معرفی و دانلود کتاب سنجش در دیگر کشورها: نگاه تطبیقی به عنصر سنجش در برنامه درسی چند کشور

عکس جلد کتاب سنجش در دیگر کشورها: نگاه تطبیقی به عنصر سنجش در برنامه درسی چند کشور
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنجش در دیگر کشورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنجش در دیگر کشورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنجش در دیگر کشورها: نگاه تطبیقی به عنصر سنجش در برنامه درسی چند کشور

کتاب سنجش در دیگر کشورها در تلاش است تا در هشت فصل جایگاه مهم آموزش در کشورهای موفق در حوزه‌ی تعلیم و پرورش را بررسی و ارزیابی کند. هدف فاطمه زهرا احمدی و حسن حذرانی از نگارش این کتاب، آگاهی‌بخشی از شیوه‌ها و اهداف سنجش علمی در کشورهای مختلف جهان و سپس ایجاد تغییرات آموزشی در مناطق مختلف کشور عزیزمان است.

معرفی کتاب سنجش در دیگر کشورها

احتمالا اختراع وسایل ارتباط جمعی در جهان برای همیشه سر و شکل دنیای ما را تغییر دادند و ما را به‌صورت جدایی‌ناپذیری در جهان به یک‌دیگر متصل کردند. اطلاعات مختلفی در سراسر جهان و به‌صورت لحظه‌ای میان انسان‌ها در حال مخابره‌ است. این برقراری ارتباط جهانی به انسان‌ها کمک بسیاری در جهات بهبود سطح آگاهی‌شان در موارد گوناگون کرده است. با بالا رفتن سطح آگاهی کشورها از دیگر کشورها و قرار گرفتن در معرض و دید جهانی، بهبود بخشیدن به سطح علمی و آموزشی هر کشوری جزو اهداف مهم آن‌ها قرار گرفته است و کشورهای مختلف دنیا با تبادل اطلاعات مفید با یکدیگر در زمینه‌ی علوم تربیتی، به پیشرفت سواد آموزشی کشورشان کمک بسیاری می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب سنجش در دیگر کشورها

فاطمه زهرا احمدی و حسن حذرانی نیز در کتاب سنجش در دیگر کشورها در تلاش‌اند تا با دادن اطلاعات جهانی به ما کمک‌ کنند تا جهانی فکر کنیم. هدف نویسندگان این کتاب در اختیار گذاشتن داده‌های بسیار مهمی در زمینه‌ی سنجش و آموزش در کشورهای پیش‌رو و موفق در تعلیم و تربیت در سطح جهان است. علاقمندان به ایجاد تغییرات کلان در شیوه‌های آموزشی کشور، معلمان، مدیران و تصمیم‌گیرندان آموزشی کشور می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب مفید بهره ببرند.

مطالعه‌ی برنامه‌ی درسی کشورهایی مانند نیوزلند، هنگ‌کنگ، فنلاند و سنگاپور که از نظر دستاوردهای تربیتی در رتبه‌های بالای جهانی قرار گرفته‌اند و تحلیل عملکرد و اهداف آنان در این زمینه می‌تواند راهگشای مشکلات آموزشی ما در سطوح منطقه‌ای و کشوری باشد و باعث ترقی کردن سطوح علمی کشورمان باشد. یکی از مشکلاتی که در زمینه‌ی مطالعات علوم تربیتی و آموزشی در کشورهای مختلف وجود دارد، کمبود اطلاعات گردآوری‌شده در زمینه‌ی روش‌های آموزشی موفق است اما این کتاب با ارائه‌ی اطلاعات دست اولی در این زمینه به رفع این مشکل می‌پردازد و سعی دارد با در اختیار گذاشتن این اطلاعات از این کاستی بکاهد و دانش فنی مورد نیاز برنامه‌ریزان آموزشی کشور را در اختیارشان قرار دهد.

این کتاب دارای هشت فصل است. فاطمه زهرا احمدی و حسن حذرانی در فصل‌های این کتاب به این مسأله می‌پردازند که در کشورهایی که در سطح بالای آموزش قرار دارند چگونه هر موضوع درسی به ارکان مختلف تقسیم شده است و سپس هر رکن به بخش‌های مختلف تقسیم شده است و سپس برای هر بخش اهداف دستاوردی خاصی تعیین شده است. برای مثال به این اشاره می‌شود که با توجه به قانون آموزش در کشور فنلاند، هدف از سنجش آنان تشویق، جهت‌دهی به مسیر دانش‌آموزان و هم‌چنین افزایش توانایی آنان در استفاده از ابزار خودسنجی درباره‌ی شخص خودشان است. یادگیر دانش‌آموزان هلندی و و شیوه‌ی رفتاری آنان در مدارس به‌صورت پیوسته مورد ارزیابی قرار بگیرد. مدارس هلندی با این ذهنیت شکل گرفته‌اند که در شکل دادن به خودشناسی دانش‌آموزان و کمک کردن به آنان برای شکل دادن به شخصیت خود به‌عنوان یک انسان و یک یادگیرنده موفق واقع شوند.

