معرفی و دانلود کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC: ساخت محتوای متحرک و تعاملی برای وب

عکس جلد کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC: ساخت محتوای متحرک و تعاملی برای وب
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC: ساخت محتوای متحرک و تعاملی برای وب

انیمیشن، از بهترین ابزارها برای تبلیغات و فرهنگ‌سازی است. انیماتورها می‌توانند هدفشان را به گونه‌ای تأثیرگذار به همگان نشان دهند. اگر از علاقه‌مندان انیمیشن‌سازی هستید، کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC به شما کمک می‌کند تا با ابزار ساده‌ی Edge Animate CC آشنا شوید و با کمک آن انیمیشن بسازید. مریم مخلصیان نویسنده‌ی این کتاب، به شما در فرایند یادگیری مهارت انیمیشن‌سازی و شناخت این هنر یاری می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC

ما در عصر فناوری زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که قدرت تأثیرگذاری یک ویدئو، توییت و بازی اینترنتی از سخنرانی‌های چند ساعته‌ی اندیشمندان و سیاستمداران بسیار بیشتر است. یک انیمیشن می‌تواند مفهومی منفی را در ذهن چند میلیارد نفر و تا چند نسل آینده به مفهومی مثبت تبدیل کند؛ مانند شخصیت شرک که غول بود و طبیعتاً باید ترسناک به‌نظر می‌رسید، اما با شخصیت‌پردازی جدید، رنگ‌وبویی تازه به خود گرفت. در دهه‌های اخیر به دلیل رواج شبکه‌های اجتماعی تصویرمحور مثل اینستاگرام، نیاز بازار به انیماتورهای حرفه‌ای بالا رفت و بعضی از آدم‌ها تصمیم گرفتند ساخت انیمیشن را یاد بگیرند تا نیاز بازار را تأمین کنند. به دلیل رونق گرفتن شغل انیماتوری و محبوبیت روزافزون ویدئوهای تصویری بین مردم، کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC سعی دارد یکی از نرم‌افزارهای ساده و تخصصی را که عضوی از اعضای خانواده‌ی بزرگ ادوبی است، به شما معرفی کند. برنامه‌های شرکت ادوبی به دلیل سهولت استفاده و امکانات بسیار، به کمپانی بی‌رقیب نرم‌افزارهای گرافیکی تبدیل شده‌اند؛ بنابراین به احتمال زیاد با حداقل یک مورد از آن‌ها کار کرده‌اید و برایتان غریبه نیستند. نرم‌افزار Edge Animate CC به شما کمک می‌کند تا انیمیشن خود را بسازید و تا حدی که نیاز دارید، به این هنر پرطرفدار و پول‌ساز مسلط شوید.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC

در ابتدا باید به این نکته‌ی مهم اشاره کنیم که دنیای انیمیشن، بسیار گسترده و متنوع است، پیش از شروع به آموزش این حرفه، خوب است بدانید برای چه شاخه‌ای از آموزش انیمیشن‌سازی به Edge Animate CC نیاز دارید. باید مشخص کنید هدفتان ساخت انیمیشن سرگرم‌کننده است یا آموزشی و یا حتی تبلیغاتی؟ گروه سنی مخاطبان شما در چه رده‌ای قرار دارند؟ درست است که اغلب مؤلفه‌های آموزشی این شاخه‌ها مشترک هستند، اما برای ساخت یک انیمیشن بلند باید با سطوح تخصصی‌تر و پیچیده‌تر این نرم‌افزار آشنا شوید و آموزش مبتدی کافی نیست.

کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC با معرفی کوتاهی از پیشینه و تاریخچه و بازگویی کارکردهای نرم‌افزار Edge Animate CC آغاز می‌شود و با توضیح درباره‌ی کاربرد آیکون‌ها و ابزارهای محیط کاربری ادامه می‌دهد. محیط کلی این برنامه شبیه به دیگر برنامه‌های خانواده‌ی ادوبی ساده است و مخاطب را سردرگم نمی‌کند. پنل آن با ایندیزاین و فتوشاپ تفاوت زیادی ندارد و برای آشنا شدن با محیط ادجی انیمیت سی‌سی با مشکلی مواجه نمی‌شوید. مریم مخلصیان در نخستین فصل کتاب خود، مخاطب را با کارکرد بخش‌های گوناگون نرم افزار Edge Animate CC مانند دکمه‌های میانبر، نحوه‌ی ذخیره‌سازی فایل، ساخت پروژه (انیمیشن) بلندمدت، باز کردن پروژه‌های جدید در پروژه‌های در حال اجرا آشنا می‌کند.

