معرفی و دانلود کتاب دورتر از هر جای دیگر

عکس جلد کتاب دورتر از هر جای دیگر
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دورتر از هر جای دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دورتر از هر جای دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دورتر از هر جای دیگر

کتاب دورتر از هر جای دیگر روایت نوجوانی بنام اون است که تصمیم گرفته‌ آینده‌اش را بر اساس رویاها و علاقه‌مندی‌هایش بسازد اما با ممانعت از جانب خانواده‌اش روبه‌رو می‌شود. اورسولا لو گویین نویسنده‌ی این داستان کوتاه آثار بسیاری در حوزه‌ی نوجوانان دارد که اغلب آن‌ها با استقبال زیادی از جانب مخاطبان مواجه شده‌اند. گفتنی‌ست این اثر در لیست پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون قرار دارد.

درباره کتاب دورتر از هر جای دیگر

اورسولا گین، 22 رمان، 11 جلد داستان کوتاه، 4 مجموعه مقاله و 12 کتاب برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است که آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌است. شکل روایت و انتخاب ایده‌های او نشان‌دهنده‌ی این امر است که او به‌خوبی از دغدغه‌های نسل جدید و مسا‌ئلی که نوجوانان با آن دچار چالش می‌شوند، مطلع است و توانایی این را دارد که با ایجاد همذات‌پنداری منحصربه‌فردش، مخاطب را مجاب کند تا داستان را به انتها برساند.

داستان دورتر از هر جای دیگر (Very Far Away from Anywhere Else) نیز روایت یک نوجوان به نام اوون است که می‌داند به علم و کشفیاتش علاقه دارد اما آن چیزی که خانواده‌اش برای او در نظر گرفته، انتخاب مسیر دیگری است.

معرفی و دانلود کتاب دورتر از هر جای دیگر

او در مسیر جنگیدن برای خواسته‌ی واقعی‌اش عاشق می‌شود و این عشق اتفاقات جدیدتری را برای او به‌وجود می‌آورد. واقع‌گرا بودن داستان کتاب دورتر از هر جای دیگر در روایت زندگی این نوجوان 17 ساله برای مخاطب دلنشین و جذاب است. شخصیت اصلی داستان، خوب می‌داند که می‌خواهد با زندگی‌اش چه کند و دیدن غیرمنتظره‌ی ناتالی است که او را با بخش بیگانه و ناآشنای درونش، آشنا می‌کند! اشاره به ساختارهای معیوب و نامرئی جامعه و همچنین چالش‌هایی که سال‌هاست قشر جوان با آن مواجه می‌شوند، موضوعی است که اورسولا لو گویین (Ursula K. Le Guin) به خوبی می‌تواند از زبان نوجوانان آن را روایت کند. او در تلاش است که رسیدن به هدف را کمرنگ و در مقابل، لذت بردن از مسیر را برای دستیابی به هدف، تبدیل به دغدغه کند. در واقع نویسنده برای مسیر و جریان زندگی، تمثیلی به شکل رودخانه در نظر گرفته است و سعی می‌کند مخاطب را متوجه این موضوع کند که گاهی لازم است به جریان اعتماد کرد نه آنچه علاقه و هدف بوده است!

اغلب افرادی که در حال گذر از دوره‌ی کودکی به نوجوانی هستند، پرسش‌هایی مانند چه کسی هستند یا قرار است چه‌کاری انجام دهند برایشان تبدیل به دغدغه‌ای بزرگ می‌شود که اگر توجه مناسبی به این موضوع نشود ممکن است عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس آن‌ها در این سن حساس دچار مشکل شود. اما او مسیر دیگری را برای این گروه سنی تصویر می‌کند؛ رهایی و شیرجه‌زدن در رودخانه‌ی زندگی. در ادامه‌ی این داستان می‌خوانید که پدر اوون تلاش‌های زیادی را برای راضی کردن فرزندش به کار می‌گیرد. او در یک توهم نسبت به ایفای نقش پدری به سر می‌برد و در نظر خودش گمان می‌کند می‌تواند تعیین‌کننده‌ی سرنوشت فرزندش باشد!

داستان کتاب دورتر از هر جای دیگر، بسیار غنی است و ریتم آهنگین داستان به شکلی موزون خواننده را ترغیب می‌کند تا زمانی‌که روایت تمام نشده کتاب را رها نکند و این ویژگی منحصربه‌فرد اورسولا گین است. این اثر را نشر نیماژ با ترجمه‌ی بشیر عبدالهی میرآبادی منتشر کرده است.

کتاب دورتر از هر جای دیگر مناسب چه‌کسانی است؟

این کتاب مناسب افرادی است که به رمان‌های کوتاه اجتماعی و عاشقانه علاقه‌مند هستند. نوجوانان نیز می‌توانند از خواندن این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب دورتر از هر جای دیگر می‌خوانیم

به همین دلایل است که نمی‌توانم چیزی در مورد ماشین بگویم. این موضوع من را واقعاً به هم ریخته بود. درست پایان راه بود، ایستگاه آخر. باید پیاده می‌شدم. اما بیرون از اتوبوس هیچ‌چیز نبود به جز باران و مه و من که بالا و پایین می‌پریدم و ادای میمون درمی‌آوردم و هیچ‌کس هم نه نگاهم می‌کرد و نه صدایم را می‌شنید.

آن روز از ایستگاه اتوبوس رفتم به سمت خانه. مادرم در آشپزخانه داشت چیزی را در مخلوط‌کن به هم می‌زد. توی سر و صدای مخلوط‌کن با فریاد چیزی گفت اما نشنیدم چه بود. رفتم بالا توی اتاق خودم و کوله‌پشتی‌ام را روی زمین ول کردم و کاپشن را با یقه‌ی خیس درآوردم و آن‌جا ایستادم. باران روی سقف ضرب گرفته بود. گفتم: «من روشنفکرم، روشنفکرم، روشنفکرم پس بقیه‌ گورتون رو گم کنید و برید به جهنم.»

صدای خودم را شنیدم به شکل باورنکردنی ضعیف و بی‌حال بود. هنر کردی! باشد، من یک روشنفکرم، خب دیگر چه؟ این‌جا بود که مه کاملاً نزدیک شده بود و هنگامی بود که من سنگ را پیدا کردم. درست همان‌طور بود که باید باشد، انگار که دستم دور یک جسم سخت حلقه شده بود، سنگی گرد. دختر درون اتوبوس می‌گفت: «آره»، با صدای محکم و صریح. آره خوبه، برو جلو و خودت باش.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دورتر از هر جای دیگر
نویسنده
مترجمبشیر عبدالهی میرآبادی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-600-367-369-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دورتر از هر جای دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دورتر از هر جای دیگر

برای دریافت کتاب دورتر از هر جای دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.