معرفی و دانلود کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها

عکس جلد کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها
قیمت:
۱۰۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها

کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها، منبعی برای آشنایی با نکات کاربردیِ قانون تجارت، امور کمرگی و مقررات صادرات و واردات است. ایرج زینال زاده طرز تکمیل اظهارنامه‌‌ی وارداتی و صادراتی را در این اثر توضیح داده و خواننده را با قراردادهای تجاری آشنا کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، می‌توانید فرم‌های تشکیل شرکت برای اخذ کارت بازرگانی حقوقی و اظهارنامه‌ی گمرکی و قراردادها را پُر کنید.

درباره‌ی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها

کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها، اطلاعاتی برای آشنایی با قانون تجارت، امور گمرکی و مقررات صادرات و واردات در اختیار شما قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب با سازوکار واحد تجارت فرامرزی گمرک آشنا می‌شوید و طرز تکمیل اظهارنامه‌ی وارداتی، صادراتی و مراحل قرادادهای تجاری حق‌العمل‌کاری را یاد می‌گیرید. ایرج زینال زاده، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر طیف وسیعی از فرم‌های بازرگانی را بررسی کرده است. در این زمینه می‌توان به اظهارنامه‌های صادراتی و وارداتی، فاکتورها، بارنامه‌ها، گواهی‌های مبدأ، و قراردادهای مختلف تجاری اشاره کرد. نمونه‌های تکمیل‌شده‌ی این فرم‌ها در کتاب حاضر وجود دارد. با مشاهده‌ی این نمونه‌های پُرشده، با روش صحیح پُر کردن انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی، مقررات بانکی مربوط به صدور، تمدید، ابطال و تقلیل آن‌ها آشنا می‌شوید. نمونه‌هایی که از آن صحبت شد، با زبانی ساده آموزش داده شده تا مشکلی برای درکِ اطلاعات پیچیده‌ی فرم‌های بازرگانی نداشته باشید.

در کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها، علاوه بر آموزش نحوه‌ی تکمیل فرم‌های بازرگانی، نکات کاربردی و تجربیات ارزشمندی نیز مطرح شده است. آگاهی از این تجربه‌ها و نکته‌ها، اثربخشی چشمگیری در انجام دقیق و سریع امور تجاری دارد. اطلاعاتی که در هر فصل مطالعه‌ می‌کنید، به صورت فهرست‌وار در ابتدای فصل مطرح شده تا پیش‌نمایی کامل از مفاهیم بخش‌های مختلفِ این اثر در اختیار شما قرار بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها

با مطالعه‌ی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها، از مراحل تشکیل شرکت باخبر خواهید شد. نحوه‌ی صدور کارت بازرگانی، طریقه‌ی ثبت تجاری، اطلاعات موردنیاز برای تکمیل فرم‌های تشکیل شرکت، موضوع شرکت، شرایط اساسی قرارداد، اقامتگاه و تابعیت شخص حقوقی، سرمایه‌، سهام و مشخصات و اختیارات شرکت سهامی عام از نکته‌هایی است که ایرج زینال زاده، برای توضیح مراحل تشکیل شرکت به آن‌ها اشاره کرده. در ادامه‌ی کتاب با مفهوم قرارداد و ضمانت‌نامه و پُر کردن فرم‌های ضروری برای قرارداد‌ها آشنا می‌شوید. این آشنایی برای پر کردن فرم قرارداد خرید کالای صنعتی، توافقنامه‌ی خرید ذرت، قرارداد اجاره، قرارداد فروش و قرارداد انتقال کالا به خارج از کشور به منظور تکمیل قرارداد ساخت، کاربرد دارد. تقریباً می‌توان گفت فرمی نیست که در این کتاب به آن اشاره نشده باشد.

مولف، پس از توضیحِ فرم‌های مورد استفاده برای صادرات و واردات کالا، مراحل ترخیص کالا و روش استفاده از نرم‌افزارهای گمرگی را مطرح کرده است. طرز تکمیل باکس‌های اظهارنامه در ارتباط با ارزش، بررسی هزینه‌های کمرگی، بیمه‌ی محلی، تشریفات گمرکی و تکمیل اطلاعات اظهار را می‌توان از دیگر مطالبِ کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها نام برد. در نهایت با مطالعه‌ی آشنایی با ترانزیت خارجی، قرارداد بین‌المللی گمرکی برای تسهیل تشریفات گمرکی کالاهای عبوری و قراردادهای بین‌المللی برای ورود موقت کالا و دفترچه‌ی اِی‌.‌تی.‌اِی، تمامی روش‌های تکمیل فرم‌های بازرگانی را یاد می‌گیرید. ایرج زینال زاده، همچنین منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر خواننده در انتهای این اثر گنجانده است.

انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها را روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها به بازرگانان، افرادی که در کارگزاری‌های گمرک مشغول به کار هستند و دانشجویان رشته‌ی مدیریت امور گمرکی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها می‌خوانیم

سرمایه هر شرکت سهامی به قطعاتی تقسیم شده که هر یک از آن‌ها سهم نامیده می‌شود. بنابراین سهم عبارت است از قطعاتی که مجموع سرمایه را تشکیل می‌دهد.

در ماده 24 اصلاحی قانون تجارت، سهم، چنین تعریف شده: سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی است که مشخص‌کننده میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت می‌باشد.

سهم ممکن است با نام باشد، در این صورت دارنده سهم معلوم و مشخص است و در محل شرکت دفتری وجود دارد که شماره و ردیف سهام و نام دارنده در آن ذکر شده، بنابراین هر یک از سهام، از روی شماره ردیف معلوم است که متعلق به چه کسی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: تشکیل شرکت
فصل 2: قرارداد و ضمانت‌نامه
فصل 3: صادرات، فرم‌های مورد استفاده در صادرات کالا
فصل 4: واردات، ترخیص کالا
فصل 5: اسناد مورد نیاز برای تکمیل اظهارنامه در فرایند دوراظهاری
فصل 6: ترانزیت خارجی کالا
فصل 7: قرارداد بین‌المللی گمرکی برای تسهیل تشریفات گمرکی کالاهای عبوری (ترانزیت)
فصل 8: قراردادهای بین‌المللی برای ورود موقت کالا، دفترچه A.T.A
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات337
زبانفارسی
شابک978-964-468-086-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها

برای دریافت کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.