معرفی و دانلود کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری

کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت، راهنمایی سودمند برای دانشجویانِ مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های پیراپزشکی و بهداشتی است. با مطالعه‌ی این کتاب، دستورالعمل‌هایی بهداشتی که هم‌اکنون در مراکز بهداشت و درمان استفاده می‌شود را فرا می‌گیرید. سیمین اسماعیل پور زنجانی، کژال خدامرادی، بهار سیفی و فائزه صحبایی، نویسندگان این اثر، اطلاعات لازمِ بهداشت بارداری، کودکان، بزرگسالان و سالخوردگان را پیش روی شما مخاطبین قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت

کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت، منبعی مطالعاتی در حوزه‌ی بهداشت و درمان به حساب می‌آید. خواننده پس از مطالعه‌ی این کتاب، از تمامی اطلاعات لازمی که کارمندان خانه‌های بهداشت و فعالان حوزه‌ی سلامت باید بدانند، آگاه می‌شود. سیمین اسماعیل پور زنجانی، کژال خدامرادی، بهار سیفی و فائزه صحبایی، نویسنده‌های کتاب، ابتدا خواننده را با مفهوم مراقبت‌های بهداشتی آشنا می‌کنند. بر اساس این اطلاعات، به خدماتی که اداره‌های بهداشت و متخصین بهداشتی با هدف ارتقاء، حفظ، پایش و افزایش سلامت انجام می‌دهند، مراقبت‌های بهداشتی گفته می‌شود. مطالعه‌ی کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت، خواننده را با سطوح مراقبت‌های بهداشتی آشنا می‌کند. پس از این آشنایی، نویسندگان به معرفی شاخص‌های بهداشت برای همه پرداخته‌اند. تعریف مراقبت‌های اولیه‌ی بهداشتی، جنبه‌های مختلف مراقبت‌های اولیه‌ی بهداشتی، اصول مراقبت‌های بهداشتی اولیه و ویژگی‌های این مراقبت‌ها را می‌توان از دیگر اطلاعاتی دانست که مخاطبان با خواندن این کتاب در جریان آن‌ها قرار می‌گیرند.

کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت، با در نظر داشتن جزئیات شبکه‌ی بهداشتی درمانی ایران تدوین شده است. مؤلفین در ادامه‌ی این کتاب به تعریفی از خانه‌ی بهداشت و شرایط انتخاب بهورز می‌پردازند. در این اطلاعات، وظیفه‌ی خانه‌ی بهداشت کاملاً‌ توضیح داده شده است. خواننده پس از مطالعه‌ی این اثر با تفاوت خدمات مرکز بهداشتی روستایی و واحد‌های عرضه‌ی خدمات بهداشتی در شهر آشنا می‌شود. سیمین اسماعیل پور زنجانی، کژال خدامرادی، بهار سیفی و فائزه صحبایی برای توضیحِ بهتر این تفاوت‌ها و دیگر مفاهیم کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت، از نمودار و تصویرها بهره گرفته‌اند. خواننده‌، در این اثر شیوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات لازم برای فرم‌های گزارش ماهیانه‌ی بهداشت را فرا می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت

نویسنده‌های کتاب به تمامی اطلاعات لازم برای مراقبت از کودکان اشاره کرده‌اند. خواننده پس از مطالعه‌ی بخش مراقبت از کودکانِ، با روش تشکیل پرونده‌ی بهداشتی کودک و پر کردن فرم‌های لازمِ این پرونده آشنا می‌شود. بررسی وضعیت سلامت نوزاد از لحاظ عمومی، قد، وزن، دورِ سر، تغذیه‌، بینایی، و تکامل نوزاد را می‌توان از دیگر اطلاعاتی دانست که نویسندگان در این بخش به خواننده آموزش می‌دهند. آشنایی با مفهوم ایمن‌سازی، انواع واکسن‌ها، روش پُر کردن کارت واکسیناسیون و فرم‌هایی که باید روی یخچال مرکز بهداشت نصب شود، دیگر آموزش‌هایی است که در ادامه‌ی کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت ارائه می‌گردد.

مطالب کتاب حاضر با آموزش مراقبت‌های دوران بارداری، بهداشت بارداری و نکته‌هایی که کارشناس بهداشت برای بازدید منزل باید در نظر بگیرد، ادامه پیدا می‌کند. مخاطبین با خواندن این کتاب در جریان انواع بیماری‌های واگیردار و دستورالعمل‌های کشوری برای پیشگیری از این بیماری‌ها قرار می‌گیرند. چگونگی اجرای آموزش بهداشت در مدارس، تعریف بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای در محیط‌های کاری و تجاری، اطلاعات دیگری است که مؤلفین در کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت گنجانده‌اند. مطالب کتاب حاضر با تعریف بهداشت سالمندان و نکته‌هایی که کارشناسان بهداشت در حفظ سلامت کهنسالان باید در نظر بگیرند، به پایان می‌رسد.

کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت را نشر بشری منتشر کرده است.

کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویانِ مقاطع کارشناسی، کاردانی و کارشناسی ارشد رشته‌های پیراپزشکی و بهداشتی، مخاطبان اصلی کتاب حاضر به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری می‌خوانیم

در ایمنی طبیعی یک گونه‌ی خاص در برابر ابتلا به یک عامل عفونی مقاومت ذاتی و سرشتی دارد. مثلا انسان‌ها هیچ‌گاه به سل پرندگان مبتلا نمی‌شوند.

ایمنی اکتسابی، مقاومت اکتسابی میزبان در نتیجه‌ی تماس طبیعی قبلی وی با یک عامل عفونی است، مثلا یک‌بار ابتلا به سرخک منجر به محافظت فرد از عفونت‌های بعدی بیماری می‌شود. ایمنی اکتسابی می‌تواند توسط ایمن‌سازی فعال یا غیرفعال ایجاد شود. در ایمن‌سازی فعال ورود یک آنتی‌ژن (پروتئینی که بتواند اختصاصاً به اجزای واکنش ایمنی بدن مثل لنفوسیت‌ها متصل شود.) به فرد، منجر به تولید آنتی‌بادی (پروتئینی که اختصاصاً توانایی شرکت در واکنش‌های ایمنی بدن را دارد.) توسط سیستم ایمنی وی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مراقبت‌های بهداشتی (کژال خدامرادی)
فصل 2: مراقبت از کودکان (کژال خدامرادی)
فصل 3: ایمن‌سازی (سیمین اسماعیل‌پور زنجانی)
فصل 4: مراقبت‌های دوران بارداری (بهار سیفی)
فصل 5: بهداشت باروری (سیمین اسماعیل‌پور زنجانی)
فصل 6: بازدید منزل (فائزه صحبایی)
فصل 7: بیماری‌های واگیردار (فائزه صحبایی)
فصل 8: بیماری‌های غیرواگیر (فائزه صحبایی)
فصل 9: بهداشت مدارس (بهار سیفی)
فصل 10: بهداشت محیط (بهار سیفی)
فصل 11: بهداشت حرفه‌ای (بهار سیفی)
فصل 12: بهداشت سالمندان (فائزه صحبایی)
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری
نویسنده، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات547
زبانفارسی
شابک978-964-399-233-0
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت

برای دریافت کتاب راهنمای آموزشی در کارآموزی بهداشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.