همان‌طورکه قابل حدس است، چگونگی ترسیم عناصر موجود در انیمیشن از مهم‌ترین بخش‌های یک پروژه‌ی تصویری به حساب می‌آید و زیبایی و کیفیت کار شما به ظرافت این عناصر وابسته‌اند. بخش دوم کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC درباره‌ی ابزارها و امکاناتی سخن می‌راند که از چگونگی تعیین رنگ پس‌زمینه تا چطور حرکت دادن اجزای انیمیشن را با کمک آن‌ها می‌توان کنترل کرد. گرافیست‌ها به خوبی می‌دانند که خروجی گرفتن از فایل تا چه حد می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مریم مخلصیان با علم بر این موضوع، فصلی کامل از کتاب خود را به خروجی گرفتن از فایل اختصاص داده است. تمام این موضوعات در کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC با ارائه‌ی تصویر مربوط و مناسب شرح داده شده‌اند.

مریم مخلصیان ما را در جریان می‌گذارد که بعد از اتمام پروژه باید چه اقداماتی انجام دهیم و به پرسش‌هایی مثل چطور انیمیشن خود را تدوین و برای پخش آماده کنیم؟ پاسخ می‌دهد. بعد از آماده‌سازی پروژه لازم است بر مهارت‌هایی مثل اعمال اصلاحات، افزودن نماد بر انیمیشن، بریدن بخشی از فایل و ساخت پوستر مسلط شویم. در انتهای کتاب مراحل انجام دو پروژه از صفر تا صد در اختیارمان گذاشته شده است تا با کمک این نمونه‌ها، بهتر و دقیق‌تر بر مباحثی که خوانده‌ایم مسلط شویم.

برای استفاده از مباحث این کتاب نیازی نیست حتماً با مقدمات انیمیشن‌سازی یا طرز کار دیگر نرم‌افزارهای ادوبی آشنا باشیم، این کتاب برای مبتدیانی که می‌خواهند با کمک Edge Animate CC انیماتور شوند نیز مناسب است. کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC در نشر مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر و در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به موشن‌گرافی، هنرجویان، معلمان و استادان حوزه‌ی انیمیشن و هر کسی که دوست دارد وارد جهان انیمیشن‌سازی شود، مناسب است.

در بخشی از کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC: ساخت محتوای متحرک و تعاملی برای وب می‌خوانیم

از مزایا و کاربردهای این برنامه می‌توان، به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی، تصویرسازی و نوشتن متن
ساخت انیمیشن‌های متحرک بدون نیاز به کدنویسی
استفاده از تکنولوژی تایم لاین ساده و کاربرپسند
سازگار با وسایل مختف از جمله Android و iPhone
پشتیبانی از خروجی ویدئو با فرمت 4K و DPI بالا
پشتیبانی چندگانه از SVG, SWF، HTML
احیای محتوای قدیمی‌تر با تغییر اندازه و بهینه‌سازی آن‌ها برای هر رزولوشن، مانند Ultra HD
پشتیبانی از OAM؛ ایجاد خروجی پروژه به عنوان یک فایل ، OAM برای وارد کردن آسان به Dreamweaver و Adobe Muse, InDesign نرم‌افزارهای
پشتیبانی از زبان‌های: دانمارکی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، فارسی، نروژی، لهستانی، پرتغالی

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی برنامه
فصل 2: ترسیم و تنظیم عناصر
فصل 3: استفاده از متن (TEXT) و فونت‌های وب (WEB FONTS)
فصل 4: وارد کردن دارایی‌ها (ASSET) به برنامه
فصل 5: ایجاد حرکت در جدول زمانی (TIMELINE)
فصل 6: نمادها
فصل 7: تکنیک‌های پیشرفته انیمیشن
فصل 8: انتشار ترکیبات ADOBE EDGE ANIMATE

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC: ساخت محتوای متحرک و تعاملی برای وب
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-218-358-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC

برای دریافت کتاب راهنمای کابردی Adobe Edge Animate CC و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.