معرفی و دانلود کتاب صوتی راه باریک آزادی

عکس جلد کتاب صوتی راه باریک آزادی
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه باریک آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه باریک آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی راه باریک آزادی به قلم دارون عجم اوغلو و جیمز ای. رابینسون می‌گوید آزادی تنها در دل یک دولت قدرتمند دست‌یافتنی می‌شود. این کتاب ضمن تعریف آزادی و پیگیری ردپای آن در تاریخ کشورهای مختلف جهان، رابطه‌ی میان دولت و آزادی را بررسی می‌کند و نقش جامعه در برقراری و حفظ آزادی را پیش می‌کشد. گفتنی است که این کتاب در فهرست برترین کتاب‌های فایننشال تایمز قرار دارد و جزو پرفروش‌ترین عناوین اقتصادی سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب صوتی راه باریک آزادی

شاید شما هم تصور کنید که مفهوم آزادی در تقابل با دولت معنا دارد و اگر یک دولت قوی بر کشوری حکفرما باشد، قطعا آزادی را نقض خواهد کرد. رابطه‌ی میان دولت و حدود آزادی همیشه پیچیده و بحث‌برانگیز بوده است. مواقع بسیاری در تاریخ به چشم می‌خورد که دموکراسی به راحتی از هم پاشیده و آزادی از دست رفته است. چرا دموکراسی آنقدر لرزان و متزلزل است؟‌ آیا مشکل از خود دموکراسی است یا ایراد کار را در جایی دیگر باید جست؟ کتاب صوتی راه باریک آزادی (The Narrow Corridor: States, Societies, and the Fate of Liberty) به قلم دارون عجم اوغلو (Daron Acemoglu) و جیمز ای. رابینسون (James Alan Robinson) به این پرسش‌ها می‌پردازد و راه‌حل را در امکان کنار هم قرارگیری دولت و آزادی می‌جوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی راه باریک آزادی تعریفی متفاوت از آزادی ارائه می‌دهد و به مقابله با دیدگاه تضاد دولت و آزادی می‌پردازد. از نظر نویسندگان کتاب حاضر، آزادی قطعا به وجود دولت نیاز دارد. بدون وجود دولت رسیدن به آزادی ممکن نیست، اما نکته‌ی مهم آنجاست که دولت به تنهایی نمی‌تواند برای شهروندان آزادی را به ارمغان آورد و یک جامعه‌ی قوی در دل یک حکومت قدرتمند است که آن را تضمین می‌کند. در عین حال باید این نکته را در نظر داشت که چنین وضعیتی همانند یک راه باریک است که هر لحظه امکان بیرون افتادن از آن وجود دارد، بنابراین چشمان همیشه مراقب جامعه باید از آزادی حراست کند. شهروندان باید فعالانه در امور سیاسی مشارکت داشته باشند و در مواقع لزوم دولت را پاسخگو یا حتی خلع کنند تا آزادی‌شان را از کف ندهند.

ساختاربندی کتاب صوتی راه باریک آزادی در پانزده فصل شکل گرفته است. این اثر رونق اقتصادی را نیز نیازمند یک جامعه‌ی قدرتمند در کنار دولتی قدرتمند می‌داند. در واقع بد نیست اشاره کنیم که نویسندگان آزادی و توسعه‌ی اقتصادی را وابسته به یکدیگر می‌دانند. از نظر آن‌ها ساختارهای اقتصادی یک جامعه می‌تواند کشور را از آزادی دور یا به آن نزدیک کند. بنابراین کتاب انواع ویژگی‌های اقتصادهایی را که خارج از راه باریک آزادی عمل می‌کنند، بر می‌شمارد و دولت‌های مختلف جهان از اروپا تا عربستان صعودی، چین و آمریکا را از همین نقطه نظر مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی راه باریک آزادی را جعفر خیرخواهان و سید علیرضا بهشتی شیرازی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات روزنه آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی کتاب پیش رو توسط احسان چریکی به روایت درآمده و به همت نشر صوتی آوانامه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی راه باریک آزادی

  • در فهرست برترین کتاب‌های فایننشال تایمز در سال 2019
  • در فهرست برترین کتاب‌های سال به انتخاب Kirkus Reviews
  • نامزد جایزه‌ی Lionel Gelber در سال 2020
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی اقتصاد بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب صوتی راه باریک آزادی

  • یک دولت قوی چطور می‌تواند با آزادی تضادی نداشته باشد؟ این همان پرسش مهمی است که اثر حاضر به آن می‌پردازد. این کتاب در عین تامل‌برانگیز بودن، سرگرم‌کننده نیز هست. (جرد دایموند، نویسنده‌ی کتاب «اسلحه، میکروب و فولاد»)
  • این اثر از کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند نیز بدیع‌تر و هیجان‌انگیزتر است. (مارتین ولف، فایننشنال تایمز)
  • با کتاب صوتی راه باریک آزادی قدم به راهی شگفت‌انگیز می‌گذاریم و از میان قاره‌ها و تاریخ بشری می‌گذریم تا اصول آزادی را کشف کنیم. نویسندگان حراست از آزادی و دموکراسی را بر عهده‌ی تک تک ما شهروندان می‌دانند که نکته‌ای بسیار مهم برای عصر حاضر است. (جرج اکرلوف، اقتصاددان امریکایی، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد)
  • چرا توسعه‌ی اقتصادی و استمرار لیبرال دموکراسی آن‌قدر سخت است؟ از بهترین کارهایی که به این موضوع پرداخته، کتاب حاضر است که با فراست تمام به این پرسش پاسخ داده. (فرید زکریا)

کتاب صوتی راه باریک آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان حوزه‌های تاریخ جهان، علوم سیاسی و اقتصاد سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی راه باریک آزادی می‌شنویم

