معرفی و دانلود کتاب شاعران از یاد رفته

عکس جلد کتاب شاعران از یاد رفته
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاعران از یاد رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاعران از یاد رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاعران از یاد رفته

کتاب شاعران از یاد رفته با هدف حفظ و انتقال نام و آثار شاعران گمنام ایرانی گردآوری و نگاشته شده است. تاریخ فرهنگ و ادبیات فارسی سرشار از هنرمندانی است که با ذوق و قریحه‌ی غیرقابل‌ انکار خود خدمت بی‌نظیری در راستای غنای ادب و هنر این سرزمین کرده‌اند و با این حال به دلیل کم‌لطفی محافل ادبی زمان خود یا شاید به دلیل عدم دسترسی به امکانات مناسب، نامی از آن‌ها در طول تاریخ باقی نمانده است. ندا ترابی و فاطمه ترابی با گردآوری اشعار برخی از زنان کمتر شناخته شده‌ی ایرانی تلاش کرده‌اند قدمی در راستای بقا و غنای تاریخ ادبیات ایرانی و جبران این کوتاهی‌های تاریخی بردارند.

درباره‌ی کتاب شاعران از یاد رفته

زنان ایرانی برخی از بااستعدادترین و هنرمندترین افراد این سرزمین را شامل می‌شوند که نقش بسیار پررنگی در خلق و توسعه‌ی امکانات علمی و فرهنگی این سرزمین ایفا کرده‌اند و با این حال در تاریخ این مملکت بیش از هر گروهی مورد کم‌لطفی و بی‌توجهی از طرف همگان قرار گرفته‌اند. در شمار بزرگ‌ترین هنرمندان و شاعران این سرزمین، تعداد هنرمندان زنی که آثارشان بقا پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته از اندازه‌ی انگشتان دست بیشتر نیست. البته که مسائل اجتماعی و فرهنگی و کمبود امکانات آموزشی و فنی مناسب برای زنان در طول تاریخ نقش مهمی در این مسئله داشته است. اما آیا این به معنای آن است که در میان زنان ایرانی هیچ اثری از استعداد و ذوق علمی و هنری نبوده است؟ ندا ترابی و فاطمه ترابی در کتاب شاعران از یاد رفته تلاش می‌کند خلاف این امر را ثابت کند.

معرفی و دانلود کتاب شاعران از یاد رفته

گردآورندگانِ کتاب شاعران از یاد رفته با بررسی و پژوهش در مجلات، نشریات، کتاب‌ها و آثار گمنام به جا مانده از آثار ادبی سده‌ی اخیر، تلاش کرده‌اند تا به جمع‌آوری منبعی ارزشمند از آثار شاعران زن ایرانی که در طول تاریخ کمتر شناخته شده‌اند دست بزنند. آن‌ها در این کتاب به معرفی مختصر ده‌ها شاعر زن ایرانی و در ادامه ارائه‌ی برخی از بهترین قطعات آن‌ها پرداخته‌اند. از نحوه‌ی زندگی و مرگ برخی از این شاعران هیچ اطلاعاتی در دست نیست و تنها چیزی که از آن‌ها به دستمان رسیده قطعاتی از اشعارشان است. اما برای دیگر شاعران، چند سطری به شرح حال و احوال و زندگی‌شان اختصاص داده شده و در ادامه قطعاتی از اشعار منظوم سروده شده به وسیله‌ی آن‌ها چاپ گردیده است.

کتاب شاعران از یاد رفته به همت ندا ترابی (لکا) و فاطمه ترابی از سوی انتشارات ویکتور هوگو به دست مخاطبان می‌رسد.

کتاب شاعران از یاد رفته برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب شاعران از یاد رفته به تمام علاقه‌مندان ادبیات و شعر فارسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شاعران از یاد رفته می‌خوانیم

جمیله (نام خانوادگی ایشان در دست نیست) با تخلص «فصیحه» در یزد چشم به جهان گشود و در زمان شاه عباس بزرگ به اصفهان آمد و در همان جا ازدواج کرد. وی پس از چند سال زندگی در هندوستان به وطن خویش باز می‌گردد. ابیات زیر از جمله سروده‌های اوست.

دیگر نه ز غم نه از جنون خواهم خفت
نی از دل غمدیده بخون خواهم خفت
زین گونه به بست نرگست خواب مرا
در گور حیرتم که چون خواهم خفت

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
فاطمه سلطان
بدری تندری
فخری
فخر عظمی
افخم السادات سلطانی
فروغ میردامادی
قره العین
جمیله
قمر آریان
شمس جهان کسمائی
کوکب خراسانی
کوکب غفاری
هاج گوهر خانم
گیتی
لعبت
ماهرخ پور زینال
ماه منیر شریعتمداری
مریم ساوجی
محجوبه
ماه شرف خانم
شمس الملوک مصاحب
ملوک حسینی
ملولی
منیر
منیژه حمیدی
مهر ارفع جهانبانی
مهرالنساء
مهستی
مهکامه
مهین دخت معتمدی
مهین دخت دارائی
مینو میر قنبری
مینا امامی
مینو امانی
نور الهدی منگنه
نور سیاره گیلانی
بانو همایون فیض ربانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاعران از یاد رفته
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-7497-50-2
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شاعران از یاد رفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شاعران از یاد رفته

برای دریافت کتاب شاعران از یاد رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.