معرفی و دانلود کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی

عکس جلد کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی

با یادگیری مطالب آموزش داده شده در کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی به ارتش هکرهای قانونمندی محلق شوید که با شناسایی و اعلام باگ‌ها و اختلالات موجود در کدهای یک نرم‌افزار به تضمین امنیت و سلامت سیستم‌های نرم‌افزاری در سرتاسر جهان کمک می‌کنند. بهروز منصوری و محمدمهدی جعفری در این اثر کوتاه پس از تشریح مفاهیم، عناصر و اصول اساسی باگ بانتی به آموزش گام‌به‌گام روند اجرای این فعالیت می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی

امنیت، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اثرگذار در روند خلق و توسعه‌ی نرم‌افزار است که می‌تواند به موفقیت یا شکست شدید یک پروژه‌ی نرم‌افزاری منجر شود. در شرایطی که یک اختلال یا نقص امنیتی بسیار جزئی می‌تواند به ورود و نفوذ غیرقانونی افراد سواستفاده‌گر و افشای اطلاعات شخصی و امنیتی کاربران منجر شود، برای شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری بسیار حیاتی است که به فکر اتخاذ تدابیر امنیتی بسیار شدید برای تضمین امنیت کاربران خود باشند. ما به صورت روزمره برای انواع فعالیت‌های ضروری و غیرضروری خود، مانند معاملات بانکی، برقراری ارتباط، کسب اطلاعات و سرگرمی از انواع برنامه‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنیم. بدیهی است که ما در این روند به متخصصان توسعه‌ی نرم‌افزاری اعتماد کرده و خصوصی بودن اطلاعات و فعالیت‌های شخصی خود را پیش‌فرض می‌گیریم. این اعتماد نتیجه‌ی سال‌ها تلاش انواع کمپانی‌های نرم‌افزاری برای اتخاذ تدابیر امنیتی متنوع و تضمین امنیت همه‌جانبه‌ی کاربرانشان است.

در کتاب فوت‌ و فن‌های باگ بانتی می‌خوانیم که یکی از فعالیت‌هایی که به کمپانی‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری در این مسیر کمک می‌کند، برنامه‌های باگ بانتی است. برنامه‌های باگ بانتی در واقع از فعالیت هکرهایی الهام گرفته شده که با نفوذ به برنامه‌های نرم‌افزاری اقدام به سرقت اطلاعات و جزئیات فنی و امنیتی شرکت‌ها کرده و از آن‌ها برای سواستفاده و کسب سود بهره می‌بردند. در سال‌های اخیر شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری به این نتیجه رسیدند که مقاومت کردن در برابر نفوذ هکرها فعالیتی بی‌فایده است و همواره احتمال وجود اختلال و نقص‌های غیرقابل تشخیصی در ساختمان عظیم کدهای یک نرم‌افزار وجود دارد. این اختلالات و دریچه‌های نفوذ تنها برای هکرهای باتجربه و باانگیزه‌ای که تلاش می‌کنند به این ساختمان‌ها نفوذ کنند قابل شناسایی است. به‌همین دلیل در حدود دو دهه‌ی اخیر که فعالیت‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری به اوج محبوبیت و گستردگی خود رسیده است، شرکت‌های بزرگ و کوچک نرم‌افزاری از سرتاسر جهان، مانند شرکت فیسبوک، گوگل، یاهو و اوبر اقدام به اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های باگ بانتی کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی

در این برنامه‌ها شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری از هکرها و برنامه‌نویسان باسابقه دعوت می‌کنند که برای نفوذ به برنامه‌های نرم‌افزاری تلاش کنند و با کشف هر اختلال و نقصی که منجر به آسیب‌پذیری برنامه‌های نرم‌افزاری نسبت به نفوذ هکرها می‌شوند جوایز و افتخارات متنوعی دریافت کنند. این برنامه‌ها اغلب در قالب قرارداد یا دعوت‌نامه‌ای در دفترچه‌ی راهنما و قوانین یک برنامه قرار گرفته و هکرها و متخصصان توسعه‌ی نرم‌افزاری از سرتاسر جهان را به شناسایی و گزارش نقص‌ها و اختلالات سیستم‌های نرم‌افزاری در ازای دریافت جوایز متنوع دعوت کرده می‌کند. این جوایز از صدها تا هزاران دلار ارزش دارد و در برخی موارد ممکن است به همکاری طولانی مدت با برخی از معتبرترین شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری منجر شود.

