معرفی و دانلود کتاب خانم حنا به گردش می‌رود

عکس جلد کتاب خانم حنا به گردش می‌رود
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانم حنا به گردش می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانم حنا به گردش می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانم حنا به گردش می‌رود

کتاب خانم حنا به گردش می‌رود، داستانی جالب و خواندنی را پیش روی خواننده‌های کودکِ‌ علاقه‌مند به قصه‌های کوتاه سرگرم‌کننده قرار می‌دهد. پت هاچینز، از طریق روایت داستانی جذاب و ساده، مهارت‌های دیداری کودکان و جستجوگری آن‌ها را بهبود می‌بخشد و قدرت خلاقیتشان را تقویت می‌کند.

درباره‌ی کتاب خانم حنا به گردش می‌رود

کتاب خانم حنا به گردش می‌رود (Rosie's Walk)، داستان کودکانه‌ی کلاسیک و جذابی را در بر گرفته است. پت هاچینز (Pat Hutchins)، نویسنده‌ی این اثر، سبک خاصی در نگارش کتاب‌های مخصوص کودکان دارد. این نویسنده به‌جای استفاده از واژه‌های زیاد برای داستان‌گویی، تمرکز بیشتری بر تصاویرِ کتاب اختصاص داده است. این ویژگی باعث می‌شود تا کودکان بتوانند داستان را به‌ طور کامل درک کنند و با استفاده از خلاقیتِ خود، داستان‌های دیگری بر اساس تصاویر کتاب،‌ بسازند.

داستان خانم حنا به گردش می‌رود با تصمیم این مرغ خوش‌ نقش‌و‌نگار برای گردش از خانه آغاز می‌شود. خانم حنا از روی خرمن علف‌ها، جلوی آسیاب، شکاف دیوار چوبی و زیر کندوهای عسل،‌ گذر می‌کند و وقت شام به خانه باز می‌گردد. نویسنده، به‌غیر از این اطلاعات مطلب دیگری در اختیار خواننده قرار نمی‌دهد. در نتیجه خواننده‌های کودک می‌توانند با نگاه به تصاویر جذابِ کتاب، سوار بر مرکب خیال شوند و داستان‌های مختلفی را برای گردشِ خانم‌ حنا، سر هم کنند. مفاهیم مختلفی از تصاویر کتاب به ذهن خطور می‌کند. در این تصاویر، خواننده در کنار خانم‌ حنای تُپل‌مُپل، روباهی را می‌بیند که سودای شکار این مرغ چاق‌و‌چله را در سر دارد. از قرار معلوم، بلاهای بامزه و عبرت‌آموزی بر سر این روباهِ مکار می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب خانم حنا به گردش می‌رود

داستانِ متنیِ کتاب خانم حنا به گردش می‌رود، فقط 45 واژه است. بقیه‌ی محتوای این اثر را تصاویری تشکیل می‌دهند که می‌توان با آن‌ها، قصه‌های بی‌شماری ساخت. تصاویرِ این اثر در کنار اینکه جذاب و سرگرم‌کننده‌اند، طراحی ساده و کودک‌پسندی دارند. این سبک طراحی باعث می‌شود تا کودکان در حین مشاهد‌ه‌ی تصاویر کتاب،‌ سردرگم نشوند. به لطف متنِ کم این کتاب،‌ شرایطی مناسب برای تمرینِ قصه‌سرایی در اختیار کودکانِ خواننده‌ی این اثر قرار می‌گیرد. کودکان با مشاهده‌ی تفاوت بین متن و تصاویر، یاد می‌گیرند که یک تصویر می‌تواند چندین معنا و داستان داشته باشد. این ویژگی، اثربخشی چشمگیری در تقویت مهارت‌های قصه‌گویی و روایتگری کودکان دارد. نویسنده‌ی کتاب با استفاده از تصاویر، به کودکان نشان می‌دهد که داستان‌سرایی تنها به واژه‌ها محدود نمی‌شود و می‌توانند با استفاده از تصاویر، دنیای بی‌انتهایی از داستان‌ها را خلق کنند.

کتاب حاضر، در کنار اینکه اثری برای مطالعه‌ی فردی به‌حساب می‌آید، کتابی است برای استفاده در کلاس‌های گروهی کودکان. داستان این اثر در محیطی روستایی روایت می‌شود. مربی یا کتاب‌خوان برای جان‌ دادن به داستان، می‌تواند از روش‌های کلاژ اشیا و یا شیوه‌های خلاقانه‌ی دیگری استفاده کند تا فضای روستا را به طور زنده بسازد. امکان تمرینِ تصویرخوانی و تقویت قدرتِ دیداری کودکان، یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب خانم حنا به گردش‌ می‌رود به‌حساب می‌آید. پاسخ به پرسش‌هایی مانند اینکه روی جلد کتاب چه می‌بینی، آیا خانه‌ای که در تصویر روی جلد است،‌ اسم و شماره‌ای هم دارد، آیا خانم حنا می‌داند که روباه در تعقیبش است و سوال‌هایی از این دست، قدرت استدلال و درکِ کودکان را افزایش می‌دهد.

کتاب خانم حنا به گردش می‌رود را انتشارات پرنده آبی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده. طاهره آدینه پور، مترجم این اثر است.

کتاب خانم حنا به گردش می‌رود برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکانِ گروهِ سنی 3 تا 5 سال، مخاطب‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانم حنا به گردش می‌رود
نویسنده
مترجمطاهره آدینه پور
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-121-182-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های کودک 3 تا 5 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانم حنا به گردش می‌رود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خانم حنا به گردش می‌رود

برای دریافت کتاب خانم حنا به گردش می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.