ادموند مورگان در کتاب «برده‌داری آمریکایی، آزادی امریکایی» می‌پرسد چگونه شد که تعدادِ تا این اندازه فراوانی از نویسندگان اصلی قانون اساسی، یعنی جورج واشنگتن، جیمز مدیسون و توماس جفرسون در ویرجینیا برده داشتند؟ هر چه باشد جفرسون، نویسنده‌ی اصلی بیانیه‌ی استقلال، با افتخار می‌گفت: «ما این حقایق را بدیهی می‌دانیم؛ که تمامی مردان، شاید همان انسان‌ها، برابر آفریده شده‌اند؛ که آنان از سوی کردگار صاحب برخی حقوق غیرقابل‌سلب خلق شده‌اند که از جمله‌ی آنهاست حق زندگی، آزادی و دنبال کردن شادی؛ که برای تامین این حقوق، دولت‌هایی در میان انسان‌ها تاسیس می‌شود، دولت‌هایی که قدرت عادله‌شان را از رضایت شهروندان تحت حاکمیت خود به دست می‌آورند». در این بیان چیزهای بسیاری برای توجه وجود دارد، از جمله تمرکز بر مردان و نه افراد. در زبان انگلیسی از لفظ واحدی برای اشاره به انسان و مرد استفاده می‌شود. منظور نویسنده آن است که زنان در عمل مشمول این حقوق تلقی نمی‌شدند، ولی حتی صریح‌تر از آن، دولتی که جفرسون به عنوان صاحب ششصد برده در ذهن می‌پرورد، ظاهرا قصد نداشت نهایتا بر اساس رضایت همان بردگان یا دنباله‌گیری شادی توسط آنان تاسیس شود، بلکه اطمینان حاصل می‌کرد که آنان هیچ حقی برای ۸۷ سال بعدی نخواهند داشت. هدف مورگان صرفا محکوم کردن دورویی مندرج در این دیدگاه‌ها نیست. بلکه فهم پیوند میان برده‌داری و آزادی است. آن‌ها چگونه قرار بود در کنار هم به سر برند؟ ‌و آیا آزادی برای انسان سفید از برخی لحاظ مبتنی بر میزان زیادی عدم آزادی برای مردم سیاه نبود؟

اگر به آغاز استعمار ویرجینیا و تاسیس جیمز تاون از سوی کمپانی ویرجینیا در سال ۱۶۰۷ باز گردیم، خواهیم دید که هیچ برنامه‌ای برای واردات برده وجود نداشت. اولین و کانونی‌ترین پایه از طرح ابتدایی این شرکت بهره‌گیری از مردم بومی بود ولی در سرزمین ویرجینیا بومیان اندکی می‌زیستند. استفاده از کار اجباری افراد انگلیسی دومین پایه به حساب می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
نمونه‌ی سوم
27 دقیقه
معرفی کتاب و پیشگفتار
40 دقیقه
فصل اول: چگونه به پایان تاریخ می‌رسیم؟ - بخش اول
46 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
32 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
33 دقیقه
فصل دوم: ملکه‌ی سرخ - بخش اول
32 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
29 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
27 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
31 دقیقه
فصل سوم: اراده‌ی معطوف به قدرت - بخش اول
25 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
42 دقیقه
فصل چهارم: اقتصاد در بیرون از دالان - بخش اول
31 دقیقه
فصل چهارم- بخش دوم
34 دقیقه
فصل چهارم- بخش سوم
31 دقیقه
فصل پنجم: تمثال دولت خوب - بخش اول
36 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
31 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم
41 دقیقه
فصل ششم: قیچی اروپایی - بخش اول
35 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
41 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
33 دقیقه
فصل ششم - بخش چهارم
23 دقیقه
فصل ششم - بخش پنجم
35 دقیقه
فصل هفتم: حکم آسمانی - بخش اول
43 دقیقه
فصل هفتم- بخش دوم
32 دقیقه
فصل هفتم- بخش سوم
24 دقیقه
فصل هفتم- بخش چهارم
37 دقیقه
فصل هشتم: ملکه‌ی سرخ ورشکسته - بخش اول
35 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل هشتم- بخش سوم
32 دقیقه
فصل نهم: شیطان در جزئیات - بخش اول
36 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
34 دقیقه
فصل نهم - بخش سوم
38 دقیقه
فصل نهم - بخش چهارم
34 دقیقه
فصل دهم: فرگوسن را چه می‌شود؟ - بخش اول
32 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل دهم- بخش سوم
37 دقیقه
فصل دهم - بخش چهارم
32 دقیقه
فصل یازدهم: لویاتان کاغذی - بخش اول
32 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل یازدهم - بخش سوم
15 دقیقه
فصل یازدهم - بخش چهارم
33 دقیقه
فصل دوازدهم: فرزندان وهاب - بخش اول
23 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش دوم
19 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش سوم
36 دقیقه
فصل سیزدهم: ملکه‌ی سرخ مهارگسیخته - بخش اول
26 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش سوم
32 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش چهارم
18 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش پنجم
31 دقیقه
فصل چهاردهم: به سمت دالان - بخش اول
35 دقیقه
فصل چهاردهم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهاردهم - بخش سوم
27 دقیقه
فصل چهاردهم - بخش چهارم
23 دقیقه
فصل چهاردهم - بخش پنجم
32 دقیقه
فصل پانزدهم: زندگی با لویاتان - بخش اول
34 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش سوم
30 دقیقه
فصل پانزدهم - بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راه باریک آزادی
نویسنده،
مترجمجعفر خیرخواهان، سید علیرضا بهشتی شیرازی
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راه باریک آزادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راه باریک آزادی

برای دریافت کتاب صوتی راه باریک آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.