معرفی و دانلود کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا

عکس جلد کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا

دکتر امین نظارات در کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا به مخاطبان می‌آموزد که رایانش ابری دقیقا چیست، چه کاربردی برای افراد و سازمان‌ها دارد، چطور می‌توان آن را راه‌اندازی کرد و مدیریت مصرف انرژی در آن چطور است. این کتاب در ادامه‌ی کتاب رایانش ابری اصول و مفاهیم به رشته‌ی تحریر درآمده است.

درباره‌ی کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا

به محاسباتی که نه از طریق یک مرکز داده‌‌ی فیزیکی، بلکه از طریق اینترنت انجام می‌گیرید، رایانش ابری گفته می‌شود. خدمات رایانش ابری شامل ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل اطلاعات است. این فرایند شامل فواید بسیار زیادی می‌شود که سازمان‌ها را خواه‌ناخواه مجاب به از آن استفاده می‌کند.

امکانات رایانش ابری به کسب‌وکارهای مختلف اجازه می‌دهد بدون اینکه نیاز به مدیریت زیر‌ساخت‌های اساسی داشته باشند، به طیف گسترده‌ای از محاسابات بر حسب نیاز خود، دسترسی یابند. از طرف دیگر، رایانش ابری فرایندی انعطاف‌پذیر است. کاربران می‌توانند بنا به نیاز خود و بدون اینکه ملزم باشند سرمایه‌گذاری بزرگی در بخش سخت‌افزار یا نرم‌افزار انجام دهند، منابع محاسباتی خود را تنظیم کنند. این امر سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. از دیگر مزایای رایانش ابری، قابلیت استفاده از راه دورِآن است. کاربران می‌توانند هر جا و در هر مکان و با استفاده از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت به داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

حال که متوجه شدیم این فرایند چه کاربردی دارد، چطور می‌توانیم آن را بیاموزیم؟ دکتر امین نظارت در مجموعه کتاب رایانش ابری به آموزش این مبحث کلیدی پرداخته و به طور پله‌به‌پله به مخاطبان می‌آموزد که چطور می‌توانند از رایانش ابری یا Claud computing استفاده کنند.

کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا از پنج فصل تشکیل شده است. در فصل نخست نویسنده به تشریح این مسئله می‌پردازد که رایانش ابری چیست و چه مزایایی برای سازمان‌ها دارد. بخش دوم به آموزش راه‌اندازی این سیستم اختصاص یافته است. امین نظارت در سومین بخش کتاب به سراغ معرفی و نصب داکر می‌رود و در چهارمین فصل درباره‌ی مقیاس‌پذیری صحبت می‌کند. فصل پنجم که آخرین فصل کتاب نیز هست توضیح می‌دهد چطور باید در ابر، انرژی را مدیریت کرد.

یکی از ویژگی‌ مثبت این کتاب آموزش گام‌به‌گام و پایه‌ای مباحث است که استفاده از آن را برای انواع مخاطبان با هر سطحی از دانش در این زمینه، سهل و آسان می‌سازد. از طرفی دیگر کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا دارای اشکال و جداولی است که به درک مطالب و توضیحات از سوی خوانندگان کمک می‌کند.

کتاب رایانش ابری، پیاده‌سازی و اجرا توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان مهندسی نر‌م‌افزار و رشته‌های مرتبط در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مناسب و کاربردی خواهد بود. همچنین به سبب توضیحات پایه‌ای علاقه‌مندان به این حوزه نیز می‌توانند به‌راحتی از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا می‌خوانیم

رایانش ابری یک پارادایم محاسبات از توان عملیاتی بالا (HTC) است که زیرساخت آن از طریق یک مرکز داده بزرگ یا مزارع سرور فراهم می‌شود. این فناوری از منابع پویا به‌منظور ارائه سرویس‌ها و خدمات در ماشین‌های مجازی شبکه شده به تعداد زیادی از کاربران استفاده می‌کند، به‌گونه‌ای که ارائه دهندگان خدمات کاربردی بتوانند خدمات و برنامه‌های کاربردی را با انعطاف‌پذیری و سهولت بیشتری ارائه کنند و به کاربران نیز این امکان را می‌دهد برنامه‌های کاربردی ابری را از هر جایی در جهان، با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، با هزینه‌های بسیار رقابتی به کار گیرند. پلتفرم‌های ابری مجازی‌سازی شده اغلب بر بالای مراکز داده بزرگ ساخته می‌شوند.

این فناوری از یک مدل پرداخت بر مبنای استفاده جهت دریافت هزینه از کاربران استفاده می‌کند، به این صورت که کاربران تنها بهای منابعی را که به کار می‌برند می‌پردازند. سرویس‌ها تنها در طول مدت نیاز و بدون هیچ الزامی استفاده می‌شوند. مصرف‌کنندگان تنها زمانی که به سرویس‌های پردازشی دسترسی دارند مستلزم پرداخت هزینه به تأمین‌کنندگان هستند. رایانش ابری متکی بر نیروی تأمین‌کننده‌ی فعالی است که به طور کلی روی سرویس‌ها، توانایی محاسبه، ذخیره‌سازی، شبکه‌سازی و زیرساخت تکنولوژی اطلاعات اعمال می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رایانش ابری چیست؟
فصل دوم: نصب و راه‌اندازی یک زیرساخت ابری
فصل سوم: معرفی و نصب داکر
فصل چهارم: مقیاس‌پذیری با Kubernetes
فصل پنجم: مدیریت مصرف انرژی در ابر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-622-218-067-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا

برای دریافت کتاب رایانش ابری: پیاده سازی و اجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.