معرفی و دانلود کتاب جنگو برای مبتدیان: طراحی وب سایت به کمک پایتون و جنگو

برای دانلود قانونی کتاب جنگو برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگو برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگو برای مبتدیان: طراحی وب سایت به کمک پایتون و جنگو

کتاب جنگو برای مبتدیان نوشته‌ی ویلیام اس وینسنت، یکی از کتابخانه‌های مهم و کاربردی پایتون، یعنی جنگو را معرفی می‌کند و نحوه‌ی طراحی و توسعه‌ی سایت با آن را می‌آموزد. این راهنما پس از آموزش نصب جنگو، طریقه‌ی ایجاد صفحه، وبلاگ، فرم و حساب کاربری با آن را توضیح می‌دهد، از ساخت مجوزها و احراز هویت با آن می‌گوید و تغییر و بازنشانی کلمه‌ی عبور با کمک این کتابخانه را شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب جنگو برای مبتدیان

زبان برنامه‌نویسی پایتون محبوبیت زیادی دارد و از آن به شکل گسترده برای ساخت و طراحی برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از دلایل این اقبال، کتابخانه‌های قدرتمند آن است. جنگو از مهم‌ترین پلتفرم‌های پایتون به‌حساب می‌آید که به خاطر امکاناتی که فراهم آورده، عموماً در طراحی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های وب به کار گرفته می‌شود. کتاب جنگو برای مبتدیان (Django for Beginners) نوشته‌ی ویلیام اس وینسنت (William S. Vincent) این کتابخانه را معرفی می‌کند و می‌کوشد مبانی و اصول کار با آن را بیاموزد. این کتاب راهنما در ابتدا شیوه‌ی نصب جنگو در پایتون 3 را یاد می‌دهد. سپس محیط آن را تعریف می‌کند و با کمک پروژه‌ای ساده، مخاطب را با فضای این فریم‌ورک آشنا می‌سازد.

پلتفرم جنگو در سال 2003 ابداع شد و توسعه پیدا کرد. این کتابخانه چندین فلسفه داشت که باعث شد خیلی زود موردتوجه قرار بگیرد و میان برنامه‌نویسان موردتوجه قرار بگیرد. ازجمله ویژگی‌های جنگو استقلال نسبی مؤلفه‌ها از یکدیگر بود، به‌طوری‌که عناصر آن بر روی هم تأثیری نداشتند. دیگر این‌که باعث می‌شد کدنویسی کمتر شود و برنامه‌نویس نیاز به تکرار کد کمتری داشته باشد. یعنی ماژول‌هایی در آن تعریف شده بود که این امکان را می‌داد تا کدها تکراری را فقط یک‌بار بنویسید. این امکان درنهایت باعث می‌شد چرخه‌ی نرم‌افزار سریع‌تر شود و سایت یا اپلیکیشن وقفه‌ی کوتاه‌تری پیدا کند. توسعه‌ی سریع و طراحی زیبا و تمیز هم از دیگر برتری‌های فریم ورک جنگو بودند.

معرفی و دانلود کتاب جنگو برای مبتدیان

ویلیام اس وینسنت در کتاب جنگو برای مبتدیان پس از بیان مقدمات، وارد بحث کدنویسی می‌شود و نحوه‌ی ساخت صفحات یک سایت با کمک این کتابخانه را می‌آموزد. او به فرم، وبلاگ و حساب کاربری هم اشاره می‌کند و با کمک مثال‌ها و نمونه‌های متعدد نشان می‌دهد که چطور می‌توان آن‌ها را در پایتون ایجاد کرد. احراز هویت و مجوزها ازجمله موضوعاتی هستند که در برنامه‌های تحت وب اهمیت دارند و بر آن‌ها تأکید می‌شود. وینسنت در کتاب حاضر شیوه‌ی ساخت این موارد را هم توضیح می‌دهد. تغییر و بازنشانی کلمه‌ی عبور، استفاده از ایمیل، و ایجاد بخش نظرات هم از دیگر سرفصل‌های مهم کتاب به شمار می‌روند که مورد بحث قرار می‌گیرند و آموزش داده می‌شوند.

