معرفی و دانلود کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه

عکس جلد کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه
قیمت:
۱۷۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه

کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه نوشته‌ی علی علی‌قنبری، مفاهیم بازار بورس و ساختار و اجزای آن را توضیح می‌دهد. این راهنمای کاربردی واژگان تخصصی و مهم بورس را مرور می‌کند، انواع ابزارهای تحلیلی ساده و پیشرفته‌ی این بازار را آموزش می‌دهد و به سرمایه‌گذاران مبتدی کمک می‌کند تا با ریسک کمتری سرمایه‌شان را وارد این محیط کنند.

درباره‌ی کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه

یکی از راه‌های کسب درآمد که در چند سال گذشته مورد اقبال عمومی قرار گرفته، فعالیت در بازار سرمایه است. در این روش شرکت‌ها، صندوق‌ها و مؤسسات، برای تأمین منابع مالی‌شان اوراق بهاداری صادر کرده و آن‌ها را به فروش می‌گذارند. سرمایه‌گذارها نیز با توجه شرایط اقدام به خرید این اوراق می‌کنند و در وقت مقتضی آن‌ها را می‌فروشند تا به سود برسند. اما این مکانیسم آن‌چنان‌که به نظر می‌رسد ساده نیست و ریسک خیلی زیادی دارد. کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه نوشته‌ی علی علی‌قنبری، منبعی کاربردی و جامع برای آشنایی با ساختار این بازار و ورود به آن‌ است. این کتاب تلاش کرده به تمام جوانب بازار بورس بپردازد و از مفاهیم ابتدایی تا پیشرفته‌ی آن را توضیح دهد. مخاطب اصلی این کتاب سرمایه‌گذاران مبتدی و غیرحرفه‌ای هستند که هنوز تجربه و آشنایی چندانی با بورس ندارند. با توجه به این مطلب، نویسنده مباحثش را با تعاریف اولیه آغاز می‌کند و می‌کوشد بنیادی‌ترین مفاهیم بازار سرمایه را توضیح دهد. در قسمت‌های ابتدایی کتاب، شما با شاخصه‌های بازار سرمایه آشنا خواهید شد و تفاوت آن را با بازارهای مالی و پولی یاد می‌گیرید. همین‌طور کارکرد و نقش فرابورس، بازارهای اولیه و ثانویه و کدال و ... را درک خواهید کرد.

هدف اصلی بازار سرمایه این است که بنگاه‌های اقتصادی و مؤسسات بتوانند سرمایه‌ی مردم را جذب نمایند و با کمک آن خود را توسعه دهند. با رشد این بنگاه‌ها، دارایی و ارزش سهام آن‌ها بالاتر خواهد رفت و سرمایه‌گذار نیز به سود خواهد رسید. برای قانونی شدن این فرآیند، سازمانی ملی به نام سازمان بورس تأسیس شده که روی این معاملات نظارت دارد و با تنظیم قوانین و مقررات به آن نظم می‌بخشد. نکته اینجاست که این سازمان باید نقش مشخص و محدودی داشته باشد، چون اگر بی‌محابا وارد معاملات شود و نقش مداخله‌جویانه‌ای ایفا کند، بازار از تعادل خارج خواهد شد. درنتیجه‌ی این بی‌نظمی بسیاری سرمایه‌شان را خارج می‌کنند یا بنگاه‌ها وارد بورس نمی‌شوند و کل این فرآیند شکست می‌خورد. طبیعتاً در بازار سرمایه ریسک هم وجود دارد؛ ممکن است بنگاه بنا به دلایلی ورشکسته شود یا ارزشش را از دست بدهد. به این شکل دارایی سرمایه‌گذار هم کمتر خواهد شد.

