معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery

عکس جلد کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery

کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery، منبعی جامع و کاربردی برای یادگیری یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت است. پدرام صنعتی، نویسنده‌‌ی کتاب، تمامی مباحث لازم برای آشنایی و کار با جی کوئری را در این اثر آموزش داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت‌ها و دانش لازم را برای برنامه‌نویسی وب با استفاده از کتابخانه‌ی جی‌ کوئری به‌دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery

کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery، تمامی اطلاعات لازم را برای استفاده از کتابخانه‌ی جی‌ کوئری در خود گنجانده است. جی‌ کوئری، کتابخانه‌‌ای متن‌باز و رایگان برای جاوا اسکریپت است. این کتابخانه برای ساده‌سازی پیمایش و دستکاری درخت DOM (Document Object Model) در صفحات وب کاربرد دارد. با مطالعه‌ی این کتاب در کنار آموزش، از فایده‌های جی کوئری باخبر می‌شوید. جی‌ کوئری با ساده‌سازی و کارآمدتر کردنِ برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت، به توسعه‌دهندگان وب کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب پویا و تعاملی را به سرعت و با کارایی بیشتر بسازند. مطالب این اثر با آموزش نصب و پیکربندی جی کوئری آغاز می‌شود. پدرام صنعتی، نویسنده‌ی کتاب، جی کوئری را به‌عنوان کتابخانه‌ی فوق‌العاده سریع، کوچک و غنیِ جاوا اسکریپت معرفی کرده است. این کتابخانه، اِی‌.پی،‌آی کارآمدی دارد و فرایند پیمایش و دستکاری اسناد اچ.‌تی.‌ام.‌ال، مدیریت رویداد، انیمیشن و اِیجَکس را به میزان چشمگیری ساده‌تر می‌کند. پس از طرحِ توضیحاتی درباره‌ی جی کوئری، سِلکتور و رویدادها در این کتابخانه توضیح داده شده است. در بخش بعدی، اصول و قواعد جی کوئری را یاد می‌‌گیرید. با یادگیری قواعد زنجیره‌ای جی‌ کوئری، می‌توانید چندین عملیات را به طور متوالی روی عناصر انجام دهید و سرعت و کارایی کدهای جاوا اسکریپتِ خود را بیشتر کنید.

کتاب حاضر، منبع مناسبی برای آشنایی با ویژگی‌های جی کوئری است. دام تِراوِرسینگ، یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به‌حساب می‌آید. پیمایش دام که به آن دام تراورسینگ هم می‌گویند، در جی‌ کوئری به معنای پیمایش و دستکاری ساختار مدل شیء سند (DOM) یک صفحه وب با استفاده از موتور قدرتمند انتخابگر جی‌ کوئری است. پدرام صنعتی، با تعریف این ویژگی، امکان جست‌وجو و دستیابی به عناصر خاصی را در داخل اسناد اِچ.‌تی.‌اِم‌.ال به خواننده آموزش می‌دهد. آشنایی با رابط کاربری جی کوئری، یکی دیگر از بخش‌های مهمِ کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery است. رابط کاربری جی‌ کوئری، کتابخانه‌ی افزونه‌ای برای جی‌ کوئری به‌حساب می‌آید که مجموعه‌ای از عناصر رابط کاربریِ تعاملی مانند دکمه‌ها، منوهای کشویی، پنجره‌های گفت‌وگو و اسلایدرها را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. این کتابخانه به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به نوشتن کدهای جاوا اسکریپت پیچیده، رابط‌های کاربری جذاب و کاربرپسند را برای وب‌سایت‌های خود ایجاد کنید. سادگیِ استفاده، سازگاری مرورگر، انعطاف‌پذیری و وجود طیف‌ گسترده‌ای از ابزارها، ازجمله ویژگی‌هایی است که در این کتاب برای رابط کاربری جی کوئری به‌ آن‌ها اشاره شده. کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery ، اثری پروژه‌محور است. چندین پروژه در بخش انتهایی این اثر قرار دارد. انجام این پروژه‌ها، مطالب مطرح‌شده در کتاب را به آموزش‌هایی ماندگار تبدیل می‌کند.

کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی توسعه‌دهندگانی که در پی یادگیریِ شیوه‌ی کار با جی کوئری به‌عنوان یکی از قدرتمند‌ترین و رایج‌ترین کتابخانه‌های جاوااسکریپت هستند، مخاطب‌های اصلی کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery به‌شمار می‌روند. ناگفته نماند داشتن اطلاعات پایه از سی.‌اِ‌س‌.‌اِس‌، اِچ‌.‌تی.‌اِم‌.‌اِل و جاوا اسکریپت برای یادگیری روش‌های کار با جی کوئری، ضروری است.

در بخشی از کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery می‌خوانیم

کلمه افکت برگرفته از واژه انگلیسی Effect به معنای جلوه، اثر و گاهی اوقات نتیجه می‌باشد و طبق فنوتیک به صورت /ɪˈfɛkt/ خوانده می‌شود. در اصطلاح به هر عنصر یا جلوه صوتی یا تصویری که برای ایجاد تأثیر مشخصی به فیلم یا عکس افزوده شود، افکت گفته می‌شود. برای مثال در نرم‌افزارهای گرافیکی با افکت دادن به تصاویر، می‌توان طرح و رنگ تصاویر را تغییر داد. جی‌کوئری یک رابط ساده برای انجام انواع مختلف جلوه‌های شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد. متدهای جی‌کوئری به ما این امکان را می‌دهند که به سرعت افکت‌های رایج را با حداقل پیکربندی اعمال نماییم. یکی از مهمترین و پرکاربردترین قابلیت‌ها در این زبان افکت‌ها هستند که به طراحان وب‌سایت امکانات گسترده و جذابی را ارائه می‌دهند. افکت‌ها در جی کوئری شامل تعدادی متد از پیش تعریف شده هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 / مبانی جی‌کوئری
فصل 2 / نصب و پیکرده‌بندی جی‌کوئری
فصل 3 / سلکتور در جی‌کوئری
فصل 4 / رویدادها
فصل 5 / افکت‌ها
فصل 6 / اصول و قواعد جی‌کوئری
فصل 7 / ویژگی‌های جی‌کوئری
فصل 8 / DOM TRAVERSING
فصل 9 / AJAX در جی‌کوئری
فصل 10 / آشنایی با مفهوم METHOD CHAINING
فصل 11 / دسترسی به تگ‌های فرزند و هم‌سطح
فصل 12 / فیلتر کردن تگ‌های انتخابی
فصل 13 / پلاگین در جی‌کوئری
فصل 14 / رابط کاربری جی‌کوئری JQUERY UI
فصل 15 / جی‌کوئری - پروژه‌محور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-622-218-555-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery

برای دریافت کتاب آموزش جامع جی کوئری jQuery و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.