معرفی و دانلود کتاب سرگذشت سینما در ایران

عکس جلد کتاب سرگذشت سینما در ایران
قیمت:
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت سینما در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت سینما در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت سینما در ایران

کتاب سرگذشت سینما در ایران نوشته‌ی گیسو فغفوری است که تاریخ سینمای ایران را، به خوبی، از اولین روزهای ورود دوربین فیلمبرداری به تهران، تا سینمای دهه‌ی 70 و کمی بعد از آن، مثل داستانی پرکشش و روان تعریف می‌کند. این کتاب که جزو مجموعه‌ی فرهنگ و تمدن ایرانی نشر افق است برای علاقه‌مندان به سینما، هنر و تاریخ ایران و به‌خصوص نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود.

درباره‌ی کتاب سرگذشت سینما در ایران

سینما، همواره یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین هنرها در میان مردم بوده است. هرکدام از ما، پیر و جوان، زن و مرد و کودک، در هر سن و سال و شرایطی، خاطرات فراوانی گره‌خورده با سینما داریم. ایران، همیشه یکی از پیشروترین کشورها در زمینه‌ی هنرهای مختلف بوده است. این را می‌توان از تعداد قابل توجه کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان و هنرپیشگان سینما متوجه شد که طی سال‌ها برنده‌ی جوایز معتبر جهانی در این عرصه شده‌اند. همه‌ی این موضوعات باعث می‌شود، کتاب سرگذشت سینما در ایران، نوشته‌ی گیسو فغفوری، بسیار جذاب و خواندنی و برای نوجوانان حائز اهمیت بسیار باشد.

گیسو فغفوری نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم خوب ایرانی، کتاب سرگذشت سینما در ایران را بسیار روان و پرکشش و بر اساس مستندات تاریخی نوشته است. کتاب دقیقا مثل یک رمان تاریخی، با قهرمانی که سینما نام دارد روایت می‌شود و آدم‌های تاریخی تک‌بعدی، در میان صفحات کتاب، با چند جمله‌ی صمیمانه جان می‌گیرند و شخصیت پیدا می‌کنند. نثر کتاب بسیار ساده است و اگر درباره‌ی تاریخ معاصر چیز زیادی هم ندانید، با توضیحات مختصر کتاب، نکات خوبی می‌آموزید. این سادگی سبب شده تا کتاب برای آشنایی نوجوانان با تاریخ سینما اثری ارزنده و درخور توجه باشد.

معرفی و دانلود کتاب سرگذشت سینما در ایران

قصه‌ی کتاب سرگذشت سینما در ایران از پاریس شروع می‌شود؛ جایی که برداران لومیر، اولین فیلمی که با دوربینشان گرفته‌اند برای مردم نمایش می‌دهند. پس از سال‌ها، مظفرالدین شاه در سفرش به اروپا، با دوربین فیلمبرداری آشنا می‌شود و از آن به بعد، مهمانی‌های دربار با فیلم‌هایی که عکاس‌باشی مظفرالدین شاه گرفته و نمایش‌ می‌دهد، جذاب‌تر جلوه می‌کند. این کتاب در بخش‌های بعدی، جریان افتتاح اولین سالن سینما، اولین فیلم‌های صامتِ روی پرده‌های سینما، اولین فیلم‌های ایرانیِ ساخته شده، فیلم‌فارسی‌ها، فیلم‌های بزن بزن، سینمای متفاوت، سینمای سیاسی و همه‌ی دوره‌هایی که سینمای ایران به خودش دیده است را با روایتی گرم و صمیمانه تعریف می‌کند.

