معرفی و دانلود کتاب صوتی گورناز

عکس جلد کتاب صوتی گورناز
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورناز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورناز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گورناز

کتاب صوتی گورناز نوشته‌ی نیلوفر نیک بنیاد، داستانی جذاب و فانتزی درباره‌ی یک گورخر نوجوان به نام گورناز است که به‌تازگی با خانواده‌اش به شهر جدیدی نقل مکان کرده. او در مدرسه هنوز هیچ دوستی ندارد و کسی را نمی‌شناسد و همین موضوع، او را در برابر خطری پیش‌بینی‌نشده قرار می‌دهد...

درباره‌ی کتاب صوتی گورناز

نوجوانی یکی از حساس‌ترین برهه‌های زندگی است. در این زمان، بچه‌ها در مرز میان کودکی و بزرگ‌سالی قرار دارند؛ و این بدین معناست که با وجود اینکه هنوز رسماً یک کودک به حساب می‌آیند، اما کم‌کم از آن‌ها توقع می‌رود که مسئولیت‌های بزرگ‌ترها را یاد بگیرند و به سمت مستقل شدن حرکت کنند. این اتکا به خود در همه‌ی زمینه‌ها، آن‌چنان حیاتی است که اگر بچه‌ها آموزش‌های مرتبط با آن را دریافت نکنند، دچار مشکلات جدی خواهند شد. یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه، یادگیری مسئله‌ی مراقبت از خود و حریم شخصی است. نیاز است که بچه‌ها در انجام فعالیت‌های روزمره بیشتر به خودشان متکی باشند و این، امکان مراقبت دائمی پدر و مادر از آن‌ها را کم می‌کند. پس برای اینکه امنیت آن‌ها دچار مشکل نشود، باید خودشان یاد بگیرند که چطور از روان و جسمشان، در مقابل خطرات احتمالی محافظت کنند. بسیاری از پدر و مادرها در این سن به سخت‌گیری و کنترل بیش‌ازحد روی می‌آورند که خود کاری آسیب‌زاست. والدین باید به فرزندانشان اعتماد کنند، آن‌ها را از خطرات موجود باخبر سازند و به آن‌ها اجازه بدهند که خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند. بالا بردن اعتمادبه‌نفس و حس اطمینان از داشتن حمایت همیشگی و بی‌قیدوشرط خانواده نیز، از مواردی است که نوجوان را در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گورناز

کتاب صوتی گورناز اثر نیلوفر نیک بنیاد، داستانی با همین مضمون است. این داستان آموزنده نشان می‌دهد که چه خطراتی ممکن است بر سر راه نوجوان‌ها، علی‌الخصوص دختران قرار بگیرد. در این کتاب فانتزی و جذاب، ماجرای کره گورخری به نام «گورناز» را می‌شنویم که به‌تازگی با خانواده به شهری دیگر نقل مکان کرده. او در مدرسه تازه‌وارد است، هیچ دوستی ندارد و آدرس محله‌های شهر را نیز به خوبی بلد نیست. در یکی دو روز اول مدرسه، او به همراه مادرش از مدرسه به خانه برمی‌گردد. اما در روزهای بعد که برای مادر مشکلی پیش می‌آید، او مجبور می‌شود تنها این مسیر را طی کند. در راه خانه، گورخر جوان و خوش‌لباسی که خودش را «گورویز» معرفی می‌کند، به گورناز پیشنهاد می‌دهد تا یکی از پارک‌های معروف شهر را به او نشان بدهد. این غریبه در راه با چرب‌زبانی و توجه به گورناز، دل او را می‌برد و فکرش را مشغول می‌کند. گورناز می‌داند که نباید به غریبه‌ها اعتماد کند، اما جوری که این گورخر جوان از او تعریف می‌کند باعث می‌شود قند در دلش آب شود. روزهای بعد نیز به همین منوال می‌گذرد و گورویز هر روز به بهانه‌ای، گورناز را تا دم در خانه‌شان همراهی می‌کند.

