معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)

کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)، منبعی کامل و ارزشمند برای کسب تمامی اطلاعات لازم در حوزه‌ی حفظ تندرستی بزرگسالان است. اسکات لیتین و ناندا سانجیو، نویسنده‌های کتاب، راهنمای جامع و معتبری برای حفظ سلامتیِ بزرگسالان در این اثر گردآوری کرده‌اند. در کتاب حاضر، اطلاعاتی دقیق و به‌روز درباره‌ی انواع بیماری‌های بزرگسالان، روش‌های پیشگیری و درمان آن‌ها را مطالعه می‌کنید.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)

کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, Fifth Edition)، اثری خواندنی برای بزرگسالانی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند. اسکات لیتین (Scott C. Litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjio)،‌ نویسنده‌های کتاب، اطلاعات کاملی برای حفظ سلامتِ بزرگسالان در این اثر مطرح کرده‌اند. با مطالعه‌ی این کتاب نه‌تنها روش‌های حفظ تندرستیِ بزرگسالان را فرا می‌گیرید، بلکه از راه‌های درمان بیماری‌های مختلف در سنین بزرگسالی آگاه می‌شوید. کتاب حاضر به‌عنوان یکی از منابع جامع و معتبر در زمینه‌ی سلامت عمومی بزرگسالان در انجمن‌های پزشکی بین‌المللی شناخته می‌شود.

نویسنده‌های کتاب با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌ی بیش از 4500 پزشک، دانشمند و پژوهشگر کلینیک مایو، اطلاعاتی گسترده و مبتنی بر شواهد را در این اثر گردآوری کرده‌اند. ویراست پنجم این کتاب که در سال 2018 منتشر شد، نگاهی نوین و عمیق به طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با سلامت بزرگسالان دارد. اسکات لیتین و ناندا سانجیو برای توضیح مفاهیم پیچیده‌‌ی پزشکی از زبانی ساده و خوش‌فهم کمک گرفته‌اند. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که مطالعه‌ی آن برای افراد عادی که نیازمند اطلاعات اولیه‌ای درباره‌ی سلامت بزرگسالان هستند، سودمند به‌حساب می‌آید.

مطالب کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)، با توضیحاتی درباره‌ی اهمیت واکسیناسیونِ بزرگسالان آغاز می‌شود. واکسیناسیونِ بزرگسالان، همچون کودکان، نقش حیاتی در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و حفظ سلامت عمومی جامعه ایفا می‌کند. با واکسیناسیون به‌موقع، بزرگسالان می‌توانند ایمنی خود را در برابر بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا، ذات‌الریه، زونا و برخی بیماری‌های دیگر تقویت و از انتقال بیماری به اطرافیان جلوگیری کنند. روش‌های صحیحِ تغذیه و تنظیم وزن را در ادامه‌ی این اثر مطالعه می‌کنید. تغذیه‌ی صحیح در این اثر به‌عنوان کلید اصلیِ پیشگیری از بیماری‌ها معرفی شده‌است. سپس نویسنده‌ها به آموزش روش‌هایی برای تناسبِ اندام بزرگسالان پرداخته‌اند.

قسمت دیگری از کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) به روش‌های کنترل فشارهای عصبی اختصاص دارد. با مطالعه‌ی این بخش با تکنیک‌های آرام‌سازیِ ذهن و تنفس عمیق برای کاهش سطح استرس و اضطراب آشنا می‌شوید. اسکات لیتین و ناندا سانجیو، در این اثر از اهمیت فعالیت بدنی منظم، تغذیه‌ی سالم و خواب کافی در مدیریت استرس و بهبود سلامت روان، سخن رانده‌اند. در نهایت، مطالب کتاب با طرح بحث‌هایی درباره‌ی روش‌های رسیدنِ بهتر به کهنسالی، خاتمه پیدا می‌کند.

نویسندگان این نکته را در تدوین کتاب در نظر گرفته‌اند که برخی افراد به‌دنبال گزینه‌های درمانی خارج از پزشکی مدرن هستند. در نتیجه در این کتاب اطلاعاتی درباره‌ی انواع مختلفِ طب‌های مکمل و درمان‌های جایگزین مطرح شده‌ است. در کنار متن‌ِ کتاب،‌ تصویرهایی گویا برای انتقال بهتر مفاهیم پزشکی در این اثر قرار دارد. این ویژگی‌ها، کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) را به اثری خوش‌خوان برای خانواده‌هایی تبدیل کرده که به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند.

کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) را انتشارات تیمور زاده، چاپ و روانه‌ای بازار کرده‌است. سید علیرضا طلایی زواره و مژگان محمدی فر، مترجم‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند.

کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی بزرگسالانی که اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت خود قائل هستند و می‌خواهند با تندرستی کامل، وارد دوران کهنسالی شوند، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که در حوزه‌‌های مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند و به‌دنبال منبعی برای یادآوری اطلاعاتِ آموخته‌ی‌ خود هستند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) می‌خوانیم

چنان‌چه شما از مصرف هرگونه فراورده‌ی حیوانی اجتناب کنید، در برآورده ساختن نیازهای روزانه‌ی بدن به آمینواسیدهای ضروری از پروتئین‌ها، همین‌طور نیازهای مربوط به کلسیم، آهن، روی و ویتامین‌های B12 و D با چالش بیش‌تری روبه‌رو خواهید شد. هرم رژیم گیاه‌خواری به شما در حل این مشکل و انتخاب غذاهای صحیح کمک خواهد کرد. این هرم برای دانه‌های سبوس‌دار اهمیت ویژه‌ای قائل است و آن‌ها را هم‌شأن و رتبه‌ی میوه‌ها و سبزی‌ها قرار می‌دهد، که باید در هر وعده‌ی غذایی مصرف شوند. گزینه‌های روزانه عبارتند از: مقادیر متوسط مغز میوه‌ها (آجیل) و بذر گیاهان، سفیده‌ی تخم‌مرغ، شیره‌ی سویا و فراورده‌های لبنی همین‌طور روغن‌های نباتی. تخم‌مرغ و شیرینی در قله‌ی هرم قرار گرفته‌اند و باید یک‌بار در هفته یا کمتر مصرف شوند. هرم گیاه‌خواری هم‌چنین حداقل شش لیوان آب در روز را توصیه می‌کند. مصرف آب در تمامی رژیم‌های غذایی مهم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل هفت: واکسیناسیون و غربالگری‌
واکسن‌ها چگونه عمل می‌کنند؟
فواید واکسن‌ها
عوارض جانبی واکسن‌ها
واکسن‌های بالغین
غربالگری‌های پیشگیرانه
چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟
چه زمانی به پزشک متخصص مراجعه کنید؟
برقراری یک رابطه خوب
فصل هشت: تغذیه و تنظیم وزن
اصول تغذیه
یک برنامه غذایی سالم
ادعاهای مربوط به مواد مغذی
غذا و سلامتی
امنیت غذایی
کاهش وزن
آیا وزن شما مناسب است؟
ارتباط وزن و سلامتی
چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟
چه زمانی به کمک نیاز دارید
فصل نه: تناسب اندام
ارزش تناسب اندام
هر روز با ورزش
از بیماری "نشستن" دوری کنید
برای ورزش کردن پیر نیستید
حفظ تناسب اندام در خانواده
ورزش را به اسباب تفریح و خوشی تبدیل کنید
یک برنامه ورزشی شخصی
ورزش‌های رایج شروع و تداوم یک برنامه ورزشی
پیشگیری از آسیب
فعالیت بدنی و بیماری مزمن
فصل ده: کنترل فشار عصبی
درک مفهوم فشار عصبی
فشار عصبی و سلامتی
تشخیص فشار عصبی
برخورد صحیح با فشار عصبی
فصل یازده: رفتارهای ناسالم
بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات
سوءمصرف الکل و اعتیاد به آن (الکلیسم)
سوءمصرف مواد
HIV و ایدز (AIDS)
فصل دوازده: حفظ سلامتی هنگام سفر
برنامه‌ریزی قبل از سفر
واکسیناسیون
اقدامات پیشگیرانه
بیماری‌های شایع در سفر
فصل سیزده: مسائل مربوط به پایان زندگی
برنامه‌ریزی برای دارایی و ثروت
بیمه عمر
هزینه‌های کفن و دفن
درخواست‌های پیش از موعد
اهدای عضو
بیماری علاج‌ناپذیر
نقش افراد روحانی و مذهبی‌
مراقبت در آسایشگاه
نزدیک شدن به زمان مرگ
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-348-071-3
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 3: سلامت بزرگسالان (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.