معرفی و دانلود کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده

عکس جلد کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده
قیمت:
۵۳,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده

کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده حکایت‌هایی پندآموز را در خود گنجانده است. منصور ملکیان، نویسنده‌ی کتاب، برای نگارشِ بیشتر داستا‌ن‌های این اثر از شعرهای پروین اعتصامی الهام گرفته است. برخی از حکایت‌های این کتاب نیز ماحصل ذهن خلاق نویسنده است. این داستان‌ها برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده

کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده، سرشار از قصه‌های خواندنی و جذاب است. این قصه‌ها، کودکان و نوجوانان را به دنیای شیرینِ رویا و خیال می‌برد. منصور ملکیان، نویسنده‌‌‌ی کتاب، برای نگارش داستان‌های این اثر از شعرهای پروین اعتصامی الهام گرفته است. بعضی از این داستان‌ها نیز اقتباسی نیست و حکایت‌هایی بکر و جدید را در این کتاب می‌خوانیم. این حکایت‌ها، زاده و‌ پرورده‌ی ذهن خلاق نویسنده‌ی کتاب است. ملکیان، حکایت‌های کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده را فقط برای سرگرمی خواننده ننوشته است. حکایت‌های این کتاب، مفهومی پندآموز دارند. از لحاظ لحن نگارش نیز نویسنده داستان‌های کتاب را با زبانی کودکانه نگاشته است. لحن کلامِ داستان‌های این کتاب به گونه‌ای است که کودکان به‌راحتی در جریان مفهوم‌های نهفته در روایت‌های این اثر قرار بگیرند.

این اثر از لحاظ تعدادِ داستان، کتابی پُروپیمان به‌ حساب می‌آید. مجموعاً، 80 داستان در این کتاب گنجانده شده است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت با خواندنِ شبی یک داستان برای فرزند دلبندتان، نزدیک به 10 هفته منبع برای قصه‌خوانی در اختیار دارید. الهام گرفتنِ نویسنده از شعرهای پروین اعتصامی در نگارش حکایت‌های این کتاب باعث شده تا حس‌و‌حال شعرهای این شاعر برجسته در داستان‌های کتاب تداعی شود. بسیاری از این داستان‌ها همانند شعرهای پروین اعتصامی با حالتی مناظره‌مانند میان حیوانات روایت شده‌اند. وجود حیوانات به عنوان شخصیت‌های داستان، جاذبه‌ی حکایت‌های این کتاب را برای کودکان دوچندان کرده است. نویسنده در کتاب حاضر از واژه‌هایی آسان استفاده کرده تا مطالعه‌ی این اثر برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی راحت باشد.

نخستین داستان کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده، شوق پرواز نام دارد. نویسنده در این داستان، ماجرای بچه کبوتری را روایت می‌کند که سودای پرواز در سر دارد. این جوجه کبوتر پس از نخستین تلاش برای پرواز، راه لانه را گم می‌کند. جوجه کبوترِ این قصه که ترسیده و پناهی ندارد، به یاد لانه‌ی گرمی می‌افتد که مادرش در آن همیشه تیمارش می‌کرد. جوجه کبوتر از ترس، فغان سر می‌دهد و مادرش را صدا می‌کند. مادرِ این کبوتر، پاسخ جوجه‌اش را این‌گونه می‌دهد که تاکنون بارها گربه‌ها به من حمله‌ کرده‌اند و و بازهای شکاری قصد جانم را داشته‌اند. رویاروییِ من با این مشکلات باعث شده تا بدانم که شاخه بدون ریشه قوی نمی‌شود. جوجه کبوتر با شنیدن پندهای مادر، جرئت بیشتری پیدا می‌کند و فرا می‌گیرد که رنج زندگی را بپذیرد و از مواجهه با مشکلات هراسی نداشته باشد.

روایت‌های کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده با داستان‌های آرزوی مادر، آئین آینه، احسان بی‌ثمر و ارزش گوهر ادامه پیدا می‌کند. اشک یتیم، امروز و فردا، امید و نومیدی، اندوه فقر، ای رنجبر، باد بروت (باد سبیل)، عدس و ماش، بام شکسته و چندین داستان خواندنی دیگر نیز در این کتاب گنجانده شده است.