حالا دیگر گورناز نمی‌تواند از فکر گورویز بیرون بیاید. او دلش می‌خواهد هرروز او را ببیند و راجع‌به فیلم و سینما و داستان‌نویسی که موضوعات مورد علاقه‌اش هستند با گورویز حرف بزند. تنها چیزی که او را کمی نگران می‌کند، رفتارهای عجیب و گاه‌وبیگاه گورویز است که بیش‌ازحد صمیمی می‌شود، به طرز ناخوشایندی از یال و دم و راه‌راه‌های موزونش تعریف می‌کند و بدون اجازه‌ی گورناز، با پوزه‌اش او را لمس می‌کند. گورناز حس خوبی به این رفتارها ندارد، ولی چون می‌خواهد دوستی‌اش را با گورویز ادامه دهد چیزی نمی‌گوید. از طرفی او خود را مقصر این رفتارهای نامناسب گورویز می‌داند و مدام با خود فکر می‌کند که اگر یال و دم زیبایی نداشت، صدایش نخراشیده و هیکلش ناموزون بود، حتماً چنین رفتارهایی از گورویز سر نمی‌زد. گورناز موضوع ارتباطش با گورویز را از همه، به‌خصوص پدر و مادرش مخفی می‌کند چون از سرزنش آن‌ها می‌ترسد، ولی کم‌کم دور شدن گورناز از درس و گوشه‌گیر شدنش، پدر و مادرش را نگران می‌کند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی گورناز

کتاب صوتی گورناز یک نمونه‌ی عالی برای نوجوان‌هاست تا بدانند دنیای بیرون تا چه حد می‌تواند خطرناک و بی‌رحم باشد، و اگر آن‌ها با والدینشان صادق نباشند، ممکن است چه دردسرهایی را به تنهایی پشت سر بگذارند. این داستان بر مهارت نه گفتن، پرورش عزت نفس، اعتماد کردن به والدین و کمک گرفتن از مشاوران متخصص تأکید می‌کند، اما شاید مهم‌ترین نکته و پیامش برای نوجوان‌ها این باشد که آن‌ها می‌توانند از پس مشکلات و خطرات دنیای بیرون برآیند، تنها کافی است که به والدینشان اعتماد کنند و اجازه بدهند آن‌ها در این خصوص راهنمایشان باشند. بسیاری از افکار و احتمالاتی که نوجوان‌ها از مشکلاتشان در ذهن دارند منطقی و واقعی نیست و اگر با بزرگ‌تر مورد اعتمادی درباره‌شان صحبت کنند، بسیاری از دغدغه‌ها و استرس‌هایشان برطرف خواهد شد. درس مهم دیگری که داستان کتاب صوتی گورناز به مخاطبان می‌آموزد این است که چطور اقدام شجاعانه‌ی یک نفر، می‌تواند آن چنان تأثیرگذار باشد که دیگران را نیز از خطر دور کند.

کتاب صوتی گورناز کاری از نشر نردبان و انتشارات سماوا است. این کتاب را با صدای روژین جشن سده می‌شنوید.

کتاب صوتی گورناز برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان، به ویژه دخترها، از شنیدن این کتاب سود خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی گورناز می‌شنویم

امروز موقع برگشتن از مدرسه گورخره رو دیدم. سر زنگ نقاشی می‌خواستم به دختر شلختهه که تازه فهمیدم اسمش گورینه است بگم صبر کنه با هم بریم خونه. اما نگفتم. ازش زیاد خوشم نمی‌آد. خوب شد نگفتم. اگه با اون می‌رفتم نمی‌تونستم با گورخره حرف بزنم. امروز هم کنار سینما بود. با خودم گفتم شاید اصلاً اینجا کار می‌کنه یا خونه‌ش اینجاست. می‌خواستم سلام کنم اما هل شده بودم و سم‌هایم می‌لرزیدند. کمی نزدیک شدم و گفتم: «س... س... سلام.» برگشت. مرا که دید چشم‌هایش برق زدند و گفت: «بهههه خانوم زیبای کوچه پشتی پارک! حالت چطوره؟ باز هم مامانت نیومده دنبالت؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
فصل یک
4 دقیقه
فصل دو
3 دقیقه
فصل سه
6 دقیقه
فصل چهار
7 دقیقه
فصل پنج
4 دقیقه
فصل شش
7 دقیقه
فصل هفت
4 دقیقه
فصل هشت
6 دقیقه
فصل نه
2 دقیقه
فصل ده
5 دقیقه
فصل یازده
8 دقیقه
فصل دوازده
4 دقیقه
فصل سیزده
8 دقیقه
فصل چهارده
3 دقیقه
فصل پانزده
6 دقیقه
فصل شانزده
5 دقیقه
فصل هفده
4 دقیقه
فصل هجده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گورناز
نویسنده
راویروژین جشن سده
ناشر چاپی نردبان
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۲۰۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گورناز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گورناز

برای دریافت کتاب صوتی گورناز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.