معرفی و دانلود کتاب سکوت باران

عکس جلد کتاب سکوت باران
قیمت:
۸۶,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سکوت باران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سکوت باران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سکوت باران

داستانی جنایی با پیچیدگی‌های فراوان که شناخت قاتل را برای خواننده دشوار می‌کند، حتماً مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. کتاب سکوت باران نوشته‌ی لوئیس آلفردو گارسیا روزا در ژانر جنایی و معمایی، از کتاب‌های پرفروش برزیلی است که در میان این‌گونه رمان‌ها، فضایی متفاوت و جذابیت‌هایی تازه را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. این کتاب از برندگان جایزه‌ی پرمیو جابوتی، از جوایز ادبی برزیل بوده است.

درباره‌ی کتاب سکوت باران

داستان جنایی و پررمزوراز مرگ نابه‌هنگام کاروالیوی جوان در کتاب سکوت باران (The Silence of the Rain) به قلم لوئیس آلفردو گارسیا روزا (Luiz Alfredo Garcia-Roza)، نویسنده‌ی برزیلی، به نگارش درآمده است. این کتاب که در ژانر جنایی و معمایی می‌گنجد، داستانی پیچیده از قتل، روابط جنسی نامتعارف و فساد را در بر دارد و انتشارات راه طلایی آن را با ترجمه‌ی زهره دباغ، برای مخاطبان فارسی‌زبان منتشر کرده است. این داستان برزیلی، از پرفروش‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های جنایی و معمایی جدید است که در سال 1997 برنده‌ی جایزه‌ی پرمیو جابوتی (Prêmio Jabuti)، سنتی‌ترین جایزه‌ی ادبی برزیل شد.

معرفی و دانلود کتاب سکوت باران

در یک پارکینگ در مرکز ریودوژانیرو، جسد ریکاردو کاروالیو، مدیر اجرایی یک شرکت، داخل ماشینش پیدا می‌شود؛ درحالی‌که گلوله‌ای به مغزش شلیک شده است. به نظر می‌رسد که وی دزدیده شده و سپس به قتل رسیده است. اما سرنخ‌های کمی از ماجرای رخ‌داده وجود دارد. اسلحه و کیف او نیز در هیچ کجا پیدا نمی‌شود. چنین مواردی را همیشه به بازرس اسپینوزا ارجاع می‌دهند. اسپینوزا یک کارآگاه معمولی نیست. او ذهن یک فیلسوف و قلب یک عاشق را دارد. ضمناً تجربه کافی را دارد تا درک کند چیزها به‌ندرت همانی هستند که در ابتدا به نظر می‌رسند. هنگامی که اسپینوزا تلاش می‌کند تا از آنچه برای کاروالیو و منشی‌اش رز، اتفاق افتاده پرده بردارد، متوجه می‌شود که ریکاردو اخیراً یک بیمه‌نامه‌ی عمر میلیون‌دلاری گرفته است.

در رمان سکوت باران به قلم لوئیس آلفردو گارسیا روزا، سه زن نقش کلیدی ایفا می‌کنند. بیا، بیوه‌ی زیبای کاروالیو؛ آلبا،‌ دوست‌دختر قوی و اغواگر مردی که به بیا علاقه‌مند است و رز، منشی وفادار و اسرارآمیز کاروالیو. اما واقعاً چه روابطی در این بین وجود دارد؟ کششِ دیگر این رمان پلیسی، علاقه‌ی اسپینوزا به بیوه‌ی زیبای کاروالیوست که یکی از مظنونان اصلی این پرونده محسوب می‌شود. وقتی که دو جسد دیگر پیدا می‌شود و یک آدم‌ربایی اتفاق می‌افتد، اسپینوزا مجبور می‌شود پیش از آنکه افراد بیشتری قربانی شوند، روند تحقیقات را وارد مرحله‌ی تازه‌ای کند.

خلاصه آنکه می‌توان ادعا کرد کتاب سکوت باران از لوئیس آلفردو گارسیا روزا، یک رمان جنایی هوشمندانه و غیرمتعارف از ادبیات آمریکای لاتین است که می‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را با علایق گوناگون درگیر کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی اسرار بازرس اسپینوزا

کتاب سکوت باران، جلد اول از مجموعه‌ی هفت‌جلدی «اسرار بازرس اسپینوزا (Inspector Espinosa Mysteries)» است. این مجموعه‌ی هفت‌جلدی از لوئیس آلفردو گارسیا روزا، شامل داستان‌هایی جنایی از ادبیات برزیل می‌شود که جلد اولش را زهره دباغ ترجمه کرده و نشر راه طلایی آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب سکوت باران

