این ورزش هستند، می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) می‌خوانیم

حرکت نمایشی به یک مانور ماهرانه با توپ گفته می‌شود که لزوماً به‌منظور قریب بازیکن حریف انجام نمی‌شود. هر بازیکن فوتسال، عاشق تماشای حرکات نمایشی بازیکنان حرفه‌ای از تلویزیون بوده و همگی به دنبال تقلید از آن‌ها هستند. اگرچه فریب‌ها و حرکات نمایشی در بازی‌هایی که در فضای باز انجام می‌گیرند به‌عنوان تلف کردن وقت قلمداد می‌شوند؛ اما همواره در بازی‌های داخل سالن به این‌گونه موضوعات اهمیت داده می‌شود؛ بازیکنان از این حرکات برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس خود بهره می‌جویند.

آموختن نحوه‌ی فریب دادن همچنین موجب پیشرفت فرد در کنترل توپ می‌شود؛ زیرا بدون برخورداری از این ویژگی فریب دادن غیرممکن خواهد بود. در فوتسال باید نحوه‌ی قریب دادن را در تمرینات هماهنگی آموزش داد و آن را جزئی لازم در برنامه‌ی تمرینی به شمار آورد.

به‌ویژه در هنگام کار با کودکان و نوجوانان آموزش مهارت‌های کار با توپ از طریق حرکات نمایشی می‌تواند برای مربی بسیار کمک‌کننده باشد، چرا که اجرای موفق فریب‌ها و حرکات نمایشی باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان و ترغیب آنان برای تلاش بیشتر خواهد گردید. هر بازیکنی به‌ویژه کودکان در هنگام آموختن قریب‌ها درگیر بلندپروازی خواهند شد. ازآنجایی‌که حرکات نمایشی در فوتسال روش بسیار خوبی برای پیشرفت بازیکنان جوان می‌باشد گنجاندن آن‌ها در قالب تمرینات هماهنگی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمرین نوین برای کودکان و افراد جوان به‌حساب می‌آید

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فوتسال چیست؟
1.1: دیگر دیواری وجود نخواهد داشت!
2.1: فوتسال بازی متفاوتی است
3.1: توپ، هنوز گرد است
4.1: قوانین باعث ترویج بازی جوانمردانه میشوند
5.1: مزیت‌ها واضح هستند
فصل 2: نحو‌ه‌ی طراحی جلسات تمرین
1.2: چگونگی پیریزی جلسات تمرین
2.2: محیط جلسه‌ی تمرین
فصل 3: فوتسال- تکنیک‌های پایه
1.3: دریافت توپ
2.3: دریبل زدن و کنترل توپ
3.3: پاس دادن
4.3: شوت زدن
5.3: فریب دادن و حرکات نمایشی
6.3: تکنیک دروازه‌بانی
فصل 4: تمرین گروه‌های سنی
1.4: تمرین برای سنین 8 – 6 سال
2.4: تمرین برای سنین 10 – 8 سال
3.4: تمرین برای سنین 12 – 10 سال
4.4: تمرین برای گروه سنی 14 – 12 سال
5.4: تمرین برای سنین 16 – 14 سال
6.4؛ تمرین برای سنین 18 – 16 سال
7.4: تمرین برای افراد بالای 18 سال (بزرگسالان)
فصل 5: بازیکن درون دروازه
فصل 6: نکاتی برای سازماندهی
1.6: نکاتی برای سازماندهی تمرین
2.6: نکاتی برای سازماندهی روز مسابقه
فصل 7: خلاصه قوانین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)
نویسنده،
مترجمضیاء فلاح محمدی، محمد فلاح محمدی، سید حسین میرکریم پور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-600-5751-45-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۴۵۰۰ ۶۶,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین)

برای دریافت کتاب فوتسال (تکنیک، تاکتیک، تمرین) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.