معرفی و دانلود کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده

عکس جلد کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده
قیمت:
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده

ماهیت عشق چیست؟ آیا تا کنون به فلسفه‌ی عشق فکر کرده‌اید؟ کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده به نویسندگی آندره گراله، ناتاشا مک کیور، جو ساندرز به‌شیوه‌ای جذاب و تحلیلی، عشق را به صحنه‌ی فلسفه می‌برد و دنیای پیچیده‌ی آن را برایمان به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده

کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده (Philosophy of Love in the Past, Present, and Future) به نویسندگی آندره گراله ( André Grahle) ناتاشا مک کیور (Natasha McKeever) و جو ساندرز (Joe Saunders) به مفهوم عشق در طول تاریخ می‌پردازد. در بخش اول، نویسندگان به بررسی آنچه که می‌توان از تاریخ تفکر فلسفی درباره عشق آموخت پرداخته‌اند. در بخش‌های دیگر، به چگونگی تغییر عشق در طول زمان، فرآیند عاشق شدن، بعد اروتیک عشق رمانتیک و تفسیر جدیدی از عشق پرداخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده

در کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده می‌آموزیم که عشق در طول زمان تکامل یافته است و منعکس‌کننده‌ی تغییرات در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و فکری است. در گذشته، عشق اغلب از دریچه‌ی رمزهای مذهبی و جوانمردی با محوریت وظیفه، شرافت و عشقِ درباری دیده می‌شد. فیلسوفانی مانند افلاطون عشق را از نظر زیبایی و حقیقت مورد بحث قرار دادند، درحالی‌که دیگران مانند استاندال فرآیند تبلور در عاشق‌شدن را بررسی کردند. در زمان حال، عشق از منظرهای مختلفی از جمله روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و زیست‌شناختی بررسی می‌شود. بحث‌های معاصر اغلب حول محور ماهیت عشق رمانتیک، تمایز بین عشق و شهوت و نقش عشق در روابط انسانی می‌چرخد.

با نگاهی به آینده، فیلسوفان در مورد چگونگی تغییر عشق با پیشرفت تکنولوژی و جامعه گمانه‌زنی‌هایی می‌کنند، موضوعاتی مانند روابط مجازی، هوش مصنوعی و ماهیت در حال تغییر پیوندهای خانوادگی و اجتماعی. هر دوره چالش‌ها و بینش‌های خاص خود را برای فلسفه عشق به ارمغان می‌آورد و آن را به یک زمینه‌ی مطالعاتی غنی تبدیل می‌کند که به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد. آندره گراله، ناتاشا مک کیور و جو ساندرز در کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده به بررسی چگونگی تغییر مفهوم عشق در طول تاریخ و تأثیر آن بر جامعه می‌پردازند. آن‌ها همینطور تحلیل عمیقی را از مفاهیم عشق در فلسفه‌ی یونان باستان، مسیحیت، رومانتیسم و دوران مدرن ارائه داده‌اند. همچنین، به بررسی نقش عشق در تعاملات اجتماعی و شخصی، از جمله دوستی، خانواده و روابط جنسی پرداخته‌اند.

کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده مثال‌هایی را از آثار ادبی و هنری برای نشان دادن تفسیرهای مختلف عشق ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، نویسندگان در بخشی که به تحلیل عشق در فلسفه‌ی یونان باستان می‌پردازد، به شعرهای هومر و نمایشنامه‌های اوریپید به‌عنوان نمونه‌هایی از نمایش عشق اروتیک و خانوادگی اشاره کرده‌اند. و در بخش دیگر، به رمان‌های جین آستن و شکسپیر به‌عنوان نمونه‌هایی از تجسم عشق رمانتیک و پیچیدگی‌های آن در ادبیات اشاره می‌کنند. آندره گراله، ناتاشا مک کیور و جو ساندرز در بخش مربوط به وضعیت کنونی، به آثار هنرمندان معاصر مانند فیلم‌ها و رمان‌های مختلف به‌عنوان نمونه‌هایی از تصویرگری تجربه‌های عاطفی در دوران مدرن می‌پردازند.

هدف اصلی کتاب فلسفه عشق، ارائه‌ی یک بررسی جامع و موضوعی از تفکرات فلسفی درباره عشق است. کتاب به دنبال این است که درک عمیق‌تری را از مفهوم عشق در طول تاریخ فراهم کند، نحوه‌ی تغییر و تکامل آن را در زمان‌های مختلف نشان دهد و به پرسش‌های مربوط به آینده‌ی عشق پاسخ دهد. هدف کتاب تحلیل تأثیرات فلسفی، اجتماعی و فناورانه بر مفهوم عشق و چگونگی شکل‌گیری و بروز آن در جامعه است.

سبک نویسندگی در کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده، تحلیلی و موضوعی است. نویسندگان با استفاده از زبانی دقیق و منطقی، به بررسی مفاهیم پیچیده فلسفی می‌پردازند. آن‌ها از استدلال‌های منطقی و مثال‌های متنوع برای توضیح نظرات و دیدگاه‌های خود استفاده می‌کنند. سبک نگارش به گونه‌ای است که خواننده را به تفکر و تامل درباره موضوعات مطرح شده تشویق می‌کند.

