معرفی و دانلود کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم)

عکس جلد کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم)
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم)

کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) اثر جی پی هولمن با نشان دادن الگوها و نمونه‌های جدید، راه‌حل‌های عددی کامپیوتری تازه‌ای را در اختیار دانشجویان می‌گذارد تا در رابطه با انتقال حرارت، درک بهتری از تحلیل‌‌های کاربردی داشته باشند.

درباره‌ی کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم)

زمانی که درون یک محیط یا بین دو محیط، اختلاف دمایی وجود داشته باشد و دمای آن‌ها یکسان نباشد، انتقال گرما اتفاق می‌افتد. جسمی را درون یک محیط در نظر بگیرید. اگر جسم با محیط اطرافش هم‌دما باشد، یعنی دمای یکسانی با محیط داشته باشد، انتقال گرما وجود نخواهد داشت. این یعنی انتقال حرارت صرفاً از یک جسم که دمای بیشتری دارد به جسمی که دمای کمتری دارد روی می‌دهد و هیچ‌وقت خلاف این فرمول صورت نمی‌گیرد. با این تفاصیل می‌توان گرما را به آبی تشبیه کرد که از یک مخزن که در ارتفاع بالاتری قرار دارد، به طرف مخزنی که در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد، حرکت می‌کند.

کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) (Heat Transfer) اثر جی پی هولمن (J. P. Holman) از محبوب‌ترین متونی‌ست که در زمینه‌ی انتقال حرارت نوشته شده است. انتقال حرارت جی پی هولمن به‌ دلیل وضوح بالا، رویکرد دسترس‌پذیر و همچنین گنجاندن نمونه‌ها و مجموعه‌های مسائل مهم در زمینه‌ی انتقال حرارت، بسیار موردتوجه قرار گرفته و محبوب است. ویراست دهم این کتاب، سبک نوشتاری مستقیم و دقیق مبتنی بر تئوری را حفظ کرده و درعین‌حال رویکردهای تحلیلی و تجربی به موضوع را نیز پوشش می‌دهد.

جی پی هولمن در کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) می‌کوشد تا با استفاده از مایکروسافت اکسل، انتقال حرارتی که مدنظر دارد را با زبانی ساده به دانشجویان توضیح دهد. رویکرد جی پی هولمن به‌ طور چشمگیری خواننده‌محور است. او از تحلیل‌های بی‌رویه و غیرضروری پرهیز می‌کند تا اصل مطلب را به خواننده منتقل کند. موضوع هر فصل را بسیار ساده و منطقی با موضوعات فصل‌های قبلی پیوند می‌زند. در کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) نمونه‌ها و تمرین‌های فراوانی وجود دارد که خوانندگان را تشویق می‌کند تا دانش خود را به‌صورت انتزاعی آزمایش کنند و توسعه دهند. جی پی هولمن با قلمی دقیق و روان ابتدا سه حالت انتقال حرارت یعنی رسانایی، همرفت و تابش را به دانشجویان توضیح می‌دهد و سپس آن‌ها را با فرایند تحلیل عددی کاربردی آشنا می‌کند.

کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) به نویسندگی جی پی هولمن در ایران توسط سهراب علی قربانیان ترجمه شده و انتشارات دانشگاهی فرهمند آن را چاپ کرده است.

کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) مناسب چه کسانی است؟

هم دانشجویان و هم مهندسان حرفه‌های مهندسی و مکانیک که قصد دارند دانش خود را به‌روز کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. همچنین دانشجویان فیزیک و علاقه‌مندان به مبحث انتقال حرارت نیز از این کتاب لذت وافری خواهند برد.

در بخشی از کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) می‌خوانیم

ممکن است انرژى حرارتى در جامدات به دو صورت انتقال یابد، ارتعاشات شبکه‌اى و انتقال توسط الکترون‌هاى آزاد. در هادى‌هاى خوب الکتریکى، تعداد بسیار زیادى الکترون در ساختمان شبکه‌ای جسم حرکت می‌کنند. همان‌‌گونه که الکترون‌ها بارهاى الکتریکى را منتقل می‌کنند، قادر هستند انرژى حرارتی را نیز از یک ناحیه با درجه حرارت بالا به ناحیه‌اى با درجه حرارت پایین‌تر انتقال دهند، نظیر آنچه در مورد گازها دیدیم. در حقیقت از این الکترون‌ها غالبا به‌عنوان گاز الکترونى یاد مى‌شود.

انرژى ممکن است به صورت انرژى ارتعاشى در ساختمان شبکه‌اى جسم نیز انتقال یابد. گر چه در حالت کلى این شکل اخیر از انتقال انرژى در مقایسه با انتقال به وسیله الکترون‌ها، ناچیز است و به این دلیل هادى‌های خوب الکتریکى، اغلب هادى‌های خوب حرارتى نیز هستند، مانند: مس، آلومینیوم و نقره. عایق‌هاى الکتریکى نیز معمولا عایق‌های حرارتى خوب می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: هدایت حالت پایدار یک بعدی
فصل 3: هدایت حالت پایدار چند بعدی
فصل 4: هدایت حالت ناپایدار
فصل 5: اصول انتقال حرارت جابجایی
فصل 6: روابط تجربی و عملی برای انتقال حرارت با جابجایی اجباری
فصل 7: سیستم‌های جابجایی طبیعی
فصل 8: انتقال حرارت تشعشعی
فصل 9: انتقال حرارت در چگالش و جوشش
فصل 10: مبدل‌های حرارتی
فصل 11: انتقال جرم
فصل 12: اطلاعات مربوط به طراحی و خلاصه بحث

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم)
نویسنده
مترجمسهراب علی قربانیان
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات867
زبانفارسی
شابک978-600-6215-45-7
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم)

برای دریافت کتاب انتقال حرارت هولمن (ویراست دهم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.