معرفی و دانلود کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز

عکس جلد کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز

یک پرونده‌ی قتل که سرنخ آن به یک کهنه سرباز جنگ ایران و عراق بازمی‌گردد، داستان کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز است. این کتاب به قلم نیما اکبرخانی نوشته شده و یک رمان جنایی تاریخی است که فضایی امنیتی دارد و تعقیب و گریز یک پلیس ناجا با یک قاتل رزمنده را روایت می‌کند و ما را با خود به بحبوحه‌ی انقلاب اسلامی ایران و همچنین جنگ هشت‌ساله می‌برد. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی ادبی جلال آل احمد شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز

حمیدرضا هدایتی سی و پنج سال دارد، پدر دو دختر است و برای استخدام در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) اقدام کرده است. مرکز گزینش ناجا فرایند استخدامیِ چندماهه را طی تنها چند روز به پایان می‌رساند و به‌سرعت او را استخدام می‌کند. همین مسئله برای او دشمن‌تراشی به همراه آورده و او را در میان همکاران آینده‌اش منفور ساخته است. اما دلیل این سرعت در استخدام چه بوده؟ گزینش ناجا چه خصوصیت‌هایی را در حمیدرضا دیده که او را به این سرعت به استخدام خود درآورده است؟ کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز به قلم نیما اکبرخانی با این مقدمه آغاز می‌شود.

کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز جلد اول از مجموعه کتاب عزرائیل است. ماجرای این کتاب با روایت زندگی حمیدرضا هدایتی آغاز می‌شود و به یک پرونده‌ی قتل می‌رسد. یک سر این پرونده‌ی قتل در کمال ناباوری به علی علیزاده، یک کهنه سرباز رزمنده در جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق، بازمی‌گردد. انگشت اتهاماتی به سمت آن کهنه سرباز اشاره می‌رود و پلیس او را مورد بازجویی قرار می‌دهد. به این ترتیب، در خلال این بازجویی‌ها به گذشته می‌رویم و تاریخ معاصر ایران را از نظر می‌گذرانیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز

داستان کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز در ژانر جنایی تریلر و تاریخی و با موضوع جاسوسی و امنیتی نوشته شده است. نویسنده در این کتاب از تاریخ پنجاه سال اخیر ایران الهام گرفته است و به‌ویژه بر رخدادهایی که در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، تمرکز می‌کند. همچنین اطلاعاتی از سازمان‌های سیاسی از جمله سازمان مجاهدین خلق، سازمان چریک‌های فدایی خلق و کومله به میان می‌آید و جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق مطرح می‌شود. جغرافیای داستان نیز از تهران تا دوحه و قبرس را در در بر می‌گیرد و فراز و نشیب‌های بسیاری را از نظر می‌گذراند.

دو داستان به موازات هم در کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز پیش می‌رود. داستان اول در زمان حال می‌گذرد و ماجرای بررسی پرونده‌ی قتل را روایت می‌کند. داستان دوم فلش‌بک‌هایی به گذشته می‌زند و شامل شرح زندگی علی علیزاده، همان کهنه سرباز متهم در دوران جنگ است. فضای تاریک و امنیتی کتاب پای مخاطب را به ماجراهای عجیب و هولناکی باز می‌کند که قاچاق بدن انسان فقط یکی از آن‌هاست!

کتاب صوتی عزرائیل برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان بلند در دوره‌ی پانزدهم جایزه ادبی جلال آل احمد شده است. این کتاب را نشر کتابستان معرفت به انتشار رسانده است و نشر صوتی سماوا وابسته به انتشارات سوره مهر با صدای پیمان قریب پناه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب عزرائیل

مجموعه کتاب عزرائیل مجموعه‌ای از رمان‌های نوشته شده در ژانر تریلر تاریخی و امنیتی است که به قلم نیما اکبرخانی به رشته‌ی تحریر درآمده. این رمان‌ها با پیش کشیدن پرونده‌های جنایی، ما را با خود به سفری در تاریخ معاصر ایران و کشورهای همسایه می‌برد و اطلاعات تاریخی را به واسطه‌ی یک روایت داستانی ساده و خوش‌خوان ارائه می‌کنند. نویسنده در این مجموعه تلاش کرده در فضایی تاریک و پر از تعلیق‌های جذاب آشنایی بیشتری از تاریخ معاصر به دست بدهد. این مجموعه را انتشارات کتابستان معرفت به انتشار رسانده است. نشر صوتی سماوا زیرمجموعه‌ی نشر سوره مهر نیز نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کرده و روانه‌ی بازار کتاب ایران نموده است. کتاب عزرائیل 1: کهنه سرباز نخستین جلد از این مجموعه است.

کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درباره‌ی تاریخ معاصر ایران کنجکاو هستید یا به رمان‌های جنایی، تاریخی و داستان‌های امنیتی و جاسوسی علاقه دارید، این کتاب مناسب شماست.

در بخشی از کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز می‌شنویم

حمیدرضا از مرکز نگهداری کودکان که بازگشت، بحث مختصری بابت تاخیرش با حاج صادق کرد. بعد چایی‌اش را خورد و برای بازجویی از سرهنگ محسن صادقی، افسر ارشد اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر ناجا که حالا تعلیق شده بود، به راه افتاد. مجادله با رئیس برخلاف معمول برایش ناراحت‌کننده نبود. می‌دانست پرونده را از او نمی‌گیرند. کسی را نداشتند که بهتر از خودش باشد. این ضعف مدیریت بود که نیروی زیردست حالا به آن واقف شده بود. اهرم فشار رئیس بی‌اثر بود. از قبل دستور داده بود که سرهنگ را از صبح در اتاق بازجویی بنشانند، تا ظهر که به سراغش می‌رود، خسته باشد. می‌دانست باید از کسی بازجویی کند که بخشی زیادی از عمرش را به بازجویی از دیگران گذرانده و فنون ضدبازجویی را بهتر از هر کسی می‌داند. یک پسر بی‌سرپرست در دوران سخت انقلاب و جنگ وقتی به یک افسر ارشد در اداره‌ای حساس تبدیل می‌شود، به این مفهوم است که سرسخت و زرنگ‌تر از خیلی‌هاست. حالا هم جناب سرهنگ در پرونده‌ای دخیل بود که مانندش را تا امروز هیچ کس جایی ندیده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
37 دقیقه
یک: صبحی متفاوت، با ظاهری معمولی
29 دقیقه
دو: شکارچی
33 دقیقه
سه: حمام خون
27 دقیقه
چهار: رفاقت به سبک عثمانی
31 دقیقه
پنج: کودکی کوتاه پیرمرد
32 دقیقه
شش: اسید یا چرخ‌گوشت؟ مسئله این است
39 دقیقه
هفت: سوزن، سیم‌چین و انبردست
50 دقیقه
هشت: آرپیجی، پنجره و خداحافظ
27 دقیقه
نه: بادکنک‌های هلیومی
40 دقیقه
ده: آن یکی جاعل
23 دقیقه
یازده: مدیترانه
19 دقیقه
دوازده: دنیای شیرین دریا
16 دقیقه
سیزده: سنگکی دولت‌آباد
17 دقیقه
چهارده: سه‌راه هله، سمت چپ
12 دقیقه
پانزده: بازرس ژاور
13 دقیقه
شانزده: زندان
4 دقیقه
هفده: قمار
7 دقیقه
هجده: در دام عنکبوت
40 دقیقه
نوزده: آغاز فصل جدید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات کتابستان معرفت
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز

برای دریافت کتاب صوتی عزرائیل 1: کهنه سرباز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.