معرفی و دانلود کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد

عکس جلد کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد
قیمت:
۷۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد

کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد نوشته‌ی امیرسلیمان شهبازی و مژگان دارابی منبعی است که چیستی و چرایی اعتیاد را به شیوه‌ای ساده و در عین حال، علمی، تبیین می‌کند و درباره‌ی چگونگی رهایی از آن سخن می‌گوید. نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند، مطالبی را که برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به مقوله‌ی اعتیاد لازم است، در اختیار خوانندگان قرار دهند.

درباره‌ی کتاب سه گام در کنترل اعتیاد

امروزه یکی از رایج‌ترین و مخرب‌ترین آسیب‌های اجتماعی در همه‌ی جوامع، اعتیاد است. دچار شدن به اعتیاد علاوه‌بر به خطر انداختن سلامت جسمانی افراد، سلامت اجتماعی را نیز به خطر خواهد انداخت. تلاش برای کنترل این آسیب اجتماعی نیز، به کسب دانش و اطلاعات احتیاج دارد. امیرسلیمان شهبازی و مژگان دارابی در کتاب سه گام در کنترل اعتیاد، تصویری جامع و علمی از مقوله‌ی اعتیاد را با زبان و بیانی ساده در اختیار جامعه قرار داده‌اند. نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند تمام مسائل مربوط به اعتیاد را در فصل‌های جداگانه جمع‌آوری و کتابی جامع و کاربردی در این موضوع، به مخاطب عرضه کنند.

مؤلفان کتاب را به سه گام تقسیم کرده‌اند؛ گام‎‌هایی که در کنترل اعتیاد نقش بسزایی دارند:

گام اول مربوط به شناخت اعتیاد است. در این بخش نویسندگان با بیانی ساده اما جامع، چیستی اعتیاد و رابطه‌ی آن با عادت را تبیین می‌کنند. علاوه‌بر آن، زمینه‌های شکل‌گیری اعتیاد و اهداف و اغراضی که معتادان را به اعتیاد سوق می‌دهند، در این بخش بررسی شده‌اند.

گام دوم انواع اعتیاد را به مخاطبان معرفی می‌کند و انواع مواد مخدر و عملکرد آنان را برشمرده و توضیح می‌دهد. در این بخش هم مسئله‌ی اعتیاد به مواد مخدر بررسی می‌شود و هم بحث اعتیادهای رفتاری به‌صورت کامل ارائه خواهد شد.

گام سوم به پیشگیری و درمان اعتیاد می‌پردازد. در این بخش، امیرسلیمان شهبازی و مژگان دارابی از طرفی راه‌های درمان اعتیاد را بیان می‌کنند و از طرفی راهکارهایی که می‌تواند از اعتیاد جلوگیری کند را به خواننده می‌آموزند. مطالب مربوط به پیشگیری از اعتیاد در این بخش، بیشتر معطوف به مسئله‌ی تربیت فرزند و فرزندپروری است.

در نهایت، نویسندگان با شناساندن مقوله‌ی اعتیاد و راهکارهای پیشگیری و درمان آن، سه گام اساسی را در کنترل اعتیاد به خوانندگان آموزش خواهند داد.

کتاب سه گام در کنترل اعتیاد به همت انتشارات کنکاش به چاپ رسیده است.

کتاب سه گام در کنترل اعتیاد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و فعالانِ حوزه‌های روانشناسی، اختلالات رفتاری، جامعه‌شناسی و رشته‌هایی که به نحوی با مسئله‌ی اعتیاد سروکار دارند و هم‌چنین والدینی که می‌خواهند اطلاعات جامعی درباره‌ی اعتیاد به دست آورند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد می‌خوانیم

دوپامین از دو قسمت به نام "دوپ" یعنی شادی و "آمین" به معنای اسیدآمینه تشکیل‌شده است؛ باعث افزایش شادی و لذت شده و کمبود آن احساس خستگی و بی‌حوصلگی به دنبال دارد. این هورمون در دو حالت ترشح می‌شود؛ یکی تحریک برای رسیدن به نیازهایی مانند غذا خوردن و تفریح، مانند زمانی که شیرینی می‌خوریم. و دیگری اینکه؛ وقتی در شرف برآوردن یا احتمال رسیدن به چیزی باشیم، به‌عنوان‌مثال؛ هنگامی‌که به‌شدت تشنه هستیم، حتی دیدن آب، باعث ترشح دوپامین می‌شود. بنابراین، افزایش دوپامین به فرد احساس "سرخوشی" می‌دهد.

ازنظر علم روانشناسی، عادت‌ها در بخش مربوط به احساسات مغز، پردازش می‌شوند و مهم‌ترین عادت‌های ما، آن‌هایی هستند که پاداش و لذت عاطفی دارند. مغز ما در برابر هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم، ابتدا مقاومت می‌کند؛ مگر به آن پاداش بدهیم. جالب است بدانید مغز ما یک معتاد تمام‌عیار به "دوپامین" است! یعنی، کاری انجام می‌دهد که باعث ترشح دوپامین بشود و همواره می‌خواهد ببیند چه چیزی باعث فعال شدن دوپامین شده و سعی می‌کند دوباره آن را انجام دهد تا فعال شود و این آغاز یک "عادت جدید" است که ممکن است آهسته و پیوسته به اعتیاد منجر شود.

این هورمون، از طریق مدار آرزو، منشأ آرزو و از طریق مدار کنترل، منشأ سرسختی و سماجت است. آرزو، شور و شوقی است که راه را به فرد می‌نمایاند و اراده، نیرویی است که او را به هدف، نزدیک می‌کند. معمولاً این دو، باید در کنار هم کار کنند تا مؤثر واقع شوند. اما وقتی آرزویی مانند؛ پرخوری، رابطه نامشروع یا مصرف هروئین در دل جای می‌گیرد که سرانجامی جز تباهی ندارد، "اراده دوپامینی" می‌تواند در برابر آن بایستد و با مدار آرزو مبارزه کند. (در افراد معتاد، اراده دوپامینی ضعیف می‌شود.)

فهرست مطالب کتاب

گام اول: اعتیاد چیست؟
اعتیاد چیست؟
گام دوم: انواع اعتیاد
آشنایی با انواع مواد مخدر
انواع تریاک
مرفین MORPHINE
هروئین HEROIN
کراک هروئین
کوکائین (COCAIN)
کراک کوکائین
آل اس دی (LSD)
پی سی پی PCP
دی. ام. تی DMT
اکستازی ECSTASY
آمفتامین AMPHETAMINES
مت آمفتامین یا شیشه
چسب و مواد فرار (استنشاقی)
دخانیات (نیکوتین)
کافئین Caffeine
مسکن‌ها- خواب‌آورها
آرام‌بخش‌ها
نشانه‌های اعتیاد رفتاری
انواع اعتیادهای رفتاری
گام سوم: درمان اعتیاد
انواع سم‌زدایی سریع
کارکردهاى مثبت تلویزیون
راه‌های مقابله با کارکردهاى منفى تلویزیون
نه گفتن برام خیلی سخته!
چطور نه بگوییم؟
سبک‌های فرزند پروری
چگونگی ارتباط مؤثر با کودکان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات259
زبانفارسی
شابک978-600-136-869-1
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد

برای دریافت کتاب سه گام‌ در کنترل اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.