برای کاهش ریسک و افزایش اطمینان ابزارهایی طراحی شده که اصطلاحاً به آن‌ها ابزارهای تحلیل بازار گفته می‌شود. این مورد شامل طیف وسیعی از انواع آنالیزهاست که برخی ساده و عمومی و بعضی دیگر تکنیکال و پیشرفته هستند. قاعدتاً همه‌ی سرمایه‌گذاران باید تا حدی با این مفاهیم آشنا باشند تا بتوانند از آن استفاده کنند. علی علی‌قنبری که خود تجربه‌ای طولانی از فعالیت در بازار سرمایه دارد و با آن کاملاً آشناست، در کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه به انواع روش‌های تحلیل اشاره می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد. او انواع شاخص‌ها و نمودارها را معرفی کرده و به مخاطب یاد می‌دهد که چطور آن‌ها را درک کرده و با کمک آن‌ها روندهای آینده را پیش‌بینی کنند. علی قنبری دو فصل از کتابش را به این ابزارها اختصاص می‌دهد، چون اساساً در بازار سرمایه، پیش‌بینی مفهومی بسیار مهم است و گام اول ورود به بازار به شمار می‌رود. بدون این آنالیزها شانس به خطر افتادن سرمایه خیلی بالاتر می‌رود. نویسنده در فصول دیگر به واژگان کلیدی بازار سرمایه می‌پردازد و معنای این کلمات را به سرمایه‌گذار توضیح می‌دهد.

کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای بورس و فعالان بازار سرمایه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه می‌خوانیم

اصطلاح سکوک به معنای چک، نوشته بدهکار و سفته و قبض بدهی است و به طور معمول به عنوان اوراق قرضه اسلامی تعریف می‌شود. اوراقی که بر اساس قراردادهای شرعی منتشر می‌شود و مبتنی بر اقتصاد واقعی هستند و هم‌جهت و هم‌سو با اقتصاد واقعی حرکت می‌کنند و نارسایی اقتصاد غیرواقعی اوراق بهادار را ندارند. نوعی ابزار مالی با پشتوانه صورت وضعیت مالی و دارایی‌های فیزیکی است که در دهه‌های اخیر مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفته است. به عبارتی صکوک روش تأمین مالی مبتنی بر اصول اسلامی است. اوراق مشارکت نیز نوعی سکوک است و مبتکر صکوک ایران است.

اوراق بهادار صکوک نوعی گواهی سرمایه‌گذاری مشاع و به معنای اوراق بهادار مهروموم و تأییدشده است. اوراق بهادار صکوک منابع مالی را با پشتوانه صورت وضعیت مالی و دارایی‌های فیزیکی شرکت‌های خاص جذب می کنند. هدف از به‌کارگیری صکوک به عنوان ابزاری جدید در بانکداری اسلامی تقلید از اوراق قرضه مبتنی بر بهره در بانکداری معمول نیست بلکه ایجاد ابزاری ابتکاری است که منطبق بر قوانین اسلام باشد.

به‌منظور به‌کارگیری و استفاده از ابزارهای مالی باید در طراحی این اوراق و مبانی اسلامی رعایت شود. از جمله این اصول: عدم داشتن ماهیت ربوی، عدم داشتن قرار (رانت اطلاعاتی برای معامله‌گران) در ماهیت اوراق، عدم داشتن معسیر (قمار) ماهیت اوراق و عدم وجود بی‌عدالتی در ماهیت اوراق.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه در بازار سرمایه
فصل دوم: ساختار بازار سرمایه و آشنایی با اجزاء آن
فصل سوم: واژه‌های کلیدی در بازار بورس سهام
فصل چهارم: واژه‌های کلیدی در بازار سرمایه
فصل پنجم: مجامع شرکت‌ها و تأثیرگذاری آن‌ها در بازار
فصل ششم: ابزارهای تحلیلی در بازار سرمایه (تحلیل بنیادی)
فصل هفتم: ابزارهای تحلیل در بازار سرمایه تحلیل تکنیکی
فصل هشتم: ابزارهای تحلیلی در بازار سرمایه تحلیل تکنیکی (پیشرفته)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات321
زبانفارسی
شابک978-964-468-292-6
موضوع کتابکتاب‌های بورس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه

برای دریافت کتاب رموز کسب سود در بازار سرمایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.