معرفی و دانلود کتاب آینده آنالوگ است: چگونه می‌توان دنیایی انسانی‌تر خلق کرد

عکس جلد کتاب آینده آنالوگ است: چگونه می‌توان دنیایی انسانی‌تر خلق کرد
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینده آنالوگ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده آنالوگ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده آنالوگ است: چگونه می‌توان دنیایی انسانی‌تر خلق کرد

کتاب آینده آنالوگ است نوشته‌ی دیوید ساکس به این موضوع می‌پردازد که شروع همه‌گیری کرونا چطور باعث شد جهان دیجیتالی که مدت‌های مدیدی انتظارش را می‌کشیدیم، تمام زندگی‌مان را در بر بگیرد. این همه‌گیری با زندگی ما انسان‌ها کاری کرد که بیشتر فعالیت‌هایمان را اینترنتی و آنلاین انجام بدهیم، مانند خریدهای مختلف، ارتباط با دوستان و آشنایان در فضاهای مجازی و حتی باعث شد محصل‌ها و دانشجویان به‌صورت آنلاین به تحصیلشان ادامه بدهند.

درباره‌ی کتاب آینده آنالوگ است

دیوید ساکس در کتاب آینده آنالوگ است بحثی راجع‌به آینده‌ی بشر را پیش می‌کشد، اما نه آن آینده‌ی مملو از فناوری نادرستی که به‌ظاهر آرمان‌شهری برای انسان‌ها ایجاد کرده است. نویسنده در کتاب آینده آنالوگ است (The Future Is Analog) این نکته را بیان می‌کند که زندگی در این آینده‌ی وعده داده شده، چقدر بی‌خود و فاجعه‌بار است. انسان‌ها ذاتاً عاشق این هستند که روابط‌های مختلف انسانی را به‌صورت واقعی تجربه کنند و این همه‌گیری باعث شد ما از این نعمت دور شویم. دیوید ساکس (David Sax) در این کتاب سعی دارد به رابطه‌ی بین انسان‌ها با اهمیت تکنولوژی‌های قدیمی در عصر حاضر بپردازد و نگاهی عمیق به این مسئله داشته باشد. نویسنده با تکیه بر تجربه‌های فردی می‌کوشد به خوانندگانش بگوید که استفاده‌ی دوباره از از لوازم آنالوگ باعثِ انسانی‌تر شدن زندگی ما می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب آینده آنالوگ است

دیوید ساکس در فصل‌های کتابش با کنکاش در حوزه‌هایی مانند کار و مدرسه و مذهب، پرسش‌هایی مهم و بنیادی را مطرح می‌کند. پرسش‌هایی از قبیل: آیا آینده‌ی ما ناگزیر دیجیتالی است؟ آیا این امکام برایمان وجود دارد که کم‌وکاستی‌های فناوری دیجیتال را بدون رد کردن تغییر و تحول، قبول نکنیم؟ آیا ممکن است که نه به‌خاطر منفعت بلکه به‌خاطر مصلحت زندگی اجتماعی و فرهنگی‌مان دست به نوآوری بزنیم؟ آیا امکانش هست آینده‌ای بسازیم که در وهله‌ی اول در خدمت ما انسان‌ها باشد؟ کتاب آینده آنالوگ است چشم خوانندگان را روبه انواع تغییر باز می‌کند. دیوید ساکس به ما یادآوری می‌کند که می‌توانیم از خلاقیت و سرمایه‌مان برای ساختن ابزارهای جدید استفاده کنیم یا اینکه می‌توانیم از آن‌ها برای ایجاد خلق روش‌های جدیدی برای با هم بودن و کسب تجربه‌های تازه در دنیا بهره ببریم. نویسنده این را به خوانندگان کتابش می‌گوید تنها چیزی که نیاز داریم این است که انتخاب کنیم دقیقاً کدام یک از این آینده‌ها را می‌خواهیم.

