معرفی و دانلود کتاب صنایع آینده

عکس جلد کتاب صنایع آینده
قیمت:
۸۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صنایع آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صنایع آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صنایع آینده

کتاب صنایع آینده، خواننده را با تحولات فناورانه‌‌ای آشنا می‌سازد که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک رخ دهد. الک راس، نویسنده‌ی این کتابِ پرفروش نیویورک تایمز، اطلاعاتی برای آماده شدنِ صاحبان صنایع، تاجرها و کارآفرینان با هدفِ بهره‌مندی از این تحولات و شکار فرصت‌های تجاری در این اثر مطرح کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با پیش‌بینی‌هایی درباره‌ی تحولات فناوری که در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد، آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب صنایع آینده

کتاب صنایع آینده (The Industries of the Future)، منبعی برای کسب اطلاعات درباره‌ی تحولات دنیای فناوری در دهه‌های پیش‌رو است. الک راس (Alec Ross)، در این اثر به بررسی پیشرفت‌های فناوری در سال‌های آینده می‌پردازد. انتظار می‌رود این پیشرفت‌ها در آینده‌ای نزدیک به‌طور قابل‌توجهی بر اقتصاد جهانی تأثیر بگذارند. پیش‌بینی‌های الک راس در این کتاب، ماحصل تجربه‌های وی در مشاوره به وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده و هم‌صحبتی با مدیران تراز اولِ شرکت‌های بین‌المللی است.

رباتیک و هوش مصنوعی، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که انتظار می‌رود در سال‌های آینده با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو شود. بررسی چگونگیِ تکاملِ سریعِ ربات‌ها از اتوماسیونِ کارخانه گرفته تا انجام وظایف پیچیده در کنار انسان‌ها، در ادامه‌ی این اثر مطرح شده است. توانمندیِ هوش مصنوعی برای تحول صنایع مختلف مانند حمل‌و‌نقل و تولید را می‌‌توان از دیگر تحول‌های چشمگیر صنایع آینده دانست. ژنتیک، یکی دیگر از حوزه‌هایی است که نویسنده در این کتاب به آن پرداخته است. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، توانمندیِ دانشِ بشر برای تجزیه و تحلیل دی.‌اِن‌.اِی انسان به میزان زیادی افزایش پیدا کند. این توانمندی، پیشرفت‌هایی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها به دنبال خواهد داشت. با خواندن کتاب صنایع آینده در جریان ملاحظات اخلاقیِ پیرامونِ دستکاری دی.‌اِن‌.‌ای قرار خواهید گرفت.

امنیت سایبری، حوزه‌ی دیگری است که انتظار می‌رود در آینده دگرگون شود. با گسترش اینترنت و برقراری بیشتر ارتباط‌های مجازی، تهدیدات ناشی از حملات سایبری نیز افزایش می‌یابد. بیشتر شدن این تهدیدها، نقش امنیت سایبری را در صنایع آینده پررنگ‌تر خواهد کرد. تجزیه‌وتحلیلِ راه‌حل‌های تقویت امنیت سایبری، یکی دیگر از بحث‌هایی است که با مطالعه‌ی کتاب از آن آگاه می‌شوید.

الک راس در این اثر از پیشرفت‌های چشمگیر کلان‌داده‌ها و نفوذ بیشتر رمز‌ارزها در آینده‌ای نزدیک سخن رانده است. به گفته‌ی‌ نویسنده، رمزارزها در 10 سال آینده، جای خود را در تراکنش‌های بین‌المللی بیشتر باز می‌کنند. نفوذ بیشتر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و احتمال اختلال رمزارزها در سازوکار موسسه‌های مالیِ سنتی، در این کتاب پیش‌بینی شده است. بررسی فایده‌ها و آسیب‌های مرتبط با رمزارزها، یکی دیگر از بحث‌های کتاب صنایع آینده به حساب می‌آید. پیشرفت‌های فناوری، فقط قسمتی از چالش‌های سال‌های آینده به حساب می‌آیند. نیاز به آموزش و توسعه‌ی نیروی کار برای فعالیت در صنایع مختلفی که روزبه‌روز از فناوری‌های جدیدی بهره می‌گیرند، یکی دیگر از چالش‌هایی است که در عرض چندین سال آینده، جامعه‌ی بشری با آن روبه‌رو خواهد شد. صاحبان صنایع باید سازوکاری نوآورانه و به‌روز برای آموزش دائمِ نیروهای کار فراهم کنند.