انتشارات کنکاش، وظیفه‌ی چاپ و نشر کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده را بر عهده داشته است.

کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکان گروه سنی 6 تا 15 سال، مخاطب کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده می‌خوانیم

تنبلی خسته و رنجور در گوشه‌ای افتاده بود و کار و فعالیتی نداشت. عنکبوتی را دید که دوک همت بکار انداخته و سخت مشغول تنیدن است. با آب دهان خود رشته‌هایی که از تار مو باریک‌تر است به شکل‌های مختلف هندسی به هم می‌بافد فکرهایی در سرخود داشت و بی نطق و کلام درس می‌داد که‌ای انسان کاردانان این‌طور فعالیت می‌کنند گاهی می‌رفتم و گاهی برمی‌خیزم بدون پرگار و وسایل کار صدها دایره و زاویه و مثلث می‌زنم آموزگار چنین مهندسی کیست؟ از بس کار کرده‌ام معمار ماهری شده‌ام. ساعتی می‌بافم و زمانی بندبازی می‌کنم. در حساب و طمع و نقش استاد شده‌ام.

تنبل و بیکار گفت: این چه‌کار سرسری است که انجام می‌دهی و خود را خسته می‌کنی. تاری به این زحمت می‌بافی که با یک جاروب از بین می‌رود عاقل چنین کاری نمی‌کند و خانه‌ای نمی‌سازد که با یک عطسه خراب شود کار تو اساس و پایه و ستون ندارد مانند نقشی است که بر آب می‌زنی تو اگر بافنده‌ای بیا و اطلس بباف این تارهای کهنه تو را نه در سوزن می‌توان کرد نه با آن پیراهن دوخت در این گوشه که مشغول کاری نه کسی ترا می‌بیند و نه تو را اهل هنر می‌داند. مزدی هم که نداری و بی‌جهت نساجی می‌کنی تو با این کار خودت را خسته کرده‌ای کمی استراحت کن فردا نیز خواهد آمد خودت را زود از این گوشه رهایی ده تا محفوظ بمانی.

فهرست مطالب کتاب

فهرست داستان‌ها
آرزوی پرواز
آرزوی مادر
آئین آیینه
احسان بی‌ثمر
ارزش گوهر
اشک یتیم
امروز و فردا
امید و نومیدی
اندوه فقر
ای رنجبر
باد بروت (باد سبیل)
عدس و ماش
بام شکسته
برف و بوستان
بنفشه و باغبان
بهای جوانی
بهای نیکی
محنت و رنج
جامه عرفان
جان و تن
جمال حق
جولای خدا (بافنده خدا)
نرد جهان
حدیث مهر
حقیقت و مجاز
خاطر خشنود
خوان کرم
خون‌دل
درخت بی‌بر
دریای نور
دزدخانه
دزد و قاضی
دکان ریا
در محضر
دیوانه و زنجیر
ذره
راه دل
رفوی وقت
رنج نخست
روح آزاد
روح آزرده
زاهد خودبین
سر و سنگ
سعی و عمل
شاهد و شمع
شکایت پیرزن
صاعقه ما ستم اغنیاست
طفل یتیم
عشق حق
فرشته انس
فریب آشتی
قلب مجروح
کاروان چمن
کارهای ما
گذشته بی‌حاصل
گرگ و سگ
گریة بی‌سود
لطف حق
مست و هوشیار
قاضی دغل
ناتوان
نامه به شیروان
نکته‌ای چند
نکوهش بیجا
نیکی دل
آتش‌دل
برگ گریزان
دو همراز
دیدن و نادیدن
دره و خفاش
سرود خارکن
سیه روی
شکسته
شوق برابری
گنجشک و کبوتر
خاطرات یک چوپان
خانه من در کوهستان
مورچه دانا
زندگی زیر درخت بلوط
خوک کثیف
داستان گریه ابر
مرغ زرنگ
گربه و مار
لاک‌پشت و مار
اسماعیل ترخان
چشمه‌های نمک
ورزش و پوریا
مهدی و کتابخانه
شب‌های اصفهان
لانه پرندگان
شاگول و گاگول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-600-136-863-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده

برای دریافت کتاب داستان‌های آموزنده برای کودکان به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.