معرفی و دانلود کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس

عکس جلد کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس

کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس، منبع کاملی برای کسب اطلاعات درباره‌ی پیشگیری از سرطان سرویکس به‌حساب می‌آید. رقیه سلمانی، مراحل انجام پاپ اسمیر را برای غربالگری بیماری سرویکس در این اثر به خواننده آموزش داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با بیماری HPV آشنا می‌شوید و روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان این عارضه ناخوشایند را فرا می‌گیرید.

کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس

کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس، اثری برای آشنایی با کنسر سرویکس و روش‌های درمان و پیشگیری آن است. رقیه سلمانی، در این اثر از کاربرد جهانی پاپ اسمیر برای غربالگری سرطان سرویکس و آگاهی از تاثیر HPV در ایجاد این سرطان، سخن گفته است. مطالب کتاب حاضر با توضیحی درباره‌ی چگونگی ایجاد و محل ضایعات پیش‌سرطانی و سرطان سرویکس، آغاز می‌شود.

با مطالعه‌ی این بخش، متوجه خواهید شد سرویکس نوعی سرطان است که دهانه رحم را مبتلا می‌کند. عامل اصلی این سرطان، عفونت دائمی با ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. ویروس پاپیلوم انسانی، ویروس شایعی به‌شمار می‌رود که از طریق تماس پوست با پوست، فرد را مبتلا می‌کند. اِچ‌.‌پی.‌وی انواع مختلفی دارد که نمونه‌های وخیمِ آن، باعث سرطان سرویکس می‌شوند. نویسنده، آناتومی سروکیس را در این اثر کاملاً توضیح داده تا خواننده در جریان راه‌های پیشگیریِ این عارضه قرار بگیرد. پس از آشنایی با سرطان سرویکس، اطلاعاتی را در‌باره‌ی عوامل خطر، تظاهرات بالینی، روش‌های درمانی و سرطان سرویکس در بارداری مطالعه می‌کنیم.

مطالب کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس با معرفی زگیل تناسلی، راه‌های شیوع و درمان این عارضه ادامه پیدا می‌کند. رقیه سلمانی، توضیحات کاملی را درباره‌ی تاریخچه‌ی پاپ اسمیر، اساس تست پاپ‌اسمیر، مراحل و نحو‌ه‌ی تهیه‌ی پاپ‌اسمیر و ابزارهای نمونه‌گیری مطرح کرده است. پاپ اسمیر یک آزمایش ساده و غیرتهاجمی است که برای غربالگری سرطان دهانه رحم در زنان استفاده می‌شود. در این آزمایش، سلول‌های دهانه رحم جمع‌آوری و برای بررسی وجود سلول‌های غیرطبیعی که ممکن است پیش‌سرطانی یا سرطانی باشند، معاینه می‌شوند.

برای یادگیری بررسی نتایج حاصل از آزمایش پاپ‌اسمیر، اطلاعاتی را درباره‌ی کفایت نمونه، تغییرات واکنشی، ارگانیسم‌ها، سلول‌های غده‌ای و سلول‌های سنگفرشی آتپیک مطالعه می‌کنید. پس از این اطلاعات، نویسنده از سایر روش‌های تشخیص و درمان سرطان سرویکس سخن به میان آورده است. در این زمینه می‌توان به اطلاعاتی درباره‌ی تست HPV، Co-Testing، بیوپسی یا نمونه‌برداری، کوپوسکوپی، سنجش پروتئین P16، کرایوتراپی و هیسترکتومی اشاره کرد. تمامی این مفاهیم پیچیده در کنار غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس با زبانی ساده توضیح داده شده است.

مطالب این اثر در کنار متن با تصاویری واضح قرار گرفته‌اند تا درک بهتری از روش‌های غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس در ذهن خواننده شکل بگیرد. غربالگری در بارداری و غربالگری کانسر سرویکس در ایران، مفاهیم دیگری هستند که نویسنده، کتاب را با توضیح آن‌ها به پایان برده است. در انتهای این اثر فهرستی از منابع قرار دارد که برای نگارش این اثر علمی از آن‌ها کمک گرفته شده‌است.

کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس را انتشارات دانشگاهی فرهمند، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس برای دانشجویان رشته‌های پزشکی زنان، مامایی و کارمندان واحد‌های درمانی، بهداشتی و مامایی سودمند است. مطالعه‌‌ی این اثر برای افرادی که به‌دنبال اطلاعات کامل جهت آشنایی با سرطان سرویکس هستند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس می‌خوانیم

ظاهرا عفونت اولیه HPV سرویکس با حمله ویروس به سلول‌های بازال اپی‌تلیوم آغاز می‌شود. پروسه‌ای که به واسطه‌ی شکاف اپی‌تلیوم به علت تروما یا التهاب تقویت می‌شود. معمولا تروما یا تروماهای خفیف ایجادشده در زمان نزدیکی جنسی، منجر به ایجاد خراش‌هایی در پوست ولو می‌شود و تماس مستقیم بین ذرات ویروسی موجود در فرد آلوده را با لایه بازال اپیدرم شریک جنسی مستعد وی، امکان‌پذیر می‌سازد.

تصور می‌شود که ویروس در ابتدا نسبتا نهفته می‌باشد زیرا بدون وجود هیچ شواهدی از بیماری کلینیکی وجود دارد و عفونت فعال زمانی آغاز می‌شود که ذرات عفونی به لایه‌ی قاعده‌ای اپی‌تلیوم سلول‌ها رسیده و وارد آن‌ها شود. تیپ‌های کم‌خطر HPV به‌ندرت و تقریبا هیچ‌وقت در ضایعات بدخیم ایزوله یافت نمی‌شوند. تیپ‌های پرخطر HPV به‌ویژه تیپ‌های 16و 18 که باعث %70 کانسر سرویکس می‌شوند، به‌طور شایع در LSIL1ها و در کانسر مهاجم آنوژنیتال دیده می‌شوند. البته ضایعات می‌توانند به‌طور همزمان با تیپ‌های متعدد HPV آلوده شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سرطان سرویکس
مقدمه
چگونگی ایجاد و محل ضایعات پیش‌سرطانی و سرطان سرویکس
آناتومی سرویکس
هیستولوژی سرویکس
اپی‌تلیوم متاپلاستیک
عوامل خطر
تظاهرات بالینی
ارزیابی
روش‌های درمانی
سرطان سرویکس در بارداری
سخن آخر
فصل دوم: زگیل تناسلی
مقدمه
اتیولوژی
شیوع
راه‌های انتقال ویروس
پاتوژنز
تظاهرات بالینی
تشخیص‌های افتراقی
تشخیص
درمان
HPV در بارداری
عوارض
پیش‌آگهی
پیشگیری
واکسیناسیون
فصل سوم: پاپ اسمیر
مقدمه
اتیولوژی
تاریخچه پاپ‌اسمیر
اساس تست پاپ‌اسمیر
مراحل و نحوه تهیه پاپ‌اسمیر
صحت تست پاپ‌اسمیر
ابزارهای نمونه‌گیری
رهنمودهای غربالگری برای پاپ‌اسمیر
سیتولوژی سرویکس
نتایج حاصل از سیتولوژی سرویکس، نحوه برخورد و روند پیگیری آن‌ها
کفایت نمونه
تغییرات واکنشی
ارگانیسم‌ها
سلول‌های غده‌ای
سلول‌های سنگفرشی آتپیک
نحوه برخورد با نتایج غیرطبیعی
سایر روش‌های تشخیصی و درمانی
تست HPV
Co-testing
بیوپسی و نمونه‌برداری
کولپوسکوپی
سنجش پروتئین P16
کرایوتراپی
هیسترکتومی
غربالگری در بارداری
غربالگری کانسر سرویکس در ایران
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-7315-56-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس

برای دریافت کتاب غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.