معرفی و دانلود کتاب صوتی آن شو که هستی

عکس جلد کتاب صوتی آن شو که هستی
قیمت:
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن شو که هستی

کتاب صوتی آن شو که هستی اثری از آلن واتس، فیلسوف، مدرس و نویسنده‌ی انگلیسی و شارح پرآوازه‌ی فلسفه آسیا و شرق است. واتس در این کتاب به بررسی مقابله‌ای تائوئیسم، مسیحیت، عرفان و سایر باورها و آموزه‌های دینی دست زده است تا از این راه مخاطبان خود را به گام‌نهادن در سفری معنوی سوق دهد؛ سفری که در آن می‌توانند وجود منحصربه‌فردشان را بیش‌ از پیش بشناسند و به آنی تبدیل شوند که باید.

درباره‌ی کتاب صوتی آن شو که هستی

آلن واتس (Alan Watts) در کتاب صوتی آن شو که هستی (Become What You Are) به شنوندگان اثرش کمک می‌کند با نوعی کنکاشِ معنامحور در چیستی حیات به ژرفای ماهیتِ محوری‌ترین مفهوم و پدیده‌ی زندگی‌شان‌ یعنی خویشتن خویش پی ببرند. این کتاب که بخشی از مقالات کوتاه منتشرشده‌ی واتس در سال‌های 1930 و برخی از مقالات انتشاریافته‌ی او در اواسط دهه‌ی 1950 را در بر دارد، با نیم‌نگاهی به تائوئیسم و مفاهیم بنیادین آن، بر موضوع زندگی در لحظه متمرکز است.

کتاب آن شو که هستی به مخاطبان خود کمک می‌کند تا به درک عمیق‌تری از باورهای شرقی دست پیدا کنند. آلن واتس رویکرد تائوئیستی هماهنگی عناصر زندگی را در برابر نمادگرایی روان‌شناختی مسیحیت قرار داده است تا توصیف روشن‌تری از فلسفه‌ی شرق بیان کرده باشد و از وصف‌ناپذیری آن بکاهد. آلن واتس تائو را به پویایی و دگرگونی تعبیر می‌کند. به باور او زندگی تنها در لحظه‌ی حال موجودیت می‌یابد، لحظه‌ای که با چنین نگرشی بی‌انتها و فناناپذیر به نظر می‌رسد و هم‌زمان هم ثابت و هم در حال تغییر و تحول است؛ همین مفهوم تغییر در عین ابدی بودن است که از نگاه آلن واتس معنای واقعی تائو به شمار می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آن شو که هستی

آلن واتس که شارح نام‌آشنای فلسفه‌ی شرق برای مخاطبان غربی‌ست، به آثارش در زمینه‌های متنوع و گسترده‌ای هم‌چون هویت، معنویت، تطبیق ادیان، الهیات، آگاهی و معنای زندگی شهره است. او در کتاب صوتی آن شو که هستی با زبانی روان و صریح و با دقتِ موشکافانه‌ی یک مفسر، به‌تفصیل اندیشه و باورهای شرقی را کاویده است. آلن واتس نیز همانند بسیاری از اندیشمندان بر این باور است که محدودیت‌های زبانی مانع از آن می‌شوند تا حقایق و تجارب روحی و معنوی به‌درستی در واژگان و جملات بگنجند و از این رو، از استعارات متعدد و شرح داستان‌های آموزنده برای انتقال پیام خود بهره برده است.

با شنیدن کتاب صوتی آن شو که هستی درمی‌یابیم گریز از زمان حال امکان‌پذیر نیست و با وجود این‌که اغلب در گیرودار رویدادهای گذشته یا پیش‌بینی رخدادهای آینده گرفتار هستیم اما زمان حال است که اندیشیدن درباره‌ی گذشته و آینده را برای ما ممکن می‌سازد. به زبان ساده‌تر یعنی ما از دریچه‌ی اکنونِ شگفت‌انگیز است که قادریم به گذشته و آینده بنگریم.

از دیگر موضوعاتی که آلن واتس در کتاب صوتی آن شو که هستی بدان پرداخته است می‌توان به لزوم و اهمیتِ وجود نیروهای متضاد در جهان اشاره کرد. به باور نویسنده، تاریکی و روشنایی، سرما و گرما، یین و یانگ و... بدون یکدیگر عاری از هستی و حیات خواهند شد چرا که وجود یکی نه‌تنها نافی که منوط و متکی بر دیگری است. بدون تاریکی، روشنایی وجود نخواهد داشت و بدون سرما، گرما. این تضاد و تقابل از این رو فرصتی را برای بشر فراهم می‌آورد که با الهام از اضدادی که به‌صلح و آرامش در کنار هم زیست می‌کنند، او نیز به درک عمیق‌تری از صلح و سکون در زندگی دست یابد.

آلن واتس با مطالبی که در کتاب صوتی آن شو که هستی بیان کرده است به ما نشان می‌دهد انسان در مقابل بی‌کرانگی جهان، موجودی بسیار کوچک و فاقد اهمیت است اما درست همین کوچک‌انگاری باعث می‌شود که اثر او بر پدیده‌های جهان نادیده انگاشته شود و از این رو، نتیجه می‌گیرد که ارزش پدیده‌ها در کیفیات آن‌ها نهفته است و نه در کمیتِ آنان.