  • رمانی با پیرنگی جذاب و شخصیت‌هایی اسرارآمیز که همیشه یک قدم جلوتر از کارآگاه هستند. (پابلیشرز ویکلی)
  • آمیزه‌ای عجیب و جنجالی از تعلیق‌های روان‌شناختی و پلیسی که یکی از رمان‌های پرفروش برزیلی را شکل داده است. این رمان برای کسانی که از اسرار پیچیده‌‌ی نهفته در نقاط مختلف جهان لذت می‌برند، جذاب خواهد بود. (مجله‌ی لایبرری)
  • یک رمان جنایی زیبا از یک رمان‌نویس برزیلی پرفروش. (بوک لیست)
  • خوانندگانی که دوست دارند داستان، چیزی بیش از یک پیرنگ سریع و پیچیده داشته باشد، در این کتاب چیزهای زیادی پیدا خواهند کرد که به شگفتی واداردشان. رمان سکوت باران سبب می‌شود تا مخاطب هوای تازه‌ای را در ژانر رمان جنایی تنفس کند. (روزنامه‌ی لس‌آنجلس تایمز)
  • لوئیس آلفردو گارسیا روزا از رمانی رازآلود به‌عنوان رسانه‌ای بسیار گویا برای طرح ایده‌هایش استفاده می‌کند. (روزنامه‌ی واشنگتن پست)

اقتباس سینمایی از کتاب سکوت باران

در سال 2020 بر اساس کتاب سکوت باران، فیلمی با همین نام (Silence of the Rain) به کارگردانی دنیل فیلهو (Daniel Filho)، کارگردان برزیلی، اقتباس شده است.

کتاب سکوت باران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی علاقه‌مند هستید، کتاب سکوت باران یکی از انتخاب‌های مناسب برای شماست. همچنین این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات آمریکای لاتین مفید و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب سکوت باران می‌خوانیم

اسپینوزا سؤال کرد: «دربان ‌می‌تونه اون مرد رو توصیف کنه؟»

«نه خیلی دقیق. مردی حدود چهل‌ساله، قدبلند، خوش‌قیافه، با صدایی گیرا و ‌ خوش‌اخلاق. دربان گفت که اگه ببیندش، می‌تونه شناساییش کنه.» ولبر برای تأکید بیشتر بر روی ‌چیزی‌که می‌خواست بگوید، مکثی کرد. و یه چیز جالب! اهالی ساختمون، پارکینگ اختصاصی ندارن و وقتی می‌آن، سوئیچ ماشین رو به دربان می‌دن تا ماشین‌شون رو پارک کنه. بیشتر اهالی، بین ساعت‌های هشت و نه شب سروکله‌شون پیدا ‌می‌شه و دربان مجبوره برای پارک کردن ‌ماشین‌هاشون، چندین و چندبار از جاش بلند شه. بنابراین مظنون دوست‌داشتنی ما می‌تونست طی یکی از اون ‌غیبت‌ها وارد شده باشه.

آره جالبه. اما من واقعاً فکر نمی‌کنم کسی که قصد ربودن یا کشتن شخصی رو داره، این کار رو نزدیک محل زندگیش و در یه جای عمومی انجام بده. کارآگاه جوان با لاقیدی ادامه داد: «ممکنه کسی مکالمه‌ی رز با بی‌آ رو شنیده باشه، قبل از رز از محل کار زده بیرون و تو ایستگاه اتوبوس منتظرش مونده تا مانع حرف زدنش با بی آ بشه.»

احتمال سوم اینه که همه‌ی ‌این‌ها تصادفی باورنکردنیه و ناپدید شدن اون، هیچ ربطی به مرگ کاروالیو نداره. ولی من همچین اعتقادی ندارم. سعی کن بفهمی که ممکنه به چه کسی توی شرکت گفته باشه که می‌آد این‌جا یا کی ‌می‌تونست صحبت تلفنی اون رو شنیده باشه. باید دوباره با خانم بی‌آ صحبت کنم و سر دربیارم کی اون یادداشت رو براش فرستاده.

اسپینوزا جزئیات بیشتری را برای ولبر بازگو نکرد. آن قسمت ماجرا که آن مرد از دربان خواست که یادداشت فوراً به دست بی‌آ برسد، توجهش را جلب کرد. شاید دربان می‌خواست ‌این‌طوری جلوه دهد که بی‌آ ساعت هشت - یعنی زمان احتمالی ناپدید شدن رز - در خانه بوده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: دو مهارت
بخش دوم: اکتبر
بخش سوم: نامه‌ی پاره شده
بخش چهارم: او ترجیح می‌دهد، این کار را نکند!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سکوت باران
نویسنده
مترجمزهره دباغ
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات361
زبانفارسی
شابک978-622-5638-10-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سکوت باران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سکوت باران

برای دریافت کتاب سکوت باران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.