زمانی که همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد، آینده‌ای که به این زودی‌ها توقعش را نداشتیم یک‌شبه روی داد. آینده‌ای که می‌گفتند، می‌توانی در خانه بمانی و با آرامش کارهایت را انجام بدهی و هرچه که نیاز داشتی با یک تماس دم در منزل تحویل بگیری و امکان ارتباط سریع با دوستان و آشنایان باعث می‌شد به یکدیگر نزدیک بشویم. اما کاشف به عمل آمد که تقریباً همه‌چیز برعکس توقعات ما بود. معلوم شد که قدر از خانه بیرون رفتن را نمی‌دانستیم؛ معلوم شد که ارتباط آنی با دیگران بیش از اینکه باعث خوشی و شادی بشود، باعث به‌وجودآمدن خشم و عصبانیت می‌شود. ولی همان‌طور که دیوید ساکس در کتابش می‌گوید، این موضوع چشمان ما را به مباحثی قدیمی باز کرده که دیگر از خاطرمان رفته است.

نویسنده در کتاب آینده آنالوگ است می‌گوید که آینده نیازی نیست حتماً دیجیتالی باشد و پذیرفتن حقیقت تجربیات انسانی به معنای مقاومت دربرابر تغییر و تحول نیست. بهترین قسمت دوران قرنطینه برای بسیاری از افراد زمان‌هایی بوده که فناوری و ابزار دیجیتال کمتر در دسترسشان بوده و به کارهایی مثل پختن نان و انجام بازی‌های فکری و کوهنوردی رفتن پرداخته‌اند. دیوید ساکس باور دارد که بازگشت به سبک زندگی سنتی و رهایی از بند تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند می‌تواند روابط انسانی را بهبود ببخشد و کیفیت زندگی را بالاتر ببرد. نیز معتقد است که چنین اتفاقی باعث می‌شود فرد فرصت بیشتری را برای تعمق و تمرکز روی کارها و حتی رفتارهای خودش داشته باشد. در جهانی که سرعت افزایش فناوری و تولید لوازم دیجیتال بالا است و هرگز از پیش رفتن بازنمی‌ایستد، ایجاد شدن چنین فرصتی می‌تواند کمک بسیاری به توسعه‌ی فردی بکند.

کتاب آینده آنالوگ است نوشته‌ی دیوید ساکس با ترجمه‌ی محمد قدم پور مقدم به همت انتشارات بله چاپ و منتشر شده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب آینده آنالوگ است

  • نگاه عمیقی که دیوید ساکس به هزینه‌های آسودگی دنیای دیجیتال دارد باعث شده کتابش بحث‌برانگیز بشود. (Publishers Weekly)
  • زندگی سحرآمیز است. جهان واقعی و آنالوگ هم سحرآمیز است. این کتاب برای ما ضرورتی است تا بیشتر مراقب جامعه‌مان باشیم که اسیر و دربند تکنولوژی شده است. (نیل پاسریچا، نویسنده)
  • کتابی فوق‌العاده و هیجان‌انگیز. دیوید ساکس یک سنت‌گرای سفت و سخت نیست ولی چارچوبی که در کتابش گذاشته به گروهی از منتقدان اجتماعی هم اجازه داده که موقع خواندن اثرش آزار نبینند. (The Bulwark)
  • اگر می‌خواهید به چیزهایی در زندگی بازگردید که واقعاً مهم هستند، مثل روابط و معاشرت درست، کتاب آینده آنالوگ است کتابی است که حتماً باید آن را بخوانید. (آری والاک، نویسنده)

کتاب آینده آنالوگ است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از این دنیای دیجیتال و غرق فناوری خسته شده‌اید و روابطتان به‌خاطر همه‌گیری کرونا کمرنگ‌تر شده و به‌دنبال راهی برای احیای آن هستید، خواندن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند.