کتاب سرگذشت سینما در ایران در 12 فصل، تاریخ سینمای ایران را به خوبی توضیح می‌دهد. این کتاب عکس‌های تاریخی زیبایی هم درباره‌ی هر موضوع مورد بحث، ارائه می‌دهد که خواندن کتاب را لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

کتاب سرگذشت سینما در ایران یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی فرهنگ و تمدن ایرانی نشر افق است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب فرهنگ و تمدن ایرانی نشر افق

نشر افق، در مجموعه‌ی فرهنگ و تمدن ایرانی، سرگذشت هنرها و علوم مختلف را در تاریخ ایران با زبانی ساده و پرکشش تعریف می‌کند. کتاب‌ها روان، خلاصه و در عین حال معتبر و مفیدند و از نوجوانان تا بزرگسالان، هرکس به موضوع بحث علاقه‌مند باشد، می‌تواند کتاب‌ها را بخواند. از کتاب‌های این مجموعه می‌توان به سرگذشت سینما در ایران، سرگذشت معماری در ایران، سرگذشت فرش در ایران، سرگذشت نجوم در ایران، سرگذشت نمایش در ایران و... اشاره کرد.

کتاب سرگذشت سینما در ایران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سرگذشت سینما در ایران برای علاقه‌مندان به سینما، هنر، تاریخ و فرهنگ ایرانی، مناسب است؛ اما به‌طور ویژه خطاب به نوجوانان نگاشته شده.

در بخشی از کتاب سرگذشت سینما در ایران می‌خوانیم

در حالی‌که فیلم‌فارسی‌سازی با قدرت پیش می‌رود و برای جلب تماشاگر به کلیشه‌های همیشگی می‌پردازد، کارگردانی جوان فیلمی می‌سازد که در آن از کلیشه‌ها خبری نیست، اما با فروش زیاد مواجه می‌شود. این فیلم نه در زمره‌ی فیلم‌های روشنفکری است که فقط عده‌ای خاص و محدود آن را بپسندند و نه در زمره‌ی فیلم‌فارسی‌ها. مسعود کیمیایی جوانی 25 ساله بود که اولین فیلمش را به نام "بیگانه بیا" ساخت. این فیلم مورد توجه قرار نگرفت، اما یک سال بعد، او فیلمی به نام "قیصر" ساخت که به تغییر فضای سینمای ایران کمک زیادی کرد؛ فیلمی که به ساخته شدن فیلم‌های زیادی مانند آن ‌انجامید و پس از آن موج فیلم‌های قیصری راه ‌افتاد.

قیصر، داستان مرد جوانی است به نام قیصر که خواهرش به‌خاطر این‌که مورد تجاوز قرار گرفته، خودکشی می‌کند. برادرش فرمان هم که قصد دارد انتقام خواهرش را بگیرد، به قتل می‌رسد و او تصمیم می‌گیرد انتقام خون برادر و خواهر خود را بگیرد.

فیلم "قیصر" پرفروش‌ترین فیلم سال می‌شود و جایزه‌ی اول جشنواره‌ی فیلم سپاس را از آن خود می‌کند.

"قیصر" از نظر داستان، کارگردانی و نحوه‌ی بازیگری، تحولی است در سینمای ایران، اما اهمیت این فیلم تنها در این نیست. قیصر، هنگامی‌که فیلم‌ها خنثی بودند و به هیچ چیزی اعتراض نمی‌کردند، سینمای اعتراض بود. مسعود کیمیایی در فیلم "قیصر" به روابط ظالمانه اعتراض می‌کند و قهرمان فیلم منتظر اقدام نهادهای دولتی نمی‌ماند.

در این فیلم بهروز وثوقی نقش قیصر را با هنرمندی و مهارت بازی می‌کند، و خیلی زود به‌عنوان یکی از ستاره‌های سینمای ایران، در فیلم‌های بسیاری دیده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پاریس؛ بلوار کاپوسی
فصل دوم: اولین دوربین فیلم‌برداری در تهران
فصل سوم: اولین سینماهای ایران
فصل چهارم: اولین فیلم‌های ایرانی
فصل پنجم: رونق فیلم‌فارسی
فصل ششم: تولد سینمای متفاوت
فصل هفتم: سینمای بزن‌بزن وسینمای سیاسی
فصل هشتم: سینمای سرگردان
فصل نهم: سینمایی دیگر
فصل دهم: تولد دوباره
فصل یازدهم: درخشش نسل جنگ
فصل دوازدهم: تنوع
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت سینما در ایران
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-369-715-0
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت سینما در ایران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت سینما در ایران

برای دریافت کتاب سرگذشت سینما در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.