معرفی و دانلود کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم

عکس جلد کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم اثری از سید کوچک هاشمی‌زاده است. اثری که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین جستارها و پژوهش‌های زبان‌شناختی در ایران یاد کرد. نویسنده در دومین جلد از پروژه‌ی خود سعی کرده گویش دشتی را این‌بار در سطوح تازه‌ای مورد بررسی قرار دهد. به همین روی، در جلد دوم، سید کوچک هاشمی‌زاده به ابعاد دیگری چون اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها پرداخته است. این کتاب یک راهنمای عالی برای فهم گویش دشتی است.

درباره‌ی کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم

گویش دشتی یکی از گویش‌های مهم در زبان فارسی است که در مناطق به‌خصوصی از کشور همچنان زنده است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. گویش دشتی خصیصه‌ها و نکاتی‌ ویژه‌ای دارد که آن را واجد یک تاریخ متمایز در زبان فارسی می‌کند. گویش دشتی سرچشمه‌ای بومی و ایرانی دارد و در دوره‌های مختلف رایج بوده است. گویش دشتی واجد اصطلاحات، ترکیبات ساختاری و همچنین ضرب‌المثل‌هایی است که سید کوچک هاشمی‌زاده در کتاب چهارجلدی‌اش سعی کرده به تمامی آن‌ها بپردازد. می‌توان گفت که پژوهش‌های این مؤلف یکی از مهم‌ترین تحقیقات میدانی و تحلیلی در زمینه‌ی گویش دشتی است.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم، ادامه‌ای بر اثر پیشین است. جلد اول را می‌توان مقدمه‌ای برای ورود به گویش دشتی دانست و جلدهای بعدی را باید تکامل ایده‌ها و کندوکاوی‌های عمیق و چندلایه‌ی سید کوچک هاشمی‌زاده در این محدوده دانست. اگر جلد اول برآن بود تا یک نمایه‌ی کلی از این گویش فراهم آورد و تعدادی از واژگان ضروری را به اشتراک بگذارد، باید ادعا کرد که جلد دوم بستری‌ست که در آن مؤلف به واژگان روزمره می‌پردازد. نویسنده در جلد دوم قصد دارد تا خصیصه‌های دستورات زبانی گویش دشتی را مورد بررسی قرار دهد.

معرفی و دانلود کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم

سید کوچک هاشمی‌زاده در این مجموعه‌ی خود وسواس زیادی به خرج داده است. او سعی دارد در تمامی سطوح و ابعاد مختلف، با دقت‌نظر و با کمترین اشتباه ممکن، مباحث مربوط به گویش دشتی را شرح دهد. در همین راستا، کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم اثری‌ست که از جلد اول فراتر می‌رود و در چندین بعد تخصصی، از جمله دستورات زبانی، متمرکز می‌شود و به بررسی نکات موجود می‌پردازد. گویش دشتی یکی از زیرمجموعه‌های زبان فارسی است و کسب شناخت از آن می‌تواند کارکردهای گوناگونی داشته باشد؛ کارکردهایی که در خود کتاب نیز توسط مؤلف شرح داده شده‌اند.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم اثر سید کوچک هاشمی زاده توسط انتشارات نگاه آشنا منتشر شده است.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که به حوزه‌ی زبان‌شناسی و پژوهش‌های به دست آمده در این حیطه علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌شود. همچنین این کتاب برای کسانی که در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی فعالیت می‌کنند، می‌تواند جالب‌توجه باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات685
زبانفارسی
شابک978-622-6497-76-3
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم

برای دریافت کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.