یادگیری فوت و فن‌های باگ بانتی نه‌تنها می‌تواند منجر به فعالیت در شغل جذابی با ساعت‌های کاری منعطف و همکاری با مجموعه‌های متنوع همراه با کسب درآمد ثابتی با حداقل چندهزار دلار در ماه و بیشتر شود؛ بلکه در برقراری روابط موثر با تیم‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری در سرتاسر جهان، کسب مهارت‌های متنوع و ارزشمند، تقویت سابقه و رزومه‌ی حرفه‌ای و در نهایت تقویت و پرورش مهارت‌های نرم‌افزاری و تخصصی نیز به شما کمک می‌کند. در صورتی که به ورود به این حوزه‌ی حرفه‌ای و فعالیت در این زمینه علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی توسط بهروز منصوری و محمدمهدی جعفری به نگارش درآمده و به وسیله‌ی نشر میعاد اندیشه به چاپ رسیده است.

کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که به یادگیری اصول هک و نفوذ سایبری اخلاقی علاقه دارید یا دانشجوی رشته‌ی نرم‌افزار هستید، مطالعه‌ی کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی می‌خوانیم

باگ بانتی چیست؟

در گذشته هنگامی که کسی مشکلی از سایتی پیدا می‌کرد یا با استفاده از باگ به سازمان خاصی نفوذ می‌کرد آن مشکل را به فروش می‌گذاشت یا از آن سواستفاده می‌کرد اما امروزه با توجه به افزایش امنیت سایبری این کار عواقب زیادی دارد. پس چگونه می‌توان از اطلاعات در این زمینه کسب درآمد کرد؟ با گذشت زمانی سواستفاده از باگ‌ها جای خود را به گزارش آن‌ها به توسعه‌دهنده در ازای دریافت پاداش داد که به آن باگ بانتی و یا برنامه پاداش به آسیب‌پذیری (VRP) نیز گفته می‌شود.

باگ بانتی به طور کلی برنامه‌ای برای یافتن باگ‌ها و آسیب پذیری وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها که توسط متخصصان امنیتی و هکرهای کلاه سفید که به افزایش امنیت یک سایت یا اپلیکیشن کمک می‌کند. آن‌ها با یافتن باگ‌هایی که زمینه سواستفاده و نفوذ را فراهم می‌کند و گزارش آن به توسعه دهندگان پاداش دریافت می‌کنند. البته این یک معامله دو سر برد است. متخصص در ازای یافتن باگ‌ها پاداش می‌گیرد و توسعه دهنده امنیت وب سایت خود را بالا می‌برد و مشکلات را قبل از عمومی شدن و ایجاد مشکل بزرگ بر طرف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

دنیای امنیت سایبری
امنیت سایبری چیست؟
امنیت اطلاعات
چرا امنیت سایبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد؟
حملات سایبری چیست؟
مهاجمان با انگیزه جرم
مهاجمان شخصی
مهاجمان با انگیزه اجتماعی‌سیاسی
انواع مختلف حملات و تهدیدات سایبری
چه کسی در پشت پرده‌ی حملات سایبری قرار دارد؟
افزایش آگاهی سایبری
انواع مختلف امنیت سایبری
یک متخصص امنیت سایبری چه وظیفه‌ای دارد؟
وقوع نقض
باگ بانتی چیست؟
باگ چیست؟
اولین باگ بانتی چه زمانی اجرا شد؟
تفاوت باگ بانتی و تست نفوذ در چیست؟
مزایای باگ بانتی چیست؟
کاهش هزینه‌ها در دراز مدت
یافتن متخصصان متبحر
کاهش آسیب‌ها
معایب باگ بانتی چیست؟
بهترین برنامه‌های باگ بانتی کدام‌اند؟
گوگل
مایکروسافت
اپل
انجام باگ بانتی در چه زمینه‌هایی امکان پذیر است؟
بانتی وب
بانتی نرم‌افزار
مهارت‌هایی که برای شروع باگ بانتی نیاز دارید
مهارت کار با شبکه
مهارت کار با لینوکس
یافتن پلتفرم مناسب!
نکات کلیدی و قوانین بانتی هانتینگ
انواع باگ بانتی چیست؟
برنامه‌های عمومی
برنامه‌های تخصصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوت و فن‌های باگ بانتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات میعاد اندیشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-328-494-6
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی

برای دریافت کتاب فوت و فن‌های باگ بانتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.