معرفی و دانلود کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها

عکس جلد کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها

بهمن معین پور، کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها را از این رو تالیف کرده تا حین معاملات و قراردادهای مختلف، منافع دو طرف به خوبی حفظ شود و تا جای ممکن، از بروز هرگونه مشکل،‌ اختلاف و مانع برای ادامه‌ی همکاری، پیشگیری شود.

درباره‌ی کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها

گسترش معاملات در حوزه‌های مختلف، سبب شده تا انواع و اقسام چالش‌ها میان طرفین معامله به وجود بیاید و همین امر هم کارشناسان و متخصصان حقوقی را وا داشته تا فعالان حوزه‌های متفاوتی را که ممکن است به هر طریقی درگیر معامله شوند، نسبت‌به زیر و بم و اصول معاملاتی آگاه کنند. به همین شیوه هم تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد، از ایجاد هرگونه مشکل و اختلافی پیشگیری کنند. کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها، از سری کتاب‌هایی است که در این زمینه تالیف شده و بهمن معین پور در تالیف آن، انواع قراردادهای حوزه‌ی ساخت و پیمانکاری را مورد بررسی قرار داده و تعهدات هر یک از قراردادهای بررسی‌شده و نکات و جزئیاتی را که باید در رابطه با هر یک بدانید، در اختیارتان قرار داده است.

قراردادهایی که میان دو طرف در معامله یا کسب‌وکار تنظیم می‌شوند، به عنوان یک سند در نظر گرفته می‌شوند که طرفین را متعهد به انجام فعالیت‌هایی در قبال به وجود آمدن شرایط خاص می‌کنند. این قراردادها سبب می‌شوند تا کمترین میزان خسارت برای هر دو طرف معامله به وجود بیاید یا حداقل در صورت بروز خسارت، طرفین از شرایط و پیامدهای آن آگاهی داشته باشند. همچنین به دلیل ذکر تمام موارد و چالش‌ها و قوانین در ابتدای کار، باعث می‌شوند تا کمترین میزان اختلاف میان دو طرف معامله به وجود بیاید. با این وجود نیاز است تا پیش از تنظیم هر قرارداد، با تبصره‌ها و قوانین رایج آن آشنا شوید و بدانید که متعهد شدن شما در مقابل هر یک از بندهای قرارداد به چه معناست. کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها از بهترین منابع راهنمایی به‌شمار می‌رود که می‌تواند شما را در این زمینه همراهی کند.

نویسنده این اثر را در 7 فصل تنظیم کرده و زیر و بم قراردادها و هر آن‌چه را باید در رابطه با آن‌ها بدانید،‌ در اختیار شما می‌گذارد. کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها، با یک بخش مفصل در رابطه با انواع تعهدات آغاز می‌شود؛ از تفاوت‌های توافق‌نامه و تفاهم‌نامه و جزئیات هر یک می‌گوید و همینطور مبایعه‌نامه، قول‌نامه، قراردادهای صلح و اصول اولیه‌ای را که لازم است از آن‌ها اطلاع داشته باشید، مطرح می‌کند. نویسنده، دومین فصل این اثر را به بیان ارکان قرارداد اختصاص داده و مواردی چون عنوان، طرفین، موضوع قرارداد و تغییر آن، مدت زمان، نافذشدن، مبلغ و شرایط پرداخت، محل اجرای تعهدات، تضامین، داوری و حکم، خاتمه و فسخ قرارداد و... را در این بخش بررسی کرده است.

فصل سوم کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها در رابطه با تاخیر در قراردادهاست و ریزجزئیات آن را مطرح کرده است. طبقه‌بندی انواع قراردادها بر اساس ارکان پروژه، نحوه‌ی پرداخت، تامین منابع، موضوع و... نیز در چهارمین فصل مورد بحث قرار داده شده‌اند. تامین مالی و روش‌ها و نکات آن نیز در فصل پنجم مطرح شده است. نویسنده در فصل ششم، چند نمونه قرارداد از جمله قرارداد پیمانکاری اجرای عملیات ساختمانی، مشارکت در ساخت، خدمات مشاوره و تامین نیروی انسانی را ذکر کرده و فصل آخر نیز شامل شرایط عمومی یک پیمان، آیین‌نامه‌ی تضمین در معاملات دولتی و نشریه‌ی شماره‌ی 4311 سازمان برنامه و بودجه است.

گفتنی‌ست این اثر توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به فعالان حوزه‌ی ساخت و پیمانکاری که به طور دائم با انجام معاملات روبه‌رو هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها می‌خوانیم

در روش قرارداد با مبلغ کل مقطوع، پیمانکار متعهد می‌شود که پروژه را با مبلغی مشخص به پایان برساند و کارفرما نیز تنها در قبال پرداخت همان مبلغ مشخص به پیمانکار تعهد می‌دهد؛ پس اگر هزینه اجرای پروژه بیشتر از مبلغ مذکور شد پیمانکار متضرر شده؛ چراکه هزینه مازاد قابل مطالبه نیست. این روش در مواردی استفاده می‌شود که پیمانکار مطالعات بسیار دقیقی انجام داده و یا برحسب تجربه از میزان هزینه‌ای که برای پروژه نیاز است اطمینان دارد، برای کارفرما نیز این روش بسیار سودمند است؛ چراکه از بروز اختلافات در آینده و ریسک بالا و پایین شدن قیمت‌ها در حین اجرای پروژه در امان است. البته ذکر این نکته ضروری است که پیمانکار در ذکر مبلغ مذکور قطعا سود خود را در نظر گرفته و این احتمال وجود دارد که زمانی که احساس کند هزینه‌هایش افزایش پیدا کرده و سود مورد نظرش کم شده، از کیفیت مصالح خود کم کرده و سعی کند با پایین آوردن هزینه‌های ساخت سود مورد نظر خود را کسب نماید که این مسئله قطعا به ضرر کارفرماست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انواع تعهدات
فصل دوم: ارکان قرارداد
فصل سوم: تأخیر در قرارداد
فصل چهارم: طبقه‌بندی قراردادها
فصل پنجم: تأمین مالی
فصل ششم: نمونه قراردادها
فصل هفتم: پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-218-641-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها

برای دریافت کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.