کتاب جنگو برای مبتدیان را عباس طاهرپور باریکی و مهرانه احمدی ترجمه کرده‌اند و انتشارات فناوری نوین آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب جنگو برای مبتدیان

  • این کتاب منبعی فوق‌العاده برای طراحی سایت با جنگو و پایتون است. مطالعه‌ی آن را اکیداً توصیه می‌کنم. (جف تریپلت، مدیر بنیاد نرم‌افزار پایتون)
  • وقتی خوانندگانی که به طراحی سایت علاقه دارند از من می‌پرسند بعد از کتاب «آموزش تضمینی پایتون« چه بخوانیم، کتاب جنگو برای مبتدیان را به آن‌ها معرفی می‌کنم. پیشنهاد می‌دهم حتماً کار ویلیام وینسنت را بخوانید. (اریک ماتیس، نویسنده)

کتاب جنگو برای مبتدیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به طراحی و توسعه‌ی سایت علاقه دارید و می‌خواهید جنگو یاد بگیرید، این راهنما کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب جنگو برای مبتدیان: طراحی وب سایت به کمک پایتون و جنگو می‌خوانیم

اگر شما در حال تماشای فیلم یا نمایش تلویزیونی باشید که هکر با عصبانیت مشغول تایپ در یک پنجرهٔ تیره می‌باشد: این همان مفهوم خط فرمان است. خط فرمان جایگزین ماوس برای کاربران کامپیوتر است. یک کاربر روزانهٔ کامپیوتر هیچ‌وقت نیازی به استفاده از خط فرمان نخواهد داشت، ولی اغلب توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به این مهم نیاز دارند چون که اغلب کارهای خاص را به کمک آن انجام می‌دهند. این کارها شامل اجرای برنامه‌ها، نصب نرم‌افزار، استفاده از GIT جهت کنترل نسخه و یا اتصال به سرویس‌دهنده‌ها در فضای ابر می‌باشد. با کمی تمرین اغلب توسعه‌دهندگان متوجه می‌شوند که خط فرمان یک شیوهٔ سریع‌تر و بسیار قدرت‌مندتر جهت هدایت و کنترل یک کامپیوتر است.

توجه شود که بعد از اجرای فرمان هیچ بازخوردی نخواهیم داشت اگر دقت نکنید ممکن است کل محتوای کامپیوتر با یک فرمان پاک شود. لذا خط فرمان با احتیاط به کار رود. مطمئن شوید که کورکورانه دستوراتی که به صورت برخط دارید کپی نکنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تنظیمات اولیه
فصل دوم: سلام به دنیای اپلیکیشن‌ها
فصل سوم: اپلیکیشن Page (صفحات)
فصل چهارم: اپلیکیشن تابلو پیام
فصل پنجم: وبلاگ
فصل ششم: فرم‌ها
فصل هفتم: حساب‌های کاربری
فصل هشتم: مدل سفارشی کاربر
فصل نهم: احراز هویت کاربر
فصل دهم: بوت استرپ
فصل یازدهم: تغییر و بازنشانی کلمه عبور
فصل دوازدهم: ایمیل
فصل سیزدهم: اپلیکیشن Newspaper
فصل چهاردهم: مجوزها و احراز هویت
فصل پانزدهم: نظرات
فصل شانزدهم: استقرار
فصل هفدهم: پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگو برای مبتدیان: طراحی وب سایت به کمک پایتون و جنگو
نویسنده
مترجمعباس طاهرپور باریکی، مهرانه احمدی
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-622-5412-62-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگو برای مبتدیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگو برای مبتدیان

برای دریافت کتاب جنگو برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.