معرفی و دانلود کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید

عکس جلد کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید

کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید، دومین بخش از سه‌گانه‌ی زهرا افشار زیباست که برای مخاطبان نوجوان نگاشته شده. نویسنده در این داستان با آفریدن سرزمینی اساطیری، رویدادهایی حماسی را می‌پروراند که همه، حول محور گردنبندی به نام خورشید می‌چرخند که توسط شخصی به نام کیوان آفریده شده و قدرت‌هایی فراطبیعی را به صاحبش هدیه می‌کند.

درباره‌ی کتاب خورشید نفرین‌شده 2: غروب خورشید

کتاب خورشید نفرین‌شده 2: غروب خورشید، جلد دوم از سه‌گانه‌ای به قلم زهرا افشار زیباست. افشار زیبا نویسنده‌ای جوان و نوقلم است که کارش را به‌صورت حرفه‌ای با همین سه‌گانه آغاز کرده. کتاب خورشید نفرین‌شده، داستانی اسطوره‌ای و خیالی است که به سبب نبردهایی که در آن روی می‌دهد، زمینه‌ای حماسی نیز دارد.

نویسنده در نوشتن این کتاب از مایه‌های اساطیری داستان‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی بهره جسته است. نام شخصیت‌های خورشید نفرین‌شده، غالباً یا بر اساس نام شخصیت‌های اسطوره‌ای و حماسی ایرانی انتخاب شده‌اند، یا مطابق با اجرام و سیاره‌های نجومی. فضاسازی داستان نیز، از طرفی ریشه در اسطوره‌ها و افسانه‌ها دارد و از طرفی، از باورهای کهن نجومی بهره گرفته.

زبان داستان ساده و آسان است، اما شیوه‌ی روایت غیر خطی است. نویسنده کتاب را به فصل‌هایی تقسیم کرده است و هر فصل را از زبان یک شخصیت داستان یا بر اساس زاویه‌ی دید او روایت کرده. خواننده باید قصه‌ی اصلی را از میان این روایت‌های پراکنده استخراج کند و دریابد.

معرفی و دانلود کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید

داستان این جلد از لحظات پیروزی لشکر ری- که کوروش فرماندهی‌اش را بر عهده دارد- بر دشمنان آغاز می‌شود. حاکم، کوروش را به قصر خود خوانده تا از او تشکر کند و به او تبریک بگوید. کوروش پس از پایان یافتن جشن حاکم ری، درمی‌یابد که دیگر گمشده‌اش را یافته و کارش در دستگاه حکومتی ری به پایان رسیده است. ظاهراً از این به بعد او و خورشید که دیگر الماس‌هایش خاموش شده‌اند، هر کدام باید راه خود را بروند.

کتاب خورشید نفرین‌شده 2: غروب خورشید در نشر موج به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خورشید نفرین‌شده

مجموعه‌ی خورشید نفرین‌شده سه‌گانه‌ای اساطیری و فانتزی است که به قلم زهرا افشار زیبا نوشته شده است. نویسنده در این سه‌گانه داستان گردنبندی را روایت می‌کند که توسط یکی از شخصیت‌های داستان ساخته می‌شود. گردنبندی که از پنج گوهر استثنایی ساخته شده که هرکدام نیرویی خاص را به صاحب گردنبند تفویض می‌کند. کیوان با ساختن این گردنبند به دنبال آن است که بر جهان استیلا یابد و از اطرافیانش انتقام بگیرد.

دو جلد دیگر این سه‌گانه عبارت‌اند از: «خورشید نفرین‌شده 1: طلوع خورشید» و «خورشید نفرین‌شده 3: فریاد خورشید»

کتاب خورشید نفرین‌شده 2: غروب خورشید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای نوجوانانی که به داستان‌های اساطیری و حماسی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید می‌خوانیم

دخترک بی‌آنکه بیم و هراسی به خود راه دهد، در نیمه‌روشنای اتاقی که در آن زندانی بود، به در خیره مانده بود و انتظار می‌کشید. شب از راه رسیده بود و پنجره‌های بلند و بدون پرده‌ای که چهار سوی اتاق را در محاصره داشت، بارش برف شدیدی را در بیرون از اتاق نشان می‌داد. دخترک نمی‌دانست کجاست و چه کسی او را زندانی کرده است. وزش شدید بادی که از لولای پنجره‌ها به داخل اتاق راه می‌یافت، تن او را می‌لرزاند و زنجیری را که دستانش را با آن به پایه‌ی میز مقابلش بسته بودند تکان می‌داد. دخترک روی زانو نشسته بود و تن نحیفش در سرمای جان‌فرسای اتاق به‌شدت می‌لرزید اما چهره‌اش مصمم بود و پرصلابت. هرگز هراس و وحشت در چهره‌اش نمایان نبود. آتشدان بزرگی که در سمت راستش بود، خاموش و سرد بود و گویا هیزم‌های خاموش و نیمه‌سوخته‌ی آن، به دخترک دهان کجی می‌کردند و بر سرمای تن او خنده سر می‌دادند.

سکوت ممتد اتاق این اجازه را به باد داده بود تا زوزه‌کشان، در اتاق بپیچد و آواز ترسناک خود را سر بدهد. دخترک با دستانی خسته، به زنجیر بسته شده بود و به‌آرامی سرش را به دستانش که نمی‌شد تکانشان بدهد، نزدیک کرد. گونه یخ‌زده‌اش را با انگشت سبابه‌اش نوازش کرد تا از بی‌حس شدن آن‌ها جلوگیری کرده باشد. در نور مشعل‌هایی که در کنار هر پنجره، به دیوار آویزان بود و شعله‌های آتششان در لغزش و جنبش بود، بارش قطرات درشت برف را می‌دید. تمام تنش از ساعت‌ها بسته شدن به زنجیر و بی‌تحرکی‌اش رنجور و خسته شده بود. تصمیم گرفت چشمانش را ببندد و قوای ذهنی‌اش را به کار گیرد تا تنش تسلیم سرما نشود. هنوز چشم نبسته بود که ناگهان در، با صدای ناهنجار و گوش‌خراشی باز شد و با ورود دو نفر، موجی از سرما وارد اتاق شد. دخترک با ابروانی گره کرده و خشم، به دو مرد بلندقامتی خیره شد که فانوس به دست به سمت او می‌آمدند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آدم کشِ قهّار
فصل دوم: ذهن خالی
فصل سوم: دیدار دوباره
فصل چهارم: نخستین گام‌ها
فصل پنجم: تارا
فصل ششم: تلنگر‌های دور و نزدیک
فصل هفتم: ورقی از گذشته
فصل هشتم: سر سر
فصل نهم: هیربد
فصل دهم: برده‌ی خورشید
فصل یازدهم: قبیله‌ی یخبانان
فصل دوازدهم: فرامرز
فصل سیزدهم: حاکم سنگسَران
فصل چهاردهم: چهره‌ی حقیقی سرخ‌سر
فصل پانزدهم: هجوم حقایق تلخ
فصل شانزدهم: رخداد‌های جنگل مرموز
فصل هفدهم: قدمی بزرگ
فصل هجدهم: سایه‌های مرگ
فصل نوزدهم: نابودی الماس سبز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید
نویسنده
ناشر چاپینشر موج
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات340
زبانفارسی
شابک978-622-99909-7-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید

برای دریافت کتاب خورشید نفرین شده 2: غروب خورشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.