در بخشی از کتاب آینده آنالوگ است: چگونه می‌توان دنیایی انسانی‌تر خلق کرد می‌خوانیم

پس از گذشت تقریباً یک ماه از گذار ما به آینده دیجیتالی کار، چیزی آشکار شد. افرادی از نقاط مختلف جهان، با سنین، سطوح تجربه و صنایع متفاوت، شروع به احساس نارضایتی فزاینده از کار کردن نمودند. آن‌ها ساعات بیشتری را کار می‌کردند اما کار کمتری انجام می‌دادند. احساس اضطراب و استرس آن‌ها افزایش یافته بود. یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت مشاوره تپه عقاب در آوریل ۲۰۲۰ نشان داد که تقریباً نیمی از کارگران آمریکایی از فرسودگی شغلی رنج می‌برند. در سال ۲۰۲۱، انجمن روانپزشکی آمریکا گزارش داد که اکثر کارگران دورکاری مورد بررسی، تاثیرات منفی بر سلامت روانی خود مرتبط با گذار به کار آنلاین را گزارش کردند، اعدادی که با گزارش‌های کارگران در انگلستان و دیگر کشورها مشابه بود. هر زنگ ایمیل، پیام اسلک، یا آهنگ خوش‌آمدگویی به یک جلسه ویدئویی، احساس ناشناخته‌ای از هراس را برانگیخت. چشمان ما خسته و سرمان دردناک بود، گاهی اوقات شدید و اغلب با یک درد کرخت پس‌زمینه‌ای که هیچ مقدار تایلنولی نمی‌توانست آن را رفع کند. نویسنده و روان‌شناس سازمانی آدام گرنت این حالت را به عنوان رخوت توصیف کرد، «فاصله‌ای میان افسردگی و شکوفایی - فقدان حس خوب». گویی همه در یک دیگ بزرگ پر از مه گیر کرده بودند.

عامل اصلی همه این مشکلات، همه‌گیری و دیگر وقایع ناگواری بود که در زندگی ما اتفاق افتاد. در آن دوره، اکثر مردم مجبور بودند در خانه‌های خود محبوس شوند. فرزندانمان به طور فیزیکی به ما چسبیده بودند در حالی که ما تلاش می‌کردیم لحظاتی آرام برای انجام کار پیدا کنیم. افرادی بودند که در انبارها و اتاق‌های لباسشویی کار می‌کردند. دوست من، ملانی، دفتر کار خود را در وان حمام برپا کرده بود. نگرانی‌هایی در مورد سلامت و امنیت خود داشتیم. هر سفر به فروشگاه مواد غذایی شبیه به رفتن به خط مقدم جنگ بود، جایی که سعی می‌کردیم ضروریات زندگی مانند ضدعفونی‌کننده، ماسک، آرد، و کاغذ توالت را قبل از بازگشت به خانه و ضدعفونی کردن هر بسته با محلول‌های ضدعفونی‌کننده خریداری کنیم. تصاویر شهرهای خالی و بیمارستان‌های شلوغ را می‌دیدیم. برای بسیاری از ما، این نزدیک‌ترین تجربه به پایان دنیا بود، و حتی برای آن دسته از ما که خوش‌شانس بودیم و این دوران را در سلامت و رفاه سپری کردیم، باز هم دورانی وحشتناک بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: دوشنبه: کار
فصل 2: سه‌شنبه: مدرسه
فصل 3: چهارشنبه: تجارت
فصل 4: پنج‌شنبه: شهر
فصل 5: جمعه: فرهنگ
فصل 6: شنبه: مکالمه
فصل 7: یکشنبه: روح
نتیجه گیری: آینده آنالوگ است
سپاس‌گزاری
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده آنالوگ است: چگونه می‌توان دنیایی انسانی‌تر خلق کرد
نویسنده
مترجممحمد قدم پور مقدم
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-622-91371-5-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینده آنالوگ است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آینده آنالوگ است

برای دریافت کتاب آینده آنالوگ است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.