معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): سلامت زنان، سلامت مردان

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): سلامت زنان، سلامت مردان

کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات سلامت زنان، سلامت مردان (ویراست پنجم)، منبعی کامل برای آشنایی با بیماری‌ها و اختلال‌هایی است که سلامت زنان و مردان را تهدید می‌کند. اسکات لیتین و ناندا سانجیو، نویسنده‌های کتاب، در ویراست پنجم این اثر، اطلاعاتی به‌روز و کامل را گنجانده‌اند. پس از مطالعه‌ی این کتاب، تمامی دانسته‌های لازم برای حفظ سلامت بانوان و آقایان را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, Fifth Edition)، اثری کامل برای آشنایی با انواع عارضه‌های آقایان و بانوان در بزرگ‌سالی است. اسکات لیتین (Scott C. Litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev)،‌ نویسنده‌های کتاب، از زبانی ساده برای طرح مفاهیم پیچیده‌‌ی پزشکی در این اثر کمک گرفته‌اند تا علاوه‌بر دانشجویان پزشکی، نیاز افراد علاقه‌مند را نیز برطرف سازند. از طرف دیگر در کنار متن، تصاویری واضح برای انتقال بهتر مطالب پزشکی قرار گرفته شده است.

بسیاری از انجمن‌های پزشکیِ بین‌المللی، کتاب حاضر را اثری جامع برای حفظ سلامت خانواده می‌دانند. با مطالعه‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)، در کنار آشنایی با بیماری‌ها و اختلال‌هایی که سلامت آقایان و بانوان را تهدید می‌کند، روش‌های پیشگیری و درمان این بیماری‌ها را نیز فرا می‌گیرید. نویسنده‌های کتاب با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌ی بیش از 4500 پزشک، دانشمند و پژوهشگر کلینیک مایو، اطلاعاتی گسترده و مبتنی بر شواهد را در این اثر گردآوری کرده‌اند. نسخه‌ی پنجم این کتاب که در سال 2018 منتشر شد، نگاهی نوین و عمیق به طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با سلامت بزرگسالان دارد. اطلاعات کتاب حاضر، بخش بیماری‌ها و اختلالاتِ جنسی زنان و مردان را از کتاب مرجعِ 1400 صفحه‌ای سلامت خانواده‌ی مایو کلینیک، در بر گرفته‌ است.

مطالب کتاب حاضر با معرفی بیماری‌ها و اختلالات زنان آغاز می‌شود. اسکات لیتین و ناندا سانجیو در این بخش، به بررسی بیماری‌های خاصِ زنان مانند سرطان سینه، سرطان تخمدان، کیست تخمدان، عفونت‌های زنان، مشکلات قاعدگی و یائسگی پرداخته‌اند. در کنار این مفاهیم مطالعه‌ی کتاب حاضر، اطلاعات سودمندی درباره‌ی سلامت جنسیِ زنان، بارداری، زایمان و مراقبت‌های بعد از زایمان را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این مفاهیم، روش‌های پیشگیری و درمان بیماری‌ها و اختلال‌های بانوان در بازه‌های زمانی مختلف را پوشش می‌دهد.

در ادامه‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات سلامت زنان، سلامت مردان (ویراست پنجم)، مطالبی درباره‌ی حفظ تندرستی آقایان را مطالعه می‌کنید. در این زمینه می‌توان به توضیح و بررسیِ بیماری‌هایی مانند سرطان پروستات، اختلال نعوظ، ناباروری مردان و مشکلات پروستات در آقایان اشاره کرد. لیتین و سانجیو از مراقبت‌های بهداشتیِ مخصوص آقایان نیز سخن رانده‌اند. رعایت نکته‌‌های بهداشتی این کتاب، در کنار اینکه سلامت آقایان و خانم‌ها را تضمین می‌کند، اثربخشیِ چشمگیری در افزایشِ اعتمادبه‌نفس و برقراری ارتباط در جامعه دارد.

کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات سلامت زنان، سلامت مردان (ویراست پنجم) را انتشارات تیمورزاده چاپ و روانه‌‌ی بازار کرده است. سید علیرضا طلایی زواره و مژگان محمدی‌فر، مترجم‌های این کتاب هستند.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش بیش از چهارهزاروپانصد پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این مجموعه کتاب که در طی هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده‌جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به بارداری و سلامت کودکان، سلامت بزرگ‌سالان، بیماری‌ها و اختلالات دستگاه غدد درون‌ریز خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن و... اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات سلامت زنان، سلامت مردان (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی آقایان و خانم‌هایی که به‌دنبال خواندن منبعی مرجع و به‌روز برای حفظ تندرستی خود هستند، پیشنهاد می‌شود. اما به‌طور خاص، این کتاب برای دانشجویان پزشکی مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): سلامت زنان، سلامت مردان می‌خوانیم

بیشتر بارداری‌های ناخواسته به دلیل عدم استفاده از روش‌های پیشگیری یا استفاده نادرست و نامنظم از این روش‌ها رخ می‌دهد. نزدیک به نیمی از بارداری‌ها در ایالات متحده ناخواسته است. تقریباً علت نیمی ازاین بارداری‌ها در نتیجه عدم موفقیت روش‌های پیشگیری از بارداری است. انتخاب روش مناسب پیشگیری از بارداری تصمیم بسیار مهمی است. بهترین روش پیشگیری از بارداری برحسب فرد متغیر است. زوج‌ها برحسب سبک زندگی، اعتقادات و اهداف سلامت روش مناسب را انتخاب کنند. مهم‌ترین مطلب آن است که روشی که انتخاب شده صحیح و پایدار استفاده شود. برای کاستن احتمال فراموش کردن استفاده از قرص جلوگیری از بارداری عادت کنید که قرص را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید. این کار همچنین باعث می‌شود سطوح هورمون‌ها در جریان خون ثابت بماند و به‌طور مؤثرتری از بارداری پیشگیری می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 33: سلامت زنان
اعضای تناسلی
معاینه لگنی
دوره‌های قاعدگی
پیشگیری از بارداری
ناباروری
اختلال عملکرد جنسی
اختلالات قاعدگی
یائسگی
اختلالات مهبل و فرج
بیماری های گردن رحم، رحم و لوله‌های فالوپ
اختلالات تخمدانی
سرطان‌های دستگاه تناسلی
فصل 34: سلامت مردان
اندام‌های تولید مثل
پیشگیری از بارداری
ناباروری
اختلال عملکرد جنسی
اختلالات بیضه‌ها و اسکروتوم
اختلالات آلت
اختلالات غده پروستات
راهنمای بصری: کالبد شناسی و اختلالات شایع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): سلامت زنان، سلامت مردان
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-622-348-075-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 10: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.