معرفی و دانلود کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری

عکس جلد کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری

کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری تألیف پدرام صنعتی، مفهوم شبکه را توضیح می‌دهد، از کاربردهای آن می‌گوید و انواع مختلف این فناوری را تشریح می‌کند. این راهنمای کاربردی نحوه‌ی ایجاد شبکه‌ی محلی را می‌آموزد، طریقه‌ی راه‌اندازی فایروال این شبکه را نشان می‌دهد و در نهایت کدهای خطا را مرور می‌کند و راه‌های عیب‌یابی آن را یاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری

از نیمه‌ی دهه‌ی 1950 بود که موضوع شبکه‌های کامپیوتری به‌عنوان یک ایده مطرح شد. بعدتر کامپیوترها بیشتر شدند و به‌دنبال آن با توسعه‌ی اینترنت، مفهوم شبکه نیز گسترش و عمومیت یافت. امروزه انواع متفاوتی از شبکه وجود دارد که هرکدام کارکردهای خاص خود را دارند. اما یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها، شبکه‌ی محلی یا LAN است که بیشتر به‌صورت سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری تألیف پدرام صنعتی مفهوم این نوع شبکه را توضیح می‌دهد و نحوه‌ی ایجاد و پیاده‌سازی آن را تشریح می‌کند.

کتاب بحثش را با تعریف شبکه‌های کامپیوتری آغاز و انواع آن را معرفی می‌کند. اینترنت، به‌عنوان بزرگترین شبکه‌ی کامپیوتری جهان طبیعتاً کارایی‌های زیادی دارد. اما گاهی شبکه‌های کوچک‌تر و محدودتر برای مؤسسات و شرکت‌ها مفیدتر هستند. محیط‌های اداری برای به‌اشتراک‌گذاری منابع و داده‌هایشان از شبکه‌ی محلی LAN استفاده می‌کنند که سرعت بیشتر و هزینه‌ی بسیار کمتری دارد. اما اجرای لَن به چه صورتی ممکن است؟

وقتی دو دستگاه کامپیوتری را به نحوی به یکدیگر متصل کنیم، شبکه‌ی کامپیوتری شکل می‌گیرد. این ساده‌ترین تعریفی است که از شبکه وجود دارد. این دو دستگاه می‌توانند از طریق کابل یا بدون آن به یکدیگر متصل شوند. در دنیای امروز شبکه‌های کامپیوتری متعددی وجود دارد ولی یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها شبکه‌ی محلی است. در سیستم LAN بُعد مسافت اهمیت زیادی دارد و باید در یک مکان محدود و با فاصله‌ی کم ایجاد شود. به خاطر همین محدودیت است که نهایتاً می‌تواند در یک ساختمان اجرا شود (حداکثر فاصله‌ی بین دستگاه‌ها باید کمتر از 100 متر باشد). همین خاصیت شبکه‌ی داخلی LAN باعث شده که عموماً برای اداره‌ها و سازمان‌ها بهینه باشد و مورد استفاده قرار بگیرد. متخصصان این شبکه را به دو نوع کلی تقسیم می‌کنند: سرویس‌دهنده/سرویس‌گیرنده یا کلاینت/سرور و نظیربه‌نظیر. در حالت اول یک سیستم به‌عنوان سرور انتخاب می‌شود و بقیه سیستم‌ها به آن متصل شده و از طریق آن با هم مرتبط می‌شوند. این وضعیت باعث می‌شود بتوان حجم داده‌ی زیادی را ذخیره کرد و انتقال داد. اما در حالت دوم همه‌ی کامپیوترهای جداگانه به هم وصل می‌شوند. این مدل ضعیف‌تر بوده و محدودیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

پدرام صنعتی در کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری به تمام ویژگی‌های این نوع شبکه می‌پردازد و مفاهیم پایه‌ای و توپولوژی آن را توضیح می‌دهد. او در ادامه به تجهیزات مورد نیاز لن اشاره کرده، نحوه‌ی ساخت آن را می‌گوید و راه‌های پیکربندی دیواره‌ی آتش را تشریح می‌کند. نویسنده در پایان انواع خطاهای این شبکه را مرور می‌کند و شیوه‌ی عیب‌یابی و برطرف کردن آن‌ها را می‌آموزد.

کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به متخصصان شبکه و دانشجویان رشته‌ی آی‌تی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری می‌خوانیم

اگر در محل کار یا منزل چند دستگاه کامپیوتر دارید و از آن‌ها بهره‌برداری می‌نمایید، حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که این کامپیوترها را به هم وصل نمایید و فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید، پرینتر را بین چند سیستم مشترک استفاده کنید و اگر سیستمی به اینترنت وصل است آن را در بین سایر کامپیوترها به اشتراک بگذارید. در این حالت از هزینه‌های گزاف مانند خرید پرینتر و یا مودم برای هر سیستم جلوگیری می‌کنید و حتی ممکن است با تعدد دستگاه‌های درون یک ساختمان، محیط بسیار شلوغ باشد. ایجاد شبکه LAN از طریق کابل انجام می‌گیرد. به‌منظور ایجاد یک شبکه‌ی LAN بایستی فاکتورهای زیر فراهم باشد:

- کامپیوترها متفاوت از هم باشند (از لحاظ نام سیستم و آدرس فیزیکی سخت‌افزاری)
- کامپیوترها دارای کارت شبکه باشند و نیز نصب و آماده‌ی سرویس‌دهی باشند.
- برای ایجاد شبکه از قبل کارهایی مانند اتصال سیمی آن‌ها به یک مودم، روتر، اکسس پوینت و یا سایر تجهیزات مربوطه بایستی صورت گرفته باشد.
- کامپیوترها روشن و آماده‌ی کار باشند.
- ویندوز هر کامپیوتر دارای لایسنس (فعال) باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شبکه چیست؟ چه کاربردی دارد؟
فصل دوم: معرفی انواع شبکه
فصل سوم: مدل مرجع OSI
فصل چهارم: انواع توپولوژی در شبکه
فصل پنجم: مفاهیم پایه‌ی شبکه‌های کامپیوتری
فصل ششم: ایجاد شبکه LAN
فصل هفتم: دیواره آتشین (FIREWALL) در شبکه
فصل هشتم: راه‌اندازی شبکه DOMAIN
فصل نهم: IP در شبکه
فصل دهم: کدهای خطا در شبکه
فصل یازدهم: عیب‌یابی شبکه‌های کامپیوتری
فصل دوازدهم: سوالات متداول در شبکه‌های کامپیوتری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-218-567-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری

برای دریافت کتاب راه اندازی و مدیریت شبکه‌های LAN خانگی و اداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.