معرفی و دانلود کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن

عکس جلد کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن

لین های هان، دنیس لام و دیوید آ ندرکات در کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن یک منبع معتبر برای طراحی و ساخت این سازه‌ها ارائه کرده‌اند که تمامی اطلاعات، قواعد و محاسبات لازم را در اختیار مهندسین عمران قرار می‌دهد و راهنمایی جامع و کاربردی در این حوزه به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن

ستون‌های دوجداره‌ی فولادی که با بتن پر شده‌اند یکی از جدیدترین انواع سازه‌های کامپوزیتی ترکیب فولاد- بتن به شمار می‌روند و به اختصار به آن (CFDST) می‌گویند. این سازه‌ها وزن سبک‌تر و در عین حال دوام و مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش دارند و بکارگیری آن‌ها نیز آسان‌تر است. علاوه بر این، مصرف بتن و هزینه‌ی فوندانسیون کمتری را نیز می‌طلبند، اما چه خصوصیاتی منجر به این نتایج مطلوب شده است و چگونه می‌توان این سازه‌ها را طراحی و تولید کرد؟

کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن (Design Guide for Concrete-filled Double Skin Steel Tubular Structures) حاصل همکاری مشترک لین‌های هان (Lin-Hai Han)، دنیس لام (Dennis Lam) و دیوید آ ندرکات (David A. Nethercot) است که در آن ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن را معرفی می‌کند و قواعد و اصول لازم برای طراحی این سازه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و نکات محاسباتی ضروری را گوشزد می‌کند.

ساختار کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن طی شش فصل نوشته شده است. فصل اول معرفی اجمالی از این سازه‌ها و نسبت‌های لازم را ارائه می‌دهد. فصل دوم مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را معرفی می‌کند. فصل سوم به اصول طراحی و فصل چهارم به اتصالات لازم اشاره می‌کند. فصل پنجم نکات لازم برای طراحی مقاومت سازه‌ها در برابر آتش را برمی‌شمارد و در نهایت، فصل آخر به مراحل ساخت آن می‌پردازد.

کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن را علی تخته چیان به فارسی ترجمه کرده و انتشارات آریا دانش به انتشار رسانده است.

کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مهندسین عمران و طراحان سازه‌ها و پل‌ها توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن می‌خوانیم

این مطالعات و کاربردهای CFST در ایالات متحده در مقایسه با مطالعات صورت گرفته در ژاپن نسبتاً جدید هستند. CFST مورد استفاده در ایالات متحده تفاوت چشمگیری با ژاپن دارند و این مانع کاربرد تحقیقات قبلی در ایالات متحده می‌شود. در ژاپن ضریب لاغری CFST بزرگ‌تر از 60 نیست در حالیکه در ایالات متحده ضریب لاغری بزرگتر از 100 بود و از بتن برای بیشینه کردن سختی ستون استفاده می‌شد. وقتی ایالات متحده شروع به استفاده از ستون‌های CFST کرد، هیچ محتوای مرتبطی در استانداردهای طراحی آن زمان در درسترس نبود. کاربرد آن‌ها به تحقیقات تجربی و تئوری سرعت بخشید. برای نمونه گروه کاری 20 شورای تحقیقاتی پایداری ساختاری یک معیار برای طراحی ستون‌های کامپوزیتی فولاد-بتن در سال 1979 ارائه کرد که بعدها در سال 1986 کد AISC-LRFD گرفت. بعد از آن محققان عملکرد استاتیک و چرخه‌ای مقطع و اتصالات CFST را مطالعه کرده و روش‌های طراحی برای بهبود عملی ساختارهای CFST ساختمانی در ایالات متحده ارائه کردند.

اکثر ساختارهای ساختمانی با ستون‌های CFST در آمریکا با اسکلت‌های مهاربندی شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به طوری که نیروهای محوری در این ستون‌ها تحت بارهای جنبی با تقاضا برای ظرفیت چسبندگی بسط می‌یابند. ستون‌های CFST در ساختارهای مهار بندی نشده هم مورد استفاده قرار می‌گیرند که هدف از این کار، تشکیل سیستم‌های مقاوم اولیه می‌باشد. ساختمان به تصویر کشده در شکل 1. 10، برج Gateway در سیاتل می‌باشد که از اسکلت‌های مهاربندی شده با ستون‌های CFST استفاده کرده است.

کاربرد ساختارهای CFST در چندین کد ملی معروف مورد تائید قرار گرفته است از جمله کد ژاپنی AIJ (2001)، کد آمریکایی AISC (موسسه آمریکایی سازه‌های فولادی، 2010)، کد پل بریتانیایی BS5400 (موسسه استانداردهای بریتانیا، 2005)، استاندارد طراحی پل استرالیایی AS5100 (استانداردهای استرالیا، 2004)، کد چینی DBJ/T13-51 (2010) و Eurocode 4 (2004).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن (CFDST)
درباره این راهنما
تعاریف
ساختارستون دو جداره فولادی پر شده از بتن
نسبت حفره
نسبت فولاد
نسبت اسمی فولاد
ضریب اسمی محصوریت
نمادها
فصل دوم: مواد
فولاد
بتن
ابزار اتصال
اتصال دهنده‌ها و مواد مصرفی برای جوشکاری
اتصال برشی گلمیخ کلاهدار
فصل سوم: طراحی ستون‌های CFDST
فلسفه طراحی
قوانین عمومی
شاخص‌های طراحی
تغییر شکل‌های سازه و مقاطع
ضد خوردگی
مقاومت سطح مقطع
مقاومت مقاطع تحت بارگذاری محوری
مقاومت مقاطع تحت ترکیب خمش و بارگذاری محوری
اثرات بلندمدت
محل تکیه گاه درنقطه اتصال
اثرات خوردگی
محدودیت‌ها و محاسبه نواقص بتن
فصل چهارم: اتصالات
توصیفات کلی
اتصالات
اتصالات لبه‌ها
اتصالات صفحه
اتصالات پایه ستون
فصل پنجم: طراحی مقاومت در برابر آتش
فصل ششم: ساخت
شرح کلی
ساخت مقاطع ستون
سطح داخلی ستون فولادی بعد از ساخت باید تمیز و فاقد لکه‌های روغنی باشد.
بتن‌ریزی
بررسی کیفیت
مراجع
پیوست: محاسبه انقباض بتن محصور شده
پیوست: ضریب پایداری مقاطع تحت فشار محوری
پیوست: مثال‌هایی برای محاسبه ظرفیت باربری مقاطع CFDST

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن
نویسنده، ،
مترجمعلی تخته چیان
ناشر چاپیانتشارات آریا دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-7492 02-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن

برای دریافت کتاب راهنمای طراحی ستون‌های دوجداره فولادی پر شده از بتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.