کتاب سنجش در دیگر کشورها توسط موسسه مدارس یادگیرنده مرآت چاپ شده است. موسسه مدارس یادگیرنده مرآت با هدف ایجاد موقعیت‌های یادگیری به‌روز، مناسب و در دسترس و با هدف بهبود ارتقای عملکرد آموزش علمی کشور و حرکت از حوزه‌ی نظری به حوزه‌ی عملی و تکنیک، اقدام به انتشار مجموعه کتاب‌های «مدارس یادگیرنده» کرده است. سایر کتاب‌های این مجموعه را می‌توانید از طریق جست‌وجو در کتابراه مطالعه نمایید.

درباره‌ی مجموعه مدارس یادگیرنده

کتاب‌های مجموعه مدارس یادگیرنده مجموعه‌ای است از کتاب‌های منتشرشده توسط موسسه مدارس یادگیرنده مرآت با هدف بالا بردن و ارتقای سطح علمی و آموزشی کشور. این کتاب‌ها با آگاهی دادن از وضعیت آموزشی در کشورهای موفق، به ارائه‌ی راهکارهایی برای به‌روزرسانی تکینک‌های آموزشی در کشورمان کمک می‌کند.

کتاب سنجش در دیگر کشورها مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان به حوزه‌ی روش‌های تعلیم و آموزش، معلمان و تصمیم‌گیرندگان حوزه‌ها‌ی آموزشی در سطح کشور می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب مفید و ارزنده بهره ببرند.

در بخشی از کتاب سنجش در دیگر کشورها: نگاه تطبیقی به عنصر سنجش در برنامه درسی چند کشور می‌خوانیم

در بخش‌های «پیشرفت در آموزش و پرورش عمومی» بر موارد زیر تأکید شده است: فرصت‌های متعددی برای دانش‌آموزان باید فراهم شود تا مهارت‌ها و دانش خود را به نمایش بگذارند اگر به دلایل مختلف مانند نیازهای ویژه بیماری غیبت از مدرسه و یا غیره دانش‌آموز از آموزش عقب بماند باید تدریس ترمیمی صورت گیرد و اگر احتمال مردود شدن او وجود دارد پیش از پایان سال تحصیلی باید موضوع به اطلاع والدین یا سرپرست دانش‌آموز رسانده شود و بر گام‌هایی که می‌توان به‌منظور بهبود یادگیری دانش‌آموز برداشت توافق حاصل شود.

نکته دیگر این است که هر دانش‌آموزی که نمره عددی یا واژگانی او نشان می‌دهد از حداقل دانش و مهارت‌های موضوع درسی موجود در سرفصل برخوردار است می‌تواند به پایه بعدی برود حتی اگر در یک موضوع درسی مردود شده باشد اما تشخیص داده شود که او می‌تواند به صورت قابل قبولی از عهده دروس برآید امکان ارتقاء او وجود دارد. پس از آن که قرار شد دانش‌آموز در یک پایه بماند باید فرصت‌های متنوعی به او داده شود تا به شیوه‌های مختلف نمایش دهد که به سطح قابل قبولی از دانش و مهارت‌ها دست یافته است.

در سند برنامه درسی فنلاند سنجش در سال‌های دوم، ششم و نهم اهمیت ویژه‌ای دارد. در پایان سال دوم افزون بر کارنامه‌ پایان سال تحصیلی نسبت به پیشرفت یادگیری دانش آموز با هدف برجسته کردن نقاط قوت و افزایش عزت نفس و انگیزه به دانش‌آموز بازخورد رهنمودی داده می‌شود در این هنگام تعامل میان دانش‌آموز معلم و والدین بسیار مورد تأکید است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
سرآغاز
گفتار یک: مفاهیم و کلیات مرتبط با عنصر سنجش در فرایند برنامه‌ریزی درسی
گفتار دو: عنصر سنجش در برنامه درسی کشور نیوزلند
گفتار سه: عنصر سنجش در برنامه درسی کشور هنگ‌کنگ
گفتار چهار: عنصر سنجش در برنامه درسی کشور ایرلند شمالی
گفتار پنج: عنصر سنجش در برنامه درسی کشور فنلاند
گفتار شش: عنصر سنجش در برنامه درسی کشور سنگاپور
گفتار هفت: عنصر سنجش در برنامه درسی کشور کانادا (اونتاریو)
گفتار هشت: ارائه چارچوبی برای عنصر سنجش در برنامه درسی کشور ایران
فهرست جداول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنجش در دیگر کشورها: نگاه تطبیقی به عنصر سنجش در برنامه درسی چند کشور
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-622-94656-4-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنجش در دیگر کشورها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سنجش در دیگر کشورها

برای دریافت کتاب سنجش در دیگر کشورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.