معرفی و دانلود کتاب خط سیاه تنها

عکس جلد کتاب خط سیاه تنها
قیمت:
۱۸۰۰۰ ۱۰,۸۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خط سیاه تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خط سیاه تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خط سیاه تنها

تصور می‌کنید زندگی یک خط سیاه روی کاغذ، ممکن است چه شکلی باشد؟ کتاب خط سیاه تنها یک اثر داستانی متفاوت به قلم لیلا هنرکار، نویسنده‌ی دنیای کودکان است. این کتاب که برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی نیز شده، ماجرای زندگی یک خط سیاه کوچک را روایت می‌کند؛ خط سیاهی که روزگار خوش و ساده‌ای روی کاغذ دارد، تا آن که سروکله‌ی دو پاک‌کن سفید پیدا می‌شود. این اثر برگزیده‌ی پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی شده است.

درباره‌‌ی کتاب خط سیاه تنها

حتماً تا حالا قصه‌های کودکانه‌ی بسیاری را درباره‌ی راویان و قهرمانان مختلف خوانده‌اید، اما بعید است نام داستانی را که قهرمان آن یک خط سیاه کوچولو است به گوشتان خورده باشد! کتاب خط سیاه تنها، یک قصه‌ی ساده‌ی کودکانه، با یک راوی متفاوت و ماجرایی دنبال‌کردنی‌ست. این داستان با قلم خلاقانه‌ی لیلا هنرکار، نوشته شده و تصویر‌گری آن با هنر دست زهرا کیقبادی انجام شده است.

شاید فکر کنید زندگی به عنوان یک خط مداد روی کاغذ، حتماً کار راحت و بی‌دغدغه‌ای باشد! اما خوب است بدانید که حتی خط‌ها در دنیای خود دل‌مشغولی‌هایی دارند. فرقی بین خط سیاه و رنگی، یا منحنی و دراز نیست؛ همه می‌دانند که پاک‌کن‌ها، دشمنان اصلی خط‌ها هستند. آن‌ها به هر گوشه‌وکناری سرک می‌کشند تا یک خط بی‌نوا را پیدا کنند و آن را از سر راه بردارند. زندگی خط سیاه کوچک داستان ما نیز به خوبی و خوشی می‌گذشت، تا زمانی که سرو‌کله‌ی دو پاک‌کن‌ پیدا شد. خط سیاه، تنها خط روی کاغذ بود. او کاری نداشت جز آن که شب و روز روی کاغذ دراز بکشد و گذر ابر و ستاره‌ها را تماشا کند. اما حالا با پیدا شدن این دو پاک‌کن‌ نابه‌کار، خط سیاه داستان باید به فکر چاره‌ی تازه‌ای باشد! او باید قبل از آن که پاک‌کن‌ها او را پیدا کنند راه‌حلی پیدا کند. اما در این میان، یک مشکل اساسی دیگر نیز وجود دارد: خط سیاه قصه‌ی ما خیلی بلند است و سخت می‌توان او ر در جایی قایم کرد!

کتاب خط سیاه تنها قصه‌ای روان و گیرا با تصویر‌سازی‌های درخشان و دل‌نشین است. روایت متفاوت این قصه می‌تواند مخاطبان کوچک بسیاری را به خود جذب کند و البته پیام‌های آموزنده‌ی زیادی هم برای آن‌ها دارد. این کتاب اولین‌بار در سال 1394 به انتشار درآمده و توسط نشر پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، به دست مخاطبان رسیده است.

کتاب خط سیاه تنها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این قصه می‌تواند اوقات خوش و لذت‌بخشی را برای خوانندگان 3 تا 8 ساله‌ی دنیای کتاب فراهم کند.

در بخشی از کتاب خط سیاه تنها می‌خوانیم

خط سیاه توی راه به درختی رسید و گفت: «ای درخت بزرگ، پاک‌کن‌ها می‌خواهند پاکم کنند. کمکم کن تا جایی قایم شوم.»

درخت وقتی دید پاک‌کن‌ها با عجله به آن سمت می‌آیند، قبول کرد و گفت: «می‌توانی شاخه‌ی من شوی.»

خط سیاه شاخه شد. وقتی پاک‌کن‌ها به آن‌جا رسیدند، اطراف درخت چرخی زدند. این طرف گشتند. آن طرف گشتند. زیر و بالای درخت را نگاه کردند. اما چون خط سیاه تنها را ندیدند، غرغرکنان راهشان را کشیدند و رفتند.

پاک‌کن‌‌ها که دور شدند، خط سیاه از درخت جدا شد تا به راهش ادامه دهد.

درخت گفت: «فکری دارم: اگر تو شاخه شوی، پرنده‌ها روی تو لانه درست می‌کنند. آن وقت تنها نیستی.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خط سیاه تنها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-600-121-711-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۰۰۰ ۱۰,۸۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خط سیاه تنها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خط سیاه تنها

برای دریافت کتاب خط سیاه تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.