کتاب صوتی آن شو که هستی از جمله آثاری است که پس از درگذشت آلن واتس منتشر شده است. انتشارات نگاه معاصر این کتاب را با ترجمه‌ی سعید اسفندیاری مطلق و علی گلزاریان به چاپ رسانده است. نسخه‌ی ‌شنیداری این کتاب را به کوشش آوانامه و با خوانش ایمان رئیسی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب آن شو که هستی

  • این‌طور به نظر می‌آید که پیش‌گام‌ترین مفسر آموزه‌های شرقی برای غرب یعنی آلن واتس، از استعداد ناب و نادری در به رشته‌ی تحریر درآوردنِ نانوشتنی‌ها برخوردار بوده است. (لس‌آنجلس تایمز)

کتاب صوتی آن شو که هستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان کتاب‌های عرفان و معنویت هستید و اگر مطالب خودآگاهی و خودسازی برای شما جذابیت بسیاری دارد، شنیدن کتاب صوتی آن شو که هستی تجربه‌ای آموزنده و لذت‌بخش برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آن شو که هستی می‌شنویم

مطمئن باشید زمانی که بیش از حد بر روی رنج، انضباط، قدرت تحمل و نیروی اراده تأکید می‌شود و گفته می‌شود که این موارد پیش‌نیاز و شروط لازم برای ورود به پادشاهی خداوند یا ملکوت الهی هستند، نوعی روحانی‌گرایی و فریب و حقه‌بازی پالایش‌شده در کار است. اما در اصل چنین صحبت‌هایی تنها مانند سازش با شرایط سخت و ناخوشایند یک شغل به امید فردایی بهتر است. بدین معنا که ما در این جریان وانمود می‌کنیم که یک زندگی پر از سرخوردگی و ناکامی در حقیقت یک دستاورد معنوی و روحانی عظیم بوده است.

گاهی‌اوقات ممکن است این نوع نگاه و برداشت تنها یک اشتباه صادقانه باشد زیرا افرادی وجود دارند که تنها زمانی آنچه را که همیشه در نزدیکی آن‌ها بوده است کشف می‌کنند که سفری طولانی و دردناک داشته باشند و بر این باورند که تنها راه ممکن همیشه سخت‌ترین و ناخوشایندترین راه است. اما در بعضی مواقع این‌گونه صحبت‌ها در واقع یکی از انواع زشت و پلید موعظه و خطابه است که متأثر از افرادی‌اند که گمان می‌کنند آموزگاران و مدیران هم‌نوعان خود هستند. اما موعظه‌های آنان هرگز کمترین تأثیر خلاقانه‌ای ندارند زیرا تنها انگیزه‌ها و محرک‌هایی که برای اعمال و رفتار انسان معرفی می‌کنند شرم، ترس یا گناه است و زمانی که ما به چنین انگیزه‌هایی پاسخ می‌دهیم تنها مرهمی بر غرور آسیب‌دیده‌ی منیت خود می‌یابیم، مرهمی که خودمحوری ما با حرارت و اشتیاق ویژه‌ای بر روی آن رشد و نمو می‌یابد و شکوفا می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
نمونه‌ی سوم
14 دقیقه
معرفی کتاب و پیش‌گفتار گردآورنده
37 دقیقه
فصل اول: پارادوکس خودانکاری
7 دقیقه
فصل دوم: آن شو که هستی
30 دقیقه
فصل سوم: انگشت و ماه
7 دقیقه
فصل چهارم: اهمیت
32 دقیقه
فصل پنجم: تا ئو و وو-وی
9 دقیقه
فصل ششم: شیوه‌ی سرخوشانه
33 دقیقه
فصل هفتم: پرندگان در آسمان
6 دقیقه
فصل هشتم: راه رفتن روی چرخ
28 دقیقه
فصل نهم: زبان تجربه‌ی متافیزیکی - قسمت اول
33 دقیقه
فصل نهم: زبان تجربه‌ی متافیزیکی - قسمت دوم
7 دقیقه
فصل دهم: نیات پاک
32 دقیقه
فصل یازدهم: ذن
30 دقیقه
فصل دوازدهم: یگانه
32 دقیقه
فصل سیزدهم: آیا ناخودآگاه وجود دارد؟
29 دقیقه
فصل چهاردهم: آن رخداد دوردست الهی
19 دقیقه
فصل پانزدهم: تمثیل دم گاو
25 دقیقه
فصل شانزدهم: دومین فناناپذیر
35 دقیقه
فصل هفدهم: مسئله‌ی ایمان و عمل در بودیسم - قسمت اول
34 دقیقه
فصل هفدهم: مسئله‌ی ایمان و عمل در بودیسم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل هفدهم: مسئله‌ی ایمان و عمل در بودیسم - قسمت سوم
13 دقیقه
فصل هجدهم: فردا هرگز نمی‌آید
12 دقیقه
فصل نوزدهم: حقیقت چیست؟
27 دقیقه
فصل بیستم: تولد پسر الهی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن شو که هستی
نویسنده
مترجمسعید اسفندیاری مطلق، علی گلزاریان
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات نگاه معاصر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن شو که هستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن شو که هستی

برای دریافت کتاب صوتی آن شو که هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.