معرفی و دانلود کتاب حوض فرشته

عکس جلد کتاب حوض فرشته
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حوض فرشته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حوض فرشته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حوض فرشته

کتاب حوض فرشته، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهِ کودکانه، سرگرم‌کننده و پندآموز را در بر گرفته است. هدا حدادی، نویسنده‌ی کتاب، موضوع‌های کودک‌پسندی را برای داستان‌های این اثر انتخاب کرده تا مطالعه‌ی کتاب برای کودکان به تجربه‌ای دلنشین تبدیل شود. کودکانِ گروه سنی ب، پس از خواندن کتاب حاضر غرق در دنیای شیرین کودکی می‌شوند و درس‌های مهمی برای زندگی فرا می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب حوض فرشته

کتاب حوض فرشته، مجموعه‌ای از داستان‌های کودکانه را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. هدا حدادی، نویسنده‌ی کتاب، داستان‌های این اثر را با قلمی خواندنی و کودک‌پسند به رشته‌ی تحریر در آورده است. در مجموع، 10 داستان کوتاه در کتاب حوض فرشته قرار دارد. موضوعِ این داستا‌ن‌ها با هم متفاوت است. تنوع موضوع‌ِ داستان‌های کتاب حوض فرشته، مفاهیم بیشتری را پیش روی کودکان قرار می‌دهد تا کنجکاوی آن‌ها درباره‌ی موضوع‌های مختلف، برانگیخته شود. کودکان با مطالعه‌ی هر کدام از این داستان‌ها، به دنیای قصه‌ فرو می‌روند و قدم در تخیلی شیرین و خاطره‌ساز می‌گذارند. این رویکرد، مهارت‌های شناختی و زبانی کودکان را تقویت می‌کند. به‌رغم تنوع موضوع داستان‌ها، گروه سنیِ مخاطبِ کتاب در روایتِ این قصه‌ها حفظ شده است.

خارخاری، نام نخستین داستان کتاب حوض فرشته است. خارخاریِ این داستان، قورباغه‌ای بامزه است که همیشه تنش می‌خارد. این قورباغه‌ی شیطان و بازیگوش که از خارش تنش به‌تنگ آمده، پیش حیوان‌های مختلف جنگل می‌رود تا پشتش را برایش بخارانند. هر کدام از این حیوان‌ها، بهانه‌‌ای برای نخاراندن پشت خارخاری می‌آورند. خانم‌ فیله، دست‌های بزرگی دارد و آقا ماره، به‌جای خاراندن پشت خارخاری، در فکر این است که یک لقمه‌ی چپش کند. ماجرای خارش پشت خارخاری با اتفاق‌های بامزه و پندآموزی خاتمه پیدا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب حوض فرشته

بچه‌‌کاکتوس، شخصیت بامزه‌ی دیگری است که نویسنده، داستان آن را در کتاب حوض فرشته روایت کرده. برخلاف اینکه تمامی کاکتوس‌ها تیغ‌ دارند، بچه‌کاکتوسِ این داستان هنوز تیغی ندارد و بدنش، نرمِ نرم است. نرمیِ بچه‌کاکتوس باعث می‌شود تا جای خود را در دل پروانه‌ها، سنجاقک‌ها و زنبورها باز کند و به گیاهی محبوب تبدیل شود. در ادامه‌، بچه‌کاکتوس بزرگ می‌شود و تیغ‌های تیزی روی بدنش قرار می‌گیرد. وجود این تیغ‌ها، نرمی بچه‌کاکتوس را از بین می‌برد و باعث می‌شود تا موجودات اطرافش، این کاکتوس مهربان را تنها بگذارند. به‌ دنبال اتفاق‌هایی، بچه‌کاکتوس که اکنون بزرگ شده، با این واقعیت کنار می‌آید که باید شیوه‌ی جدیدی را برای ابراز دوستی به موجودات اطرافش در پیش بگیرد. کاکتوس مهربانِ این داستان، با تغییر شکل ظاهری و از دست دادن نرمیِ بدنش، می‌آموزد که دوستی و ارتباط با دیگران فراتر از ظاهر فیزیکی است و با مهربانی و ایجاد ارتباط عمیق، می‌توان دوستان جدیدی پیدا کرد و روابط قوی‌تری برقرار نمود.

هدا حدادی، نویسنده‌ی کتاب، سبک خاصی در نگارش داستان‌های کودکانه دارد. نوعی از نگاه خلاصه‌گرا (مینیمال) در روایت داستان حوض فرشته وجود دارد. داستان‌های این کتاب با جمله‌های کوتاه، بامزه و موثر، نوشته شده‌اند. این جمله‌ها در سطرهای کوتاه قرار دارند تا کتاب حوض فرشته به اثری تبدیل شود که متن و تصویرهای آن از جلوه‌ی بصری زیبا و جذابی بهره گرفته‌ است. در کنار این ویژگی‌ها، تصویرگری بامزه‌ی شخصیت‌های داستان نیز در این اثر خودنمایی می‌کند. وجود این ویژگی‌ها، مطالعه‌ی کتاب حوض فرشته را به تجربه‌ای شیرین و خاطره‌ساز در ذهن کودکان تبدیل می‌کند.

کتاب حوض فرشته را انتشارات پرنده آبی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب حوض فرشته برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکانِ گروه سنی 6 تا 8 سال، مخاطب‌های کتاب پیش رو به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب حوض فرشته می‌خوانیم

بابابزرگ دوباره ذوق کرد و گفت که لطفا بعد از عمل چشم‌هایش سبز بشوند. بالاخره چشم‌هایش را عمل کرد. آن‌ها سبز نشدند اما مثل جوانی‌هایش پرنور شدند. بعد از آن بابابزرگ خیلی خیلی مراقب چشم‌هایش بود. هم از تلویزیون دور می‌نشست، هم توی تاریکی روزنامه نمی‌خواند و هم توی کوچه عینک آفتابی می‌زد. حتی وقتی بهش می‌گفتم برایم بستنی بخرد، نمی‌گفت: «به روی چشمم!!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حوض فرشته
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-600-436-810-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حوض فرشته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حوض فرشته

برای دریافت کتاب حوض فرشته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.