این کتاب را تورج اله وردی ترجمه کرده و توسط انتشارات دکسا به چاپ رسیده است.

کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به فلسفه، تاریخ فکری، و مطالعات فرهنگی علاقه‌مند هستند مناسب است. همینطور به‌ویژه دانشجویان و پژوهشگران در رشته‌های فلسفه، ادبیات، جامعه‌شناسی، و روان‌شناسی از خواندن آن لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده می‌خوانیم

در حال حاضر، مردم عمری طولانی‌تر دارند و زنان در کشورهای توسعه یافته، نسبت به گذشته دیرتر بچه‌دار می‌شوند. پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ فرصت بیش‌تری برای حضور در دوران کودکی نوه‌ی خود دارند، اما نوه‌ی آن‌ها ممکن است دیرتر از گذشته به زندگی آن‌ها وارد شود. اگرچه گاهی اوقات نسل‌ها به طور موقت به هم نزدیک می‌شوند و حتی ممکن است افراد در سی سالگی پدربزرگ و مادربزرگ ‌شوند، اما معمولاً رابطه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ با نوه زمانی شروع می‌شود که آن‌ها به میزان قابل توجهی مسن‌تر هستند؛ چیزی که به احتمال زیاد در قرن بیست‌ویکم بیش‌تر شاهد آن خواهیم بود، چرا که مردم در کشورهای غربی، در حال حاضر نیز دیرتر از گذشته صاحب فرزند می‌شوند. اجازه بدهید کانادا را به‌عنوان نماینده‌ی روند باروری در کشورهای غربی مورد بررسی قرار دهیم. آن‌گونه که راشل مارگولیس بیان می‌کند، «کانادایی‌ها به طور قابل توجهی دیرتر پدربزرگ یا مادربزرگ می‌شوند، و این موضوع تا حد کمی به دلیل بچه‌دار نشدن و تا حد قابل توجهی به دلیل به تعویق انداختن بارداری پاسخ‌دهندگان و فرزندان آن‌هاست».در کانادا، میانگین سن زایمان «در 40 سال گذشته به طور نسبتاً پیوسته در حال افزایش بوده است... به طور مشابه، میانگین سن اولین تولد از اواخر دهه‌ی 1960 افزایش یافته است». اگر نوزادان دیرتر به دنیا بیایند، نه‌تنها والدین آن‌ها به طور متوسط مسن‌تر خواهند بود، بلکه پدربزرگ و مادربزرگ آن‌ها نیز به طور متوسط و نسبت به زمان‌های گذشته مسن‌تر خواهند بود. در سال 2017 میانگین سن پدربزرگ و مادربزرگ شدن کانادایی‌ها، برای زنان 51 سال و برای مردان 54 سال بود. اما میانگین سنی تمام پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کانادا بزرگتر است: در سال 1995، 65 سال بود و تا سال 2017 به 68 سال رسید.

بنا بر گفته‌ی مارگولیس:

پدربزرگ و مادربزرگ شدن در سنین بالاتر، پیامدهای متعددی دارد. نخست این‌که، افراد مسن برای لذت بردن از نوه‌ها باید مدت زمان بیش‌تری صبر کنند. اما بااین‌حال، آن‌ها به طور بالقوه سال‌های بیش‌تری را به‌عنوان پدربزرگ و مادربزرگ پیش رو خواهند داشت به‌ویژه مردان و اگر پیش‌تر بازنشسته شده باشند، ممکن است فرصت بیش‌تری برای وقت گذراندن با نوه‌ها داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
فلسفه‌ی عشق در گذشته، حال و آینده
مقدمه
بخش اول: گذشته
1: عشق و مرگ در رساله‌ی مهمانی افلاطون
2: عشق اجتماعی ارسطویی
3: به همسایه‌ات‌ همچون خودت عشق بورز چند فرمان؟
4: غایت عشق: نقد کی‌یرکگور بر عشق ترجیحی
5: دیدگاه اریش فروم درباره‌ی عشق و وصال: عرفان و رمانتیسم در مورد روابط جنسی
بخش دوم: حال
6: عشق و گذشته (و حال، و آینده)
7: عاشق شدن
8: اندیشه‌های اروتیک
9: پایان عشق
10: «آیا عشق بزرگ و با شکوه نیست؟» نگاهی به عشق پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها
بخش سوم: آینده
11: عشق بدون تصاحب معشوق
12: عشق رمانتیک در جامعۀ لیبرال سیاسی
13: آینده‌ی فناورانه‌ی عشق
14: دوستیابی آنلاین و ربات‌های عشق: فناوری چگونه می‌تواند ویژگی‌های ارزشمند عشق رمانتیک را تضعیف کند
معرفی نویسندگان مقاله‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده
نویسنده، ،
مترجمتورج اله وردی
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات476
زبانفارسی
شابک978-622-5571-04-4
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده

برای دریافت کتاب فلسفه عشق در گذشته،‌ حال و آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.