با مطالعه‌ی این اثر، فرا می‌گیرید که با درک فناوری‌هایی که آینده‌ی صنایع را شکل می‌دهند، سازگاری و آمادگی بهتری برای تغییرات آینده در صنایع مختلف داشته باشید. این آمادگی به شما کمک می‌کند تا از فرصت‌هایی که پیشرفت‌های فناوری مهیا می‌کند، بیشترین بهره را ببرید.

کتاب صنایع آینده را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، روانه‌ی بازار کرده. مرتضی شانی، مترجم این کتاب است.

نکوداشت‌های کتاب صنایع آینده

  • در دنیایی که هر روز آشفته‌تر می‌شود، الک راس، یکی از معدود افرادی است که می‌تواند الگوهایی در این آشوب ببیند و مسیر آینده را نشان دهد. او از دانش و تخصص بسیار متنوعی برخوردار است که به وی امکان می‌دهد با نگاهی چندجانبه به چالش‌های جهان بنگرد و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای تحولات دنیا مطرح کند. (اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل و نویسنده‌ی کتاب عصر جدید دیجیتال)
  • کتاب صنایع آینده، تصویری جذاب از آینده‌ی صنایع مختلف ارائه می‌دهد. مطالب این کتاب سرشار از دیدگاه‌هایی سودمند پیرامون جدیدترین تحقیقات زیست‌فناوری، سیاستمداری و کارآفرینی است. راس به شیوه‌ای جذاب می‌نویسد و این کتاب برای همه جذاب خواهد بود، چه کسانی که این حوزه‌ها را به دقت دنبال می‌کنند و چه کسانی که هنوز هوندا را بیشتر به‌عنوان یک شرکت خودروسازی می‌شناسند تا یک شرکت رباتیک. (فُوربز)

  • راهنمایی روشنگر و آگاهی‌بخش، حتی در پیچیده‌ترین مسائل فنی. (فاینَنشال تایمز)

کتاب صنایع آینده برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران فناوری‌های نوین از این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صنایع آینده می‌خوانیم

دو قدرت بزرگ اقتصادی در حال ترقی دنیا، چین و هند هستند که هر دو تلاش دارند باز شدن را مطابق روش خودشان انجام دهند. این دو کشور با هم یک سوم جمعیت جهان را دارند و در توسعه تاریخ انسان گام‌های سریعی برداشته‌اند. اصلاحات اقتصادی نیم میلیارد انسان را در چین و بیش از نصف جمعیت هند را از فقر نجات داد. اصلاحات هر دو کشور قحطی زده با میلیون‌ها نفر کشته، قرن بیستم را به بزرگ‌ترین اقتصادهای پرجنب و جوش دنیا تبدیل کرد. آینده آن‌ها، تغییرات تحول آفرین در جزء جزء آنچه در سه دهه قبل داشتند را، خواهد دید.

برای دهه‌ها چین تا حدودی باز بودن اقتصادی و سیستم بسته سیاسی را به نمایش می‌گذاشت که رشد با کارگران آگاه در مراکز تولیدی اتفاق می‌افتد؛ اما اکنون دنبال اینست که ثابت کند که می‌توان شرایط خودی برای نوآوری به وجود آورد. سؤال اصلی برای چین این است که آیا مدل باز بودن اقتصادی و کنترل سخت سیاسی می‌تواند منجر به نوآوری واقعی شود. در حالیکه به‌نظر می‌رسد که اقتصاد دانش‌بنیان با مانع مواجه شده است. به‌عنوان مثال، موفقیت‌های چین در اقتصاد اینترنتی یا از ساختن گزینه چینی، از تکنولوژی‌های اختراع شده قبلی ایالات متحده و یا کانادا (با دزدیدن دارایی‌های فکری برای ساخت آن‌ها) است و یا از تأمین و ساخت ارزان قیمت سخت افزار برای کمپانی‌های غیر چینی است.

گرچه انگیزه‌های کنترل مستبدانه از طرف پکن توسعه اقتصاد دانش - بنیان را با مانع روبرو کرده؛ ولی روح نوآوری در چین را نکشته است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: ضرورت اجتناب ناپذیر طبیعت در حال حاضر؛ تطبیق بده یا نابود شو
طرف اشتباه جهانی‌سازی
رشد در اقتصاد قدیمی
بعد صحیح جهانی شدن
صنایع آینده
فصل اول: روبات‌ها می‌آیند
دورنمای ژئوروباتیک
انسانی کردن روبات‌ها
آیا تک گرایی بروز خواهد کرد؟
اما آیا این جواب می‌دهد؟
ماشین جای من
روبات و مشاغل
فصل دوم: آینده ماشین انسان
ژنومیک: سرطان را دور می‌کند
هک کردن مغز
نتایج غیر عمدی
شُش خوک و ماموت‌های پشم آلو
ادامه با تعلق به ژنومیک
نوآوری برای هرکس
هر چیزی که ما درباره علوم زیستی می‌دانیم تغییر خواهد کرد
فصل سوم: کدگزاری پول، بازار و اعتماد
پول کدگذاری شده، اسکوئر (مربع)
بازارهای کد شده به شرق و جنوب می‌روند
کد‌ گذاری اقتصادهای آفریقائی
اقتصاد مشارکتی: بازار‌های اعتماد کد شده
بیت کوین و دفتر عمومی Bit Coin & Chainblock
موردکاوی در پول کدگذاری شده
هک شده!
زنجیره بلوکی و تشکیلات
زنجیره بلوکی به‌عنوان پروتکل بعدی
آینده اعتماد کد گذاری شده
بنابراین افق پول‌های دیجیتال آینده چگونه خواهد بود؟
فصل چهارم: تبدیل کد به سلاح
جهان جنگ سرد را پشت سر گذاشت که فقط وارد جنگ کد شود
انواع حمله‌های سایبری
هوا، زمین، دریا، فضا و سایبرفضا
حمله سایبری همه چیز
عملیات کلند استاین: حتی جاسوسان می‌ترسند
حمله روسیه با روبات و چکمه
جنگ سرد به جنگ کد
مجتمع صنعت-سایبر: تبدیل کد به سلاح به‌عنوان یک صنعت آینده
فصل پنجم: داده‌ها: مواد اولیه عصر ارتباطات
شما به چند زبان صحبت می‌کنید؟
نه میلیارد نفر به خوردن نیاز دارند
فین تک: سیستم داده‌های مالی
حاضر در همه جا
خویشتن‌های کمیت شده ما
داده‌های گنگ
فصل ششم: جغرافیای بازارهای آینده
تخصص دامنه
شهرها به‌عنوان قطب‌های نوآوری
چشم انداز ناپایدار
قرن بیست و یکم زمان وحشتناک برای کنترل مستبدانه است
خطوط نان و باند پهن
بسته برای کسب وکار
اوکراین: برخورد بین باز و بسته
گزینه‌ها
2.5 میلیارد نفر
196 کشور و 196 انتخاب
نصف جهان
چه چیزی را چین و ژاپن به ما می‌گوید
حوزه دیجیتال
جهش بزرگ یا عقب ماندگی دائمی
نتیجه‌گیری: مهم‌ترین شغل که شما خواهید داشت
واژه‌نامه انگلیسی - فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صنایع آینده
نویسنده
مترجممرتضی شانی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-964-468-596-5
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صنایع آینده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صنایع آینده

برای دریافت